גלילה אין סופית VS עימוד
גלילה אין סופית VS עימוד

איך גלילה אין סופית משפיעה על SEO ומדוע זו בעיה

אתרים שונים מיישמים פרקטיקה של גלילה אין סופית להצגת כמויות גדולות של תוכן בדפים מסוימים באתר, מבלי לטעון מראש את כל התוכן הזה – מה שהיה כמובן מכביד ומאט מאוד את הדף הספציפי. בעוד שמבחינת חוויית משתמש והשארת הגולש באתר יותר זמן, יש יתרונות מסוימים בגלילה אינסופית שכזו – למשל באותו אתר חדשות או מדיה בו השתמשנו כדוגמא מקודם – מבחינת SEO יש כאן בעיתיות.

פרקטיקה של טעינת והצגת תוכן רק לפי גלילה של המשתמש לחלק התחתון של המסך מתנגשת עם האופן בו גוגל מאנדקס את התוכן באתרים. הגוגלבוט, אותו חלק במנוע החיפוש שזוחל באתרים ומאנדקס את התוכן הקיים בדפים השונים באתר, פשוט אינו גולל! הגוגלבוט נוחת בדף כלשהו וזוחל רק בתוכן המוצג מיידית, כאשר הבוט לא מסוגל לבצע גלילה ולכן לא יכול לאנדקס תוכן המופיע רק בעת גלילה.

כוכבית אחת להצהרה זו היא, שלצד העובדה שנציג מגוגל עצמה (מרטין ספליט) הוא שהסביר את חוסר היכולת של הגוגלבוט לגלול בדפי אינטרנט ולאנדקס תוכן המוצג רק לאחר גלילה, אותו אדם בדיוק מגוגל, במהלך הסבר אחר ומוקדם יותר לא ציין מפורשות שהבוט לא מסוגל לראות תוצאות נוספות המוצגות רק בגלילה.

המשמעות של כל זה מבחינת SEO היא שאם בוט הזחילה של גוגל לא מסוגל לגלול ולראות עוד תוכן בדף כלשהו, זה יכול פוטנציאלית להוביל לכך שהרבה תוכן בדף יהיה חסר באינדקס החיפוש של גוגל – וזה מן הסתם יפגע בדירוג אותו דף למילות מפתח רלוונטיות.