קידום אתרים » בלוג » שיווק דיגיטלי של העסק DIY עשה זאת בעצמך
שיווק דיגיטלי של העסק DIY עשה זאת בעצמך
שיווק הוא החמצן של העסק וכדי שהוא ימשיך להיחשף בפני לקוחות קיימים ולהגיע לקהלים חדשים, לצבור תאוצה ועניין, אנחנו חייבים להשקיע בשיווק שלו, כולל פלטפורמות שאולי עד כה לא נגעתם בהם.
בעידן הדיגיטלי השיווק הוא תובעני במיוחד, ואם לא מקפידים על נוכחות, נעלמים מהר מאוד מהתודעה.
הבשורות המעודדות הן שהמרחב הדיגיטלי מציע מקורות ידע רבים, כלים סופר עוצמתיים ויעילים, כולל כלי בינה מלאכותית אשר מקצרים תהליכים ושפע של פלטפורמות זמינות ידידותיות למשתמש ואינטואיטיביות להבנה וביצוע של שיווק דיגיטלי תוצרת בית, אשר נעשה פשוט יותר מתמיד.
אפשר לנקוט במספר פעולות קטנות שעושות הבדל גדול ואתם יכולים מכל מקום ובכל זמן להפיק סרטונים לרשתות החברתיות, לכתוב ולעצב פוסטים, לקדם את הבלוג או האתר שלכם, להפעיל נכסים דיגיטליים מניבים ולתת לעסק שלכם את הבוסט לו הוא זקוק כדי להמשיך להתקיים אפילו בתקופות מורכבות ומאתגרות/
יש לנו מספר דרכים איך לשווק בעצמכם במינימום מאמץ ותקציב ובמקסימום הצלחה:
כתיבת פוסטים לרשתות חברתיות דרך ChatGPT
אין ספק ש-ChatGPT שינה לחלוטין את הדרך בה אנחנו מייצרים טקסטים ועל אף שחשוב מאוד לבחון תמיד זכויות יוצרים ולבדוק את אמינות המידע, אפשר בהחלט להשתמש בו כמקור אינפורמציה וגם כמקור השראה.
כל שצריך זה להיכנס לאתר או לאפליקציה ולכתוב (רצוי באנגלית) שאלה כלשהי או פקודה או בקשה על עולם תוכן עליו תרצו לקבל מידע וניתן להמשיך לתחקר את הבוט אודות מידע נוסף ואפילו לבקש ממנו שיכתוב פוסט לפייסבוק או לכל רשת חברתית אחרת על נושא מסוים ולחלץ את המידע החשוב, לשכתב ולערוך כראות עיניכם ובזכות הידע המקצועי שלכם בתחומכם. אפשר להשתמש במידע גם ליצירת מאמרים לאתרים אחרים ולהיות כותבים אורחים במגוון אתרים המאפשרים זאת.
כתיבת מאמרים לאתר הבית שלכם דרך BARD
תוכן איכותי ומקורי קריטי לקידום ביטויים בחיפוש בגוגל, למשיכת גולשים לשהות באתר שלכם והיום באמצעות כלי AI תוכלו לייצר תוכן ברמה גבוהה כל עוד תעברו היטב על התוכן, תשכתבו ותאמתו את החומר ותגישו אותו בדרך שתהיה מעניינת לגולש ועונה על האינטרסים של האתר.
ניתן לייצר תוכן באמצעות “בארד” מבית היוצר של גוגל – כלי דומה ל-ChatGPT – עליכם להיכנס עם חשבון הגוגל שלכם לאתר, ליצור שאילתה מפורטת ככל שניתן, כי ככל שהיא תהיה יותר מפורטת כך תקבלו מידע עשיר יותר, עליו תוכלו להתבסס בכתיבת המאמר. תוכלו “לראיין” את הבוט ולחלץ מידע נוסף עד שיהיה לכם מידע המספיק לכתיבת מאמר מקצועי להעלאה לאתר שלכם.
עיצוב פוסטים דרך CANVA
פלטפורמת העיצוב הנהדרת CANVA מציעה מגוון פונקציות חינמיות לעיצוב מכל הסוגים – אתרים, בלוגים, דפי מידע, ניוזלטרים, פוסטים, סטוריז, כולל כליAI לעיצוב תמונות וגרפיקה נהדרת. ניתן לבחור את התבנית המבוקשת במידות האופטימאליות לפי התוצר שתרצו לעצב ולאחר מכן, לסנן פרמטרים, כך שתקבלו טמפלטים שיענו על מבוקשכם בהתאם לפלטת צבעים מבוקשת, נושא מועדף, סגנון נבחר ובאמצעות גרירה ושחרור להעלות תמונות שונות, אייקונים, להזיז אלמנטים וליצור עיצוב בהתאמה אישית בקלי קלות בו ניתן להשתמש על מנת להפיץ מסרים שיווקיים שונים ומעוצבים להפליא.
החומרים הדרושים ליצירת סרטונים
לא חייבים להפיק סרטוני תדמית מקצועיים על מנת להציג את הפעילות העסקית שלכם או להפיץ מסרים ולקדם מכירות.
נהפוך הוא: היום ניתן לראות חשיפה גבוהה לסרטונים אותנטיים ברשתות החברתיות ברילס של אינסטגרם ופייסבוק, ביוטיוב, בטיק טוק. כל מה שצריך על מנת שהסרטונים יצאו באיכות טובה היא חצובה למכשיר הטלפון כך שהמכשיר לא יזוז בעת הצילום אלא אם כן אתם מחפשים תנועתיות במרחב ואז אפשר להחזיק ביד או להצטייד בגימבל, שעוקב אחר התנועה. כדאי גם לדאוג לתנאי תאורה נאותים – לצלם תחת מקור אור או להצטייד בחצובה המאובזרת ברינג שמאיר בגוונים המועדפים.
