קידום אתרים אורגני (SEO) בבינג (Bing)
קידום אתרים אורגני (SEO) בבינג (Bing)

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות המפתח וגם השימוש במילות המפתח הוא קליל יותר: לא רק שאתם יכולים להשתמש בתג ה-Meta Keywords שגוגל ויתרה עליו מזמן (בלי להספים כמובן), אלא ש- Bing Webmaster Tools יכול אפילו להראות לכם רשימה של מילות מפתח עם טרנדים ונפחים בלי הקונצים של Google Keyword Planner שדורש מכם להריץ קמפיין ממומן כדי לראות נתונים מדויקים.

מלבד זאת קיימת השערה שלבינג פחות אכפת אם אתם משתמשים במילות מפתח מדויקות, וזאת בניגוד לגוגל שמחפש טקסט שמורכב ממילות מפתח בעלות הקשר נושאי רחב יותר.

קישורים חיצוניים ופנימיים

בעיקרון עקרונות בניית הקישורים בBing וגוגל הם די דומים, אך אצל האחרון הקונספט של “איכות עדיפה על כמות” הוא אפילו חזק יותר ואין צורך להמשיך ולהוסיף קישורים כל הזמן. גם הסיכון שברכישת קישורים או שימוש נרחב ב”אנקורים מדויקים” הוא קטן יותר.

בכל מקרה, שני מנועי החיפוש מתבססים במידה רבה גם על קישורים פנימיים ועל כן אסור להזניח אותם.

מדיה חברתית

בעוד גוגל מכחישים באופן עקבי שהם עושים שימוש בסיגנלים חברתיים כדי לדרג את תוצאות החיפוש, אצל מיקרוסופט מדגישים שלסיגנלים חברתיים יש השפעה על דירוגים של קטגוריות ספציפיות כמו למשל בתי עסק שהמעגלים החברתיים שלכם ואחרים ממליצים עליהם. מה שלא ברור הוא אם יש קשר ישיר בין שיתופים של עמודים מרחבי האינטרנט ובין הדירוגים שלהם עצמם.

שימוש במדיה עשירה

אומנם גם לגוגל וגם לבינג יש יכולות הולכת ומשתפרת בכל מה שקשור לזיהוי וניתוח של מדיה ויזואלית, אך נראה שדווקא ל-Bing יש יכולות טובות יותר בתחום הזה ולכן חשוב מאוד שהתמונות יהיו איכותיות ובלעדיות, ולא רק מלוות בטקסט מתאים.

מה יש ב-Bing Webmaster Tools?

כידוע, הכלי של גוגל לקבלת מידע על האתר שלכם וניהול הגדרות מסוימות בעזרתו נקרא Search Console. מיקרוסופט בנתה כלי מקביל דומה מאוד בשם Bing Webmaster Tools. לכלי אפשר להתחבר עם חשבון גוגל או מיקרוסופט (אותו חשבון של אופיס וגם ווינדוס). אם כבר יש לכם אתרים מאומתים ב-GSC, תוכלו לייבא אותם אוטומטית. ב-BWT יש את רוב הדוחות שתוכלו למצוא גם ב-GSC ובכלל זאת:
  • ביצועי חיפוש
  • בדיקה אם כתובת URL מסוימת נוספה לאינדקס או שליחת כתובת לאינדקס
  • עדכון של מפות אתר
מעבר לזאת יש שלושה כלים ייחודים: Index Now – מדובר בתקן ייחודי שנמצא בכמה מנועי חיפוש (אבל לא בגוגל) לאינדוקס מהיר של אתרים כגון אתרי WordPress ואתרים שיושבים על רשת הפצה התוכן (Content Delivery Network) Cloudflare. סייר האתרים – מציג בעיות טכניות ומידע נוסף לפי סאב דומיינים או תת ספריות: קידום אתרים אורגני (SEO) בבינג (Bing) עוד כלי חביב שלא קשור ישירות ל-BWT הוא Microsoft Clarity שמשמש כמעין מפת אתר בחינם ויכול “להקליט” משתמשים. הוא קצת מורכב ואם אתם רוצים ללמוד עליו עוד פשוט צפו בסרטון:
הכלי האחרון הוא למעשה סקשן שלם של כלי SEO שכולל את האפשרויות הבעיות:
  • ניתוח On Page (או SEO Audit)
  • כלי לחיפוש מילות מפתח שאותו כבר הזכרנו
  • דו”ח בעיות טכניות שדומה לזה של גוגל, אך פועל על פי דרישה (כשמבקשים ממנו סריקה).
  • כלי לחסימה ישירה של כתובות URL ספציפיות
  • טסט ל-robots.txt וטסט ספציפי לבוט של בינג (bing bot)
קידום אתרים אורגני (SEO) בבינג (Bing)

לסיכום

שני מנועי החיפוש אינם כה שונים, אך בכל זאת יש לכל אחד מהם ניואנסים שכדאי להכיר במידה ואתם מתכוונים לקדם גם בבינג באנגלית או אפילו בעברית (למרות שבינתיים לא נראה שהישראלים מתלהבים ממנו במיוחד). בכל מקרה, השימוש ב-BWT יכול לתת לכם תובנות מעניינות בלי קשר לשאלה אם אתם מקדמים את האתר שלכם בו באופן אקטיבי או לא.