קידום אתרים » בלוג » הצפרדע מציגה את גרסה 20 – הנה כל מה שחדש
הצפרדע מציגה את גרסה 20 – הנה כל מה שחדש
Screaming Frog נחשבת לאורים ותומים של ה-SEO הטכני. מקדמי אתרים משתמשים בה במשך שנים על מנת לבדוק את שלמות האתר שלהם ולמקסם אותו ברמה הטכנית.
“הצפרדע” (בקיצור) סורקת אתרים שלמים באופן דומה לזחלן של גוגל, רק באופן מקומי דרך המחשב שלכם (מדובר בתוכנת Desktop שלא רצה בדפדפן).
לאחר מכן היא מחזירה דו”ח בנוגע למבנה הפנימי של האתר. הנה רק כמה מהנתונים שאפשר למצוא בדו”ח:
- קישורים שבורים בתוך האתר שמחזירים 404 או קוד אחר
- קישורים פנימיים בתוך האתר
- תגיות מטא וכותרות כפולות
- עמודים עם מעט מאוד תוכן
- מציאת תכנים כפולים או דומים מאוד
כמובן שמגרסה לגרסה Screaming Frog משתפרת ומוסיפה יותר ויותר תכונות מעניינות.
בתחילת מאי 2024 יצאה גרסה מספר 20 (בסוף מאי יצאה גרסה 20.1 עם שינויים מינוריים) ובהחלט יש בה סט מרשים של כמה תכונות כאלו:
1.אפשרות להוסיף חלקי קוד מותאמים אישית של Javascript
באמצעות פיסות קוד (Snippets) של Javascript אפשר להתחבר למגוון של שירותים וכלים אחרים מרחבי הרשת ולא רק לאלו שבנויים אל תוך Screaming Frog. התוצאות יופיעו בחלק נפרד במצב “רנדור Javascript” אותו יש לבחור להפעיל מראש.
את הסקריפטים אפשר לשלב בתוך ספריות סקריפטים בפורמט JSON.
הנה רק כמה דוגמאות למה שאפשר לעשות עם התכונה החדשה:
- להתחבר ל-ChatGPT כדי לבדוק שתגי המטא מתאימים לשפת העמוד באתרים מרובי שפות
- הורדת קבצי מדיה כגון תמונות מחלקים שלמים באתר
- בדיקת סגנון הטקסט והטון של הכותב
- יצירת תגי מטא וטקסטים לתמונות (ALT) באמצעות AI
נכון, יש כלי SEO שמציעים תכונות דומות, אך Screaming Frog הופכת את הכול למסודר יותר ולעיתים גם זול יותר (תלוי כמה עולה לכם הגישה לכלי הפיתוח שבהם אתם משתמשים, APIs).
2.חיבור לבדיקות השימושיות של גוגל למובייל (Lightohouse)
3.ניתוח N-Gram (צפיפות מילות מפתח)
N-Gream הוא מודל שפה שמאפשר למצוא מילים וביטויים בעלי משמעות בתוך טקסט (מידע נוסף בויקיפדיה).
המשמעות בפועל היא שאתם יכולים לקבל רשימה של ביטויים שחוזרים על עצמם באופן אוטומטי בלי להזין אותם באופן ידני ולראות מהי הצפיפות שלהן. בפועל מדובר במעין זיהוי אוטומטי של מילות מפתח.
היום יש פחות משמעות לצפיפות המדויקת (אחוז הופעות) של מילות מפתח בעמוד, אבל אם אתם רוצים לקדם מילה מסוימת, רצוי שהיא תופיע לפחות כמה פעמים בתגי המטא, הכותרות וכמובן גוף הטקסט.
עוד דבר מעניין שאפשר לראות הוא האם יש קישור מכל אחד מהביטויים האלו וכך למצוא הזדמנויות ליצירת קישורים פנימיים.
4.צפייה מרוכזת בקישורים על פי טקסט הקישור (אנקור טקסט)
5.פליטת פחמן דו חמצני
אוקי, אנחנו יודעים שזה נשמע מוזר… אבל מסתבר שיש כיום פרויקט בשם CO2.js שתפקידו למדוד את פליטת הפחמן הדו חמצני שנוצרת עקב כל פיסת מידע שנשלחת דרך הרשת.
סביר להניח שכל עוד אתם לא חברה עם שרתי ענק כמו גוגל, פייסבוק או אמאזון, המספרים האלו לא יהיו משמעותיים עבורכם, ולכן הם משמשים בעיקר לצרכי מחקר ולעודד באופן כללי להשתמש בפחות משאבי רשת. אחרי הכול, עמוד ארוך ומסורבל עם הרבה קוד יהיה “מזהם” יותר מעמוד קומפקטי עם קוד יעיל.