מהו אתר רספונסיבי?
מהו אתר רספונסיבי?

האם כל אתר רספונסיבי הוא בהכרח מספיק?

לא, העובדה שהאתר לא נראה קטן מדי ו”מעוך” על גבי מסך שאינו מסך מחשב רגיל לא אומרת שהוא בהכרח מעניק למשתמש את החוויה אליה הוא מצפה. לדוגמה, אלמנטים מסוימים כגון שדות של טפסים עדיין עשויים להיות קרובים מדי אחד לשני, תמונות עשויות להיות מעוותות וכך הלאה.

אם אתם מעוניינים לבדוק זאת עבור האתר שלכם, תוכלו להיכנס לתפריט מיוחד בכלי לבחינת אתרים של גוגל (ה-Search Console) ולראות האם האלגוריתם המיועד לכך מצא בעיות באתר:

מהו אתר רספונסיבי?

האם גוגל מעניש אתרים לא רספונסיביים או לא טובים דיים?

זוהי שאלה מעט מורכבת: האלגוריתם של גוגל לוקח בחשבון גם את חווית המשתמש והוא מכניס אותה לשקלול של דירוג האתרים. יחד עם זאת, גם גוגל בעצמה מבהירה שאתרים רלוונטיים עם תוכן מצוין, אך חווית משתמש לא מושלמת יוכלו עדיין להיות ממוקמים מעל אתרים פחות רלוונטיים, אך עם חווית משתמש טובה יותר.

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שלפני כמה שנים האלגוריתם עבר לעבוד עם אינדקס שבודק תחילה את הגרסה הניידת של כל אתר (Mobile First Index) ללא קשר לעובדה האם הוא רספונסיבי או לא.

המשמעות היא שאתר שלא מותאם למובייל, אבל כן מותאם לגלישה מהמחשב עשוי לחוות ירידה בדירוגים בסיטואציות מסוימות מכיוון שהאלגוריתם של גוגל ידרג אותו בכל מקרה על פי גרסת המובייל.

מה לעשות אם האתר שלי לא נראה היטב במובייל?

הדבר הראשון שרצוי לעשות הוא לפנות למי שבנה את האתר או אדם אחר שאתם סומכים עליו (אם האתר ממש ישן) ולבקש ממנו לבדוק האם מדובר בבעיה יסודית באופן שבה האתר תוכנן, או שאולי נעשה שינוי כלשהו כגון הוספת תפריטים או שינוי התבנית של האתר שגרמו לו להתעוות. ההערות ב-Search Console יוכלו לעזור בכך.

באותה הזדמנות רצוי גם לבדוק עד כמה מהר האתר עולה במובייל (זהו עוד פקטור דירוג שנכנס בשנים האחרונות)” לשם זאת יש כלי נפרד בשם Page speed Insights.

מהו אתר רספונסיבי?

לסיכום

למרות השם המבלבל, העיקרון הרספונסיבי הוא פשוט למדי, אבל כדאי לדעת שלא כל אתר שמוכרים לנו כאתר רספונסיבי הוא בהכרח טוב מספיק ועונה על כל הדרישות של מנועי החיפוש. לפני שנותנים לכם הצעת מחיר, בדקו אתרים מתיק העבודות וראו עד כמה נוחים וברורים הם נראים על גבי מסך הסמארטפון שלכם.