קידום אתרים » בלוג » קידום אתרים אורגני (SEO) בבינג (Bing)
קידום אתרים אורגני (SEO) בבינג (Bing)
בחודש האחרון מנוע החיפוש Bing הצליח להפתיע את תעשיית השיווק באינטרנט ובמיוחד את גוגל בזכות שיתוף הפעולה עם מערכת Open.AI, כך שבכמה לחיצות פשוטות כל אחד יכול להתחיל בשיחת צ’ט וירטואלי דמוי ChatGPT (שמבוסס על אלגוריתם GPT) בעברית וגם באנגלית.
אגב, כדי שזה יפעל אתם חייבים לעשות שימוש בדפדפן Edge שתועברו אליו באופן אוטומטי אם תשתמשו בכרום או כל דפדפן אחר, עוד דרך “מקורית” של מיקרוסופט להעביר אנשים אל הדפדפן שלה..
למרות שאתם לא חייבים להשתמש באופציה הזו, אין ספק שמדובר במוקד משיכה די גדול, ולא רק בגלל שהתוצאות מוצגות באופן חלק ונקי במיוחד, אלא גם מכיוון שניתן לבחור את סגנון השיחה ואפילו לצפות באתרים נוספים עם מידע דומה.
לאור אופן החיפוש החדש הזה, מספר העמודים הנצפים בבינג גדל ב-1% בחודש מרץ 2023. זה אולי נשמע ממש מעט, אבל עם נתח שוק קטן כל כך, זו בהחלט יכולה להיות התחלתה של שינוי מגמה.
ומכיוון שמנוע החיפוש של מיקרוסופט כבר תומך בעברית מלאה מזה כמה שנים לפחות, הגיע הזמן להבין איך הדירוגים בו עובדים לעומת גוגל והאם יש ביניהם הבדלים משמעותיים.
כמובן שלא נוכל להתייחס לכל השינויים שחלו בזכות שילוב הצ’אט החדש, אבל אפשר ללמוד לא מעט גם ממה שכבר ידוע לנו על ההבדלים בין שני מנועי החיפוש:
Bing הוא לא רק bing.com
Bing.com הוא אומנם מנוע החיפוש הראשי של מיקרוסופט, אבל הוא מספק את תוצאות החיפוש גם למספר מנועי חיפוש אחרים שמציגים תוצאות שמתבססות על האלגוריתם שלו או גם תוצאות ממנו. הדוגמה הידועה ביותר היא מנוע החיפוש של Yahoo.
לכן אם אתם מבצעים אופטימיזציה לבינג, אין הרבה סיבות לבצע אופטימיזציה נפרדת למנועי חיפוש אזוטריים יותר.
מחקר מילות מפתח
מחקר מילות המפתח וגם השימוש במילות המפתח הוא קליל יותר: לא רק שאתם יכולים להשתמש בתג ה-Meta Keywords שגוגל ויתרה עליו מזמן (בלי להספים כמובן), אלא ש- Bing Webmaster Tools יכול אפילו להראות לכם רשימה של מילות מפתח עם טרנדים ונפחים בלי הקונצים של Google Keyword Planner שדורש מכם להריץ קמפיין ממומן כדי לראות נתונים מדויקים.
מלבד זאת קיימת השערה שלבינג פחות אכפת אם אתם משתמשים במילות מפתח מדויקות, וזאת בניגוד לגוגל שמחפש טקסט שמורכב ממילות מפתח בעלות הקשר נושאי רחב יותר.
קישורים חיצוניים ופנימיים
בעיקרון עקרונות בניית הקישורים בBing וגוגל הם די דומים, אך אצל האחרון הקונספט של “איכות עדיפה על כמות” הוא אפילו חזק יותר ואין צורך להמשיך ולהוסיף קישורים כל הזמן. גם הסיכון שברכישת קישורים או שימוש נרחב ב”אנקורים מדויקים” הוא קטן יותר.
בכל מקרה, שני מנועי החיפוש מתבססים במידה רבה גם על קישורים פנימיים ועל כן אסור להזניח אותם.
מדיה חברתית
בעוד גוגל מכחישים באופן עקבי שהם עושים שימוש בסיגנלים חברתיים כדי לדרג את תוצאות החיפוש, אצל מיקרוסופט מדגישים שלסיגנלים חברתיים יש השפעה על דירוגים של קטגוריות ספציפיות כמו למשל בתי עסק שהמעגלים החברתיים שלכם ואחרים ממליצים עליהם. מה שלא ברור הוא אם יש קשר ישיר בין שיתופים של עמודים מרחבי האינטרנט ובין הדירוגים שלהם עצמם.
שימוש במדיה עשירה
אומנם גם לגוגל וגם לבינג יש יכולות הולכת ומשתפרת בכל מה שקשור לזיהוי וניתוח של מדיה ויזואלית, אך נראה שדווקא ל-Bing יש יכולות טובות יותר בתחום הזה ולכן חשוב מאוד שהתמונות יהיו איכותיות ובלעדיות, ולא רק מלוות בטקסט מתאים.
מה יש ב-Bing Webmaster Tools?
- ביצועי חיפוש
- בדיקה אם כתובת URL מסוימת נוספה לאינדקס או שליחת כתובת לאינדקס
- עדכון של מפות אתר
- ניתוח On Page (או SEO Audit)
- כלי לחיפוש מילות מפתח שאותו כבר הזכרנו
- דו”ח בעיות טכניות שדומה לזה של גוגל, אך פועל על פי דרישה (כשמבקשים ממנו סריקה).
- כלי לחסימה ישירה של כתובות URL ספציפיות
- טסט ל-robots.txt וטסט ספציפי לבוט של בינג (bing bot)
לסיכום
שני מנועי החיפוש אינם כה שונים, אך בכל זאת יש לכל אחד מהם ניואנסים שכדאי להכיר במידה ואתם מתכוונים לקדם גם בבינג באנגלית או אפילו בעברית (למרות שבינתיים לא נראה שהישראלים מתלהבים ממנו במיוחד). בכל מקרה, השימוש ב-BWT יכול לתת לכם תובנות מעניינות בלי קשר לשאלה אם אתם מקדמים את האתר שלכם בו באופן אקטיבי או לא.