רעיונות לסרטונים יכולים להיות טיפים שתוכלו לתת בתור מומחים, הדגמות של שימוש במוצר שלכם, הכרות עם מבחר מוצרים ושילובים ביניהם (למשל, סטיילינג בין תכשיטים לפריטי אופנה).
כדי שהסרטונים ייראו טוב, מומלץ להשתמש באפליקציות פשוטות לעריכה כמו inshot או capcut שמאפשרות חיתוך סרטונים, התאמת הגודל שלהם לפי הפלטפורמה הייעודית במדיה החברתית, חידוד וליטוש המראה וכן הוספת כתוביות כך שתוכלו לתמלל את מה שאתם אומרים ואם מישהו על השתק הוא יוכל להפנים היטב את המסר.
כדי להעלות סרטונים ולהגביר את החשיפה שלהם מומלץ גם להשתמש בהאשטגים אשר רלבנטיים לפעילות העסקית ולעולם התוכן ולייצר מספר גרסאות לכל פלטפורמה על מנת למנוע שכפול תוכן.
פעילות עצמאית ברשתות החברתיות
הנוכחות ברשתות חשובה לשיווק ואם תיעלמו מהן, יהיה לכם קשה לזכות באותה רמת חשיפה.
היופי הוא שבאינסטגרם, בפייסבוק ובלינקדאין אפשר לפתוח חינם חשבונות אישיים ועסקיים ולפעול דרכם, כולל כפתור תזמון פוסטים אותם ניתן להעלות בימי שיא ובשעות שיא, שתלויים בסוג קהל היעד שלכם. כל שצריך זה להיכנס לכל רשת וליצור חשבון או דף, לבחור שהוא יהיה מקצועי ולמלא את השדות המבוקשים – תמונות, כתיבת אודות, העלאת פוסטים.
בלינקדאין מומלץ לצרף לרשת הנטוורקינג שלכם כמה שיותר אנשי מפתח ומקבלי החלטות אותם אפשר למצוא באמצעות מנגנון החיפוש דרך ביטויי מפתח שקשורים לתיאור התפקיד או לשם החברה ולהעלות פוסטים מקצועיים כגון טיפים, עובדות מעניינות, סרטוני הדרכה ומאמרים על מנת להבליט את הפעילות העסקית וכן לקשר בלינקים לאתר האינטרנט או הבלוג שלכם.
בפייסבוק מומלץ בעיקר לפעול דרך דף החברה ודרך קבוצות ולהעלות תכנים מקצועיים, סרטונים ולקשר ללחצן וואטס אפ ליצירת קשר אתכם או לאתר החברה. בקבוצות ניתן לענות על פי הידע המקצועי שלכם לשאלות של גולשים ועל ידי כך להבליט את הנוכחות שלכם.
באינסטגרם מומלץ להשקיע ביצירת סרטונים ובסטורי ולעקוב אחר פרופילים שעשויים להתעניין בכם בחזרה.
לטיק טוק תעלו סרטונים אותם ניתן לערוך באמצעות מערכת העריכה הפנימית של הפלטפורמה ושקלו מעבר לחשבון מקצועי חינם שמאפשר לכם לקשר גם לאתר שלכם.
בכל הרשתות החברתיות בהן בחרתם לפעול על בסיס קבוע, כדאי לשקול להעלות גם קמפיינים בתשלום באמצעות מערכת הפרסום של הרשתות שמאפשרות לכם לפלח את קהל היעד על פי גיל, תחומי עניין, אזור גיאוגרפי ולהציע להם הצעת ערך אטרקטיבית, לאיסוף לידים או כל פעולת המרה אחרת בה תבחרו.
כרטיס מקצועי ועדכונים בגוגל עסקים
אם טרם פתחתם פרופיל עסקי בגוגל עסקים – עשו זאת. מדובר באופציה חינמית להציג את העסק שלכם במנוע החיפוש של גוגל בצורה בולטת ואטרקטיבית לרבות פרטי התקשרות, כתובת בית העסק, קישור לאתר, תמונות.
ניתן לאחר העלאת הפרופיל ואישורו על ידי גוגל לשלוח קישור אליו ללקוחות על מנת שידרגו אתכם בכוכבים ויכתבו לכם ביקורות חיוביות – המלצות שיכולות לתרום מאוד לאפקט התדמיתי של בית העסק. שימו לב שניתן גם להעלות עדכונים לגוגל עסקים כמו למשל, מוצרים חדשים או שירותים חדשים, הרצאות, סדנאות, מידע שימושי למשתמשים להעשרת הפרופיל העסקי שלכם במנוע החיפוש הגדול בעולם. ניתן גם להעלות פוסטים למידע נוסף בפרופיל העסק שיופיע 7 ימים בתוצאות חיפוש.
לסיכום,
אל תקפיאו פעילות, כי האלגוריתמים לא מרחמים על מי שאינו פעיל. הגיבו למשתמשים, למדו באמצעות קורסים דיגיטליים כיצד לקדם את האתר ואת הפרופילים והחשבונות שלכם ברשתות באמצעים אורגניים וממומנים, אם תחליטו שזה גדול עליכם מדי – פנו למומחים שיעשו זאת עבורכם.