קידום אתרים » בלוג » למה הכל נראה כל כך שונה ב-GA4 ואיך עושים את המעבר בלי לאבד את הצפון?
למה הכל נראה כל כך שונה ב-GA4 ואיך עושים את המעבר בלי לאבד את הצפון?
לפני הכול כמה הערות:
- התייחסנו לשמות בעברית והוספנו בסוגריים את השמות באנגלית. רוב מי שמשתמש בגוגל (למעט באפליקציה) יראה את הממשק העברי מכיוון שהממשק האנגלי מופיע רק אם שינתם את השפה ברמת החשבון הכללי שלכם בגוגל.
- ייתכן שבמאמרים אחרים ברשת כמו במאמר המצוין של שוקי מן תראו צילומי מסך מעט שונים מכיוון שלאחרונה גוגל שינתה מעט את המדדים שמופיעים כברירת מחדל.
- ניתן לעבור בין המדדים השונים במסך הבית באמצעות החיצים השונים. במקומות בהם הדבר רלוונטי כתבנו איזה מדד נמצא תחת איזה קבוצה (בתמונה השנייה בצד ימין).
הצגות דפים (Views)
ב-UA יש התייחסות להצגות דפים (מספר הפעמים בהן כל דף הוצג) תחת התנהגות -> תוכן אתר -> כל הדפים.
לעומת זאת, ב-UA4 יש התייחסות ל”דפים ומסכים” תחת צירוף משתמשים -> מעורבות -> דפים ומסכים
בשני המקרים אפשר לראות את מספר הצפיות הכולל תחת “צפיות” (קבוצת המדדים דף / מסך)
באופן עקרוני אתם לא אמורים לראות הבדלים משמעותיים, אם כי יכול להיות שתראו יותר צפיות בכל דף ב-GA4.
אירועים (Events)
ב-UA האירועים נמצאים תחת התנהגות -> אירועים ואילו ב-GA4 הם נמצאים תחת מחזור חיים -> מעורבות אירועים.
אם לא הגדרתם אירועים ספציפיים ב-UA סביר להניח שתראו 0 אירועים…
לעומת זאת ב-GA4 יש הרבה מאוד אירועים שנוספים אוטומטית כמו page_view, Clicks או Scroll.
העניין שצריך לשים לב אליו הוא שהאירועים שייתכן והוספתם ב-UA נקראים בשמות שונים.
ניתן לחפש בעזרה של GA4 בנוגע לשמות האירועים ומה המשמעות שלהם (הם לא מתורגמים לעברית).
פעילות באתר (Sessions)
כשאנחנו מדברים על ביקורים או “פעילויות באתר”, אנחנו מתכוונים למספר הכניסות לאתר של כלל המשתמשים, אפילו אם אותו משתמש נכנס לאתר כמה פעמיים.
העניין הוא שהביקורים בשתי הגרסאות נספרים אחרת: ב-UA הביקור מסתיים אם הגולש נמצא באתר כ-30 דקות ולא ביצע פעולה נוספת או אפילו אם הוא עזב את האתר ונכנס אליו ממקור אחר. גם גולש שנכנס לאתר לפני חצות ולאחר מכן המשיך לשוטט בו למעשה ייחשב כמי שביקר בו פעמיים!
לעומת זאת, ב-GA4 רק הטיימר של ה-30 דקות הוא זה שיכול לסיים את הביקור! מסיבה ב-GA4 כנראה שתראו פחות ביקורים.
ייתכן שכדי לראות את מספר הפעילויות באתר תצטרכו לשנות את תצוגת המחדל במסך הבית. המדד הזה נמצא תחת הקבוצה “ביקור”.
משתמשים לעומת משתמשים פעילים (Users מול Active Users)
מכיוון שמערכת GA4 משתמשת באירועים כמעט לכל דבר, כל משתמש שמבצע כמה פעולות ספציפיות נחשב למשתמש פעיל או משתמש שהביע התעניינות / מעורבות (Engagement) והוא נספר כחלק מהספירה הרגילה של המשתמשים (Users).
זאת למעט באפליקציה, שם משום מה גוגל החליטו כן להשתמש במונח Active Users…
כיצד מוגדר משתמש פעיל?
- מי ששהה באתר יותר מ-10 שניות
- מי שעבר לפחות בין שני מסכים
- מי שביצע המרה שהגדרתם מראש
לכן על מנת לראות את כל המשתמשים, גם את אלו שלא הביעו התעניינות, עליכם לבחור ב”סה”כ משתמשים או “Total Users” תחת קבוצת המדדים “משתמש”.
המספר הזה יהיה קרוב יותר לזה שב-UA (אם כי בדרך כלל לא זהה לחלוטין).
זמן ממוצע באתר (Average Sessions Duration) מול משך התעניינות ממוצע (Avg. Engagement Time ) ומשך התעניינות ממוצע לביקור (Avg. Engagement Time per Session)
אחוז נטישה (Bounce Rate) מול שיעור יציאה מדף כניסה
באופן מאוד דומה לסעיף הקודם, ב-GA4 אחוז הנטישה (“שיעור יציאה מדף כניסה” בעברית) הוא אחוז הכניסות של גולשים שלא הביעו התעניינות. כלומר, אם שיעור המעורבות הוא 80%, אז אחוז הנטישה יהיה 20%.
מכיוון שב-GA4 יש לנו את הקטע של 10 שניות וב-UA לא, ייתכן שתראו שינוי חיובי משמעותי (שיעור נטישה נמוך יותר) במדד הזה ב-GA4.
שימו לב שגם אחוז הנטישה לא מופיע כברירת מחדל והוא נמצא תחת קבוצת המדדים “ביקור”.
לסיכום
למרות שאתם עשויים להיבהל (ובצדק) מהשוני הגדול בנתונים והמונחים הכללים ב-GA4, בסופו של יום יש סיבה טובה לכך שגוגל שינתה את האופן בו מערכת המדידה שלה פועלת. המדדים החדשים הם מדויקים יותר ומציגים תמונה שהרבה יותר משקפת את המציאות.
חשוב להדגיש שבפוסט הנוכחי לא יכולנו לכסות את כל החידושים שקיימים במערכת ולא היו להם מקבילות ב-UA.