בניית דפי נחיתה

כאשר אתם רוצים לפרסם מודעה בפלטפורמה כמו פייסבוק או גוגל, בסופו של דבר המטרה שלכם היא להביא את הגולש לעמוד שיווקי דרכו תוכלו למכור את השירותים או המוצרים שלכם. 

רבים טועים לחשוב כי מספיק להביא את הגולשים אל תוך האתר הקיים שלהם, אך למען האמת הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להביא אותם אל עמוד נפרד העומד בפני עצמו ומתייחס ישירות אל תוכן המודעה.

לעמוד כזה אנחנו קוראים עמוד או דף נחיתה.

הסיבה לכך היא שאנחנו רוצים שהגולש יהיה ממוקד אך ורק בעמוד ובמה שמוצג לו. אם נביא אותו אל תוך אתר קיים שמורכב ממספר גדול של עמודים שונים, הוא עשוי להתחיל לדפדף ביניהם ולאבד את הפוקוס הזה.

ניתן להרכיב ולבנות דפי נחיתה בצורות שונות, אך המשותף לכולם הוא המסר השיווקי החד והברור שהם מעבירים (או לפחות אמורים להעביר).

לשם זאת, עלינו להיכנס לראש של הגולש, להבין מה מציק לו ולהסביר לו כיצד אנחנו נוכל לפתוח עבורו את הבעיה ומהו הפתרון שאנחנו נותנים לו. מסיבה זו, מי שבונה את המסר השיווקי ומתכנן את הפריסה של הדף הוא לרוב אדם בעל התמחות ספציפית בשיווק (“קופירייטר”).

אגב, אם אתם מספקים כמה שירותים דומים, אך לא זהים, כמו למשל ליסינג פרטי וליסינג תפעולי שמיועדים לקבוצות קהלים שונות אחת מן השנייה, ייתכן שיהיה עדיף לבנות מספר עמודי נחיתה ממוקדים. דף ארוך אחד שפונה לכולם הוא לא בהכרח טוב יותר.

השלם עולה על סכום חלקיו

מעבר לטקסט שמרכיב את הגוף של עמוד הנחיתה, חשוב להכיר עוד כמה אלמנטים מהם הוא מורכב כמו למשל כותרת ראשית וכותרת משנית, תמונות נושא (“תמונת הגיבור”), סרטונים רלוונטיים וטופס בו הגולש מזין את הפרטים שלו ושולח את הפנייה, “ליד” (למרות שלעיתים אפשר ואפילו רצוי לצרף גם מספר טלפון).

עוד אלמנט שאי אפשר בלעדיו כאשר מדברים על שיווק מודרני הן “המלצות חברתיות” (Social Proof). מדובר בחלק מרכזי בדף המורכב מהמלצות אותנטיות של לקוחות. לדוגמה, אם אתם עוסקים בתחום הבנייה בעץ, תרצו לבקש מלקוחות שבניתם להם מבנים מעץ כמו פרגולות, פרקטים או גדרות מעץ המלצות חיוביות על טיב השירות שלכם. רצוי ציטוט קצר של כמה שורות ולא “מגילה”.

צבעים וצורות

מעבר לכל מה שדיברנו עליו עד כה, גם אם ניקח שני דפי נחיתה עם תוכן כמעט זהה, לא בטוח ששניהם יהיו אפקטיביים באותה המידה. האפקטיביות הזו נמדדת בדרך כלל באחוז ההמרה שהוא היחס בין מספר האנשים שלחצו על הטופס או ביצעו פעולה אחרת ובין המספר הכולל של האנשים שצפו בדף.

לדוגמה, אם לדף נכנסו 100 איש, אבל רק 3 מהם שלחו את הטופס, אחוז ההמרה של הדף יהיה 3%.

אז מה יכול להשפיע על אחוז ההמרה? הנה רק מספר דוגמאות:

  • צורת הטופס ו / או הכפתורים והגודל היחסי שלהם, אפילו שימוש בפינות מעוגלות במקום פינות ישרות יכולות לעשות הבדל.
  • הצבעים של האלמנטים השונים בדף. כל צבע משדר תחושה מעט שונה. למשל, שחור הוא צבע “קר” שמשדר יוקרה ואילו ירוק הוא צבע חם יותר המשדר רוגע.
  • הטקסט שמניע את הגולש לפעולה ונמצא לרוב לצד האלמנט המרכזי בדף או על כפתור השליחה: אף אחד לא יתרגש מללחוץ על כפתור שכתוב עליו “שלח טופס” (אלא אם כן הוא נכנס לאתר של משרד הפנים…).
  • הסדר שבו האלמנטים מסודרים בדף, רלוונטי בעיקר לדפים ארוכים שבהם הסידורים הקלאסיים עובדים פחות טוב.

אז איך בונים דף נחיתה ב-SEO-Rush?

בניית דפי נחיתה

הכרות מקדימה

בשלב זה נכיר אתכם ואת הצרכים הייחודים שלכם כלקוחות שלנו על מנת שנוכל לאפיין את הדף בצורה מקצועית המתאימה לפרופיל העסקי שלכם   

בניית דפי נחיתה

אפיון

בשלב זה ניצור ביחד אתכם את השלד לדף הנחיתה הכולל את המסרים אותם תרצו להעביר ונבין מהם הדגשים הספציפיים שחייבים להיות בו

בניית דפי נחיתה

דוגמאות

בשלב זה נציג בפניכם מספר דוגמאות ויזואליות לדפי נחיתה שהוכחו כאפקטיביים עבור לקוחות הדומים לכם

בניית דפי נחיתה

סקיצות

בשלב זה ניצור מספר סקיצות ייחודיות לכם על סמך השלבים הקודמים. למרות שלרוב נתקבע על סקיצה אחת, עדיין יהיה מקום לשינויים בהמשך

בניית דפי נחיתה

בניית הדף

בשלב זה נבנה את הדף ונארח אותו על גבי השרתים שלנו באמצעות מערכת ניהול התוכן WordPress. וורדפרס מתאימה מאוד לבניית דפי נחיתה בזכות הגמישות הרבה שלה והיכולת לשלוט בכל אלמנט בנפרד

בניית דפי נחיתה

אופטימיזציה לדף (אופציה)

על פי דרישת הלקוח ניתן לחבר את הדף לשירותים משלימים של חברות הפרסום או לבצע שינויים נקודתיים במידה ורוצים לשפר את האפקטיביות של הדף

תיק עבודות

בניית דפי נחיתה
פרסום לעסקים
בניית דפי נחיתה
שיווק לעסקים
בניית דפי נחיתה
השמת עובדים
בניית דפי נחיתה
ענף הבנייה