קידום אתרים » בלוג » כלי AI בעבודת קידום אורגני
כלי AI בעבודת קידום אורגני
השימושים הקלאסיים לקידום אתרים בעזרת כלי AI
למקרה שאף פעם לא ניסיתם לעבוד עם AI כדי לקצר תהליכים בקידום אתרים, הנה השימושים הכי יעילים שלא דורשים הרבה מאמץ ואפשר לבקש אותם בכמה משפטים (הנחיות, Prompts) פשוטים.
- כתיבת Title (חשוב לבקש עד 60 תווים)
- כתיבת Meta Description (חשוב לבקש עד 120 תווים)
- חיפוש מילות מפתח (ללא נפח)
- כתיבת ראשי פרקים למאמרים
חשוב לציין שלטווח הארוך לא כדאי לכתוב מאמרים שלמים עם AI, לא בהכרח בגלל שהם לא יודעים לכתוב בצורה שתיראה אנושית, אלא בגלל שבדיקת העובדות שלהן עדיין בעיתית והם מייצרים הרבה "עובדות אלטרנטיביות".
הנה 5 שימושים פחות טריוויאליים בכלי AI שיוכלו לעזור לכם בעבודת ה-SEO.
בדיקת תחביר ודקדוק והפיכת משפטים לברורים יותר
בסופו של דבר, התוכן שאנחנו כותבים צריך להיות גם קריא ונוח לקריאה. אפשר להתווכח אם גוגל אוהב תכנים ארוכים או לא, אבל מה שבטוח הוא שכל שגיאת תחביר או דקדוק פוגעת במוניטין של המותג.
גם משפטים מסורבלים ולא ברורים עשויים לגרום לגולש לפספס את המסר השיווקי או לא להבין מה בדיוק אתם מנסים למכור לו.
בדיקת תחביר ודקדוק עם AI היא לא מושלמת בגלל מגבלת העברית, אבל כרגע אין תחליפים משמעותיים (לפחות עד שוורד בעברית יקבל עדכון משמעותי, מה שכבר שנים לא קרה…).
אם ניקח את הטיוטה של הפסקה וניתן את ההוראה הנכונה, זה ייראה כך:
כמובן שאתם חייבים לבדוק כל הערה בעצמכם. לפעמים ההערות שלו קטנוניות מדי. למשל הוא מציע לכתוב "במוניטין המותג" כשבעברית מודרנית אין בעיה לכתוב "במוניטין של המותג".
תרגום אותנטי יותר מעברית לאנגלית
עד היום אם הייתם זקוקים לתרגום של דף פשוט בלי לעבור דרך חברת תרגום מקצועית, הייתם תלויים בחסדי Google Translate שהחזיר תוצאות באיכות נמוכה ודרש מכם לעשות הרבה תיקונים בעצמכם, במיוחד אם במשפט היו הרבה ביטויי סלנג.
אם נבקש מ-AI לבצע תרגום של הפסקה הקצרה הזו באופן שיישמע טוב באנגלית, התוצאה תהיה הבדל של שמיים וארץ:
כמובן שאם אתם רוצים לתרגם באופן הכי מדויק שיש וגם לחדד מסרים שיווקיים של דפים חשובים, עדיף להשתמש במתרגם אנושי, אבל עבור בלוגים או מאמרי SEO המתרגם הממוחשב יכול לחסוך לכם ה-מ-ו-ן זמן.
שיפור מאמרים קיימים דרך Canvas או Co-Pilot (לא בחינם)
אם יש לכם את גרסת הפרו של ChatGPT או את CO-Pilot שמגיע עם Microsoft 365, אתם יכולים לתת הוראות לגבי פסקה ספציפית ולשנות אותה, כך שאפשר לבצע אופטימיזציה למילות מפתח או עיבוי מאמרים הרבה יותר בקלות.
אם אתם משתמשים ב-Canvas ישירות דרך ChatGPT, העלו קודם כל את הקובץ ולאחר מכן עברו אל Canvas.
CoPilot לא רק יותר נוח, אלא גם מחזיר תוצאות טובות יותר, לפחות בדוגמה שבה השתמשנו:
מציאת מילות מפתח סמנטיות וקלאסטרים
בעזרת AI אנחנו יכולים לקחת את מחקר מילות מפתח שלנו צעד אחד קדימה.
נתחיל עם מילות מפתח סמנטיות, אלו הן מילות מפתח שיש ביניהן קשר לוגי, אבל הן לא בהכרח דומות מבחינה לשונית… אם אנחנו יודעים איזה מילים לשים בטקסט, הדירוגים של הטקסט על זנב ארוך יוכלו להשתפר גם אם לא נשתמש באותם ביטויים מדויקים / זנב ארוך.
הדבר הזה אומנם אפשרי עם חלק מהכלים למחקר מילות מפתח, אבל לא בדיוק עובד טוב בעברית:
בואו ניקח דוגמה כדי להסביר למה הכוונה:
כמובן שאפשר לקבל רשימות ארוכות יותר וגם לחפש כמה מילות מפתח דומות, כשלכל אחת יש רשימה משלה.
קלאסטרים הם קצת דומים, אבל ברמת האתר או סדרה של עמודים וכוללים נושא מרכזי שמהווה את עמוד התווך ותומך בכמה נושאים אחרים.
שיפור On Page דרך מחקר מתחרים
כאן מדובר על מחקר מתחרים ברמת ה-On Page, בעיקר בכל מה שקשור לעיבוי התוכן. למרבה הצער, כלי ה-AI הג'נרים פחות טובים בכל מה שקשור לניתוח קישורים חיצונים, והתוצאות לא אחידות.
חשוב להיות מאוד ספציפיים בהנחיה שאתם נותנים, אחרת אתם עשויים לקבל הנחיות כלליות מדי.
את הרשימה כדאי לבדוק בשבע עיניים מכיוון שיש כאן נושאים שכבר מכוסים במאמר ולא תמיד ברור למה ChatGPT הציע אותם.
לכן ההנחיה הבאה "הסבר את כל אחת מהבחירות שלך ולמה היא חסרה במאמר הקיים" היא חשובה אם אנחנו רוצים להבין את הדקויות:
לסיכום
השילוב של כלי AI בשירותים רבים ברשת מבורך, ואם אתם משתמשים בכלי SEO ייעודי, אין ספק שכדאי לכם לנסות אותם. יחד עם זאת, אם יש לכם תקציב מוגבל או שכלי ה-AI האלו לא עושים בדיוק את מה שאתם רוצים, תופתעו לגלות כמה דברים אפשר לעשות גם עם כלי ה-AI "הרגילים" שזמינים לכל אחד מאיתנו.