קידום אתרים » בלוג » ניהול אתרים מקצועי
ניהול אתרים מקצועי
אתר האינטרנט שלכם הוא אחד מהכלים השיווקיים החשובים ביותר שיש לכם בידיים. גם עם פרופיל אינסטגרם מצליח ודף פייסבוק עם אלפי עוקבים, אתר אינטרנט הוא בסופו של דבר הנכס היחידי ששייך לכם באמת.
יחד עם זאת, בעולם העסקים התזזיתי של היום לא תמיד יש לנו את הזמן לנהל את האתר באופן עצמאי כפי שהיינו רוצים, וכאן בדיוק נכנס לתמונה ניהול אתרים מקצועי.
אם פעם היה אפשר לעדכן אתרי אינטרנט (שאינם אתרי חדשות) פעם בכמה חודשים, היום הגולשים ערניים יותר ומחפשים מידע עדכני ורלוונטי, שלא לדבר על כך שאתרים כיום חשופים להרבה יותר איומי אבטחה.
אז מה בעצם כולל ניהול אתרים?
ניהול אתרים כולל את כל האספקטים של אתרי אינטרנט מודרניים:
– העלאת תכנים חדשים ועדכון תכנים קיימים
– בדיקות אבטחה ושיפור ביצועים
– עיצוב גרפי וטיפול בתבנית האתר
– תהליכי אוטומציה
טיפול בתכנים חדשים ועדכון תכנים ישנים
עדכון האתר בתכנים חדשים חשוב כאמור על מנת לספק לגולשים מידע עדכני, אך ידוע גם שמנועי חיפוש כגון גוגל רואים אתרים עדכניים כאתרים מהימנים יותר. לכן אפילו אתרי תדמית קטנים זקוקים לריענון מדי פעם בדמות בלוג עם מאמרים מקצועיים או שילוב של חיפושים עדכנים (מילות מפתח) בעמודי השירות.
ואם כבר הזכרנו מילות מפתח, ההמלצה היא לעבוד במקביל עם חברה לקידום אתרים על מנת למצוא הזדמנויות חדשות לקידום של מילות מפתח חדשות ושמירה על הדירוגים של מילות המפתח הקיימות.
בדיקות אבטחה ושיפור ביצועים
מרבית האתרים כיום מתבססים על מערכות ניהול תוכן מוכרות כגון וורדפרס, אך דווקא מכיוון שמערכות אלו כל כך פופולאריות הן גם מהוות מטרה קלה להאקרים או סתם ספאמרים.
לכן יש לוודא כי כל חלקי המערכת מוגדרים לעבור עדכון באופן אוטומטי, ואם זה אפשרי, שמתקבלות התראות חדשות ברגע שיוצאים עדכוני גרסה.
באופן דומה יש לבצע מדי פעם ניקוי של קבצים זמניים, תמונות שכבר לא נעשה בהן שימוש, למחוק עמודים ריקים או טיוטות מפח המחזור ועוד.
עיצוב גרפי וטיפול בתבנית האתר
לא בכל המקרים נדרש ליווי של מעצב גרפי מקצועי, אך חשוב שתמיד יהיה אל מי לפנות על מנת לבצע תיקונים נקודתיים.
אתרים רבים מתחילים עם כמה עמודים בעיצוב אחיד, אבל קשה יותר לשמור על אחידות כאשר מתחילים להעלות עוד ועוד עמודים, במיוחד כשיש כמה משתמשים שלא מסונכרנים זה עם זה.
לדוגמה, אם מעלים גלריה של תמונות, יש לוודא שכולן יוצגו באותו יחס גובה-רוחב כדי לשמור על סימטריה. יש להשתמש באותו צבע בכותרות הפנימיות, להקפיד שלא יהיו רווחים גדולים מדי בין פסקאות וכו’.
עיצוב גרפי עשוי לכלול גם שינויים גלובליים בתבנית של האתר באופן שלא יפגע בעמודים הקיימים. לדוגמה, שינוי אזור התוכן המרכזי, הכנסת תפריטים חדשים וכו’.
תהליכי אוטומציה
תהליכי אוטומציה הם חלק כמעט בלתי נפרד היום מכל אתרי מסחרי. לדוגמה, אם אנחנו מקבלים מספר גדול של פניות דרך טופס “צור קשר”, נרצה לסדר את כל הפניות בקובץ מסודר במקום להתעסק עם עשרות הודעות דואר אלקטרוני חדשות בכל יום.
עוד דוגמה לאוטומציה פופולארית היא העלאה של קישור לכל מאמר חדש ישירות לעמוד הפייסבוק שלנו.
למרות שמאוד קל כיום לבצע אוטומציות עם כלים כגון Zapier, נדרש ידע טכני מסוים כדי להגדיר את האוטומציה ולבדוק שהיא אכן עובדת כמו שצריך.
דגשים לניהול אתרי מסחר
קיימות כיום לפחות עשר מערכות שונות לניהול אתרי מסחר בשוק הישראלי ולכל מערכת יש את “השיגעונות” שלה. לכן גם מי שמכיר את העסק שלו מצוין ויש לו ניסיון של עשרות שנים כבעל חנות עשוי לגלות שלא תמיד קל לעבוד עם המערכת (ולמרבה הצער לא תמיד החברה שמקימה אותה עושה עבודה מספיק טובה בהקשר הזה).
כאן תפקידו של מנהל האתר הוא להגדיר את המערכת באופן כזה שיהיה קל להפריד את העיקר מן הטפל, להדריך את הבעלים בנוגע לשימוש באפשרויות הקריטיות ביותר ולראות כי המלאי וקבצי סנכרון מול אתרים אחרים (כגון זאפ והצגת המוצרים בגוגל) תקינים.
דגשים לניהול אתרי חדשות ואתרי תוכן גדולים
אתרי חדשות ואתרי תוכן גדולים כגון פורטלים הם אתרים שמתעדכנים באופן שוטף לפעמים גם כמה וכמה פעמים ביום (אפילו אם לא מדובר באתרים בסדר גודל של ynet).
לכן, כאשר אנחנו מדברים על ניהול אתר חדשות, הדגש בדרך כלל יושם על האספקטים הטכניים ועבודה בצמוד לעורך הראשי ובעלי התפקידים השונים. לדוגמה, העורך הראשי, עורכי המדורים, אחראי הפרסום וקשרי לקוחות.
לדוגמה, אם מחליטים לעבור לפורמט חדש, מנהל האתר חייב לוודא כי הכתבות הישנות עדיין קריאות ויוכלו להתאנדקס בגוגל. מערכת הפרסום תהיה חייבת לבצע את הרוטציה בין הבאנרים כמו שצריך, טפסים מעודכנים יהיו חייבים לעבוד ללא שגיאות וכך הלאה (תתפלאו כמה טפסים לא עובדים כמו שצריך למרות שהם עברו בידיים של מתכנת…).