קידום אתרים » ניהול מוניטין בדיגיטל
ניהול מוניטין בדיגיטל או “ניהול מוניטין” באופן כללי נחשב לאחד הכלים המשמעותיים ביותר שיש לנו על מנת לחזק את התדמית של אנשים פרטים, בעלי תפקידים או חברות דרך רשת האינטרנט.
ניהול המוניטין נעשה עדיין בעיקר שיפור התוצאות במנוע החיפוש גוגל, כולל דחיקה של תוצאות בעלות גוון שלילי למקומות נמוכים יותר. הסיבה לכך היא שבגוגל בדרך כלל ניתן למצוא גם את רוב הפרופילים החברתיים כמו אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין וכו’.
כמו עם כל דבר בגוגל, אנחנו מתמקדים בעיקר בתוכן וקישורים, כשאנחנו צריכים לזכור שגוגל בדרך כלל מציג רק עד שתי תוצאות מכל אתר (דומיין). המשמעות היא שבניגוד לקידום אתרים קלאסי, אנחנו צריכים להפיץ תכנים איכותיים ובאיכות גבוהה במספר גדול של אתרים.
בנוגע לקישורים, בסופו של דבר מילות המפתח שלנו הן בעיקר שמות של אנשים, חברות או מותגים, ולכן התחרות היא קטנה יותר. למרות זאת, חשוב לזכור שיש אתרים חזקים שעדיין יכולים להופיע במקומות גבוהים, ולא בהכרח בהקשר חיובי.
כאשר אנחנו מקבלים לקוח חדש לצורך ניהול מוניטין, אנחנו קודם כל מבצעים ניפוי של המצב הנוכחי שלו בגוגל תחת כל מילות המפתח הרלוונטיות, למשל:
עוד ביטויים שאנחנו מחפשים הם השלמות אוטומטיות בעייתיות. לדוגמה – “ישראל ישראלי תביעה” או מן הסתם ביטויים בעייתיים אפילו יותר (אנחנו לא חושבים שיש צורך לפרט…).
אחרי ניתוח של התוצאות בגוגל אנחנו יכולים להבין מהן התוצאות המאתגרות ביותר שיש להתמודד איתן (אם יש כאלו) ולקבוע את סדר העדיפויות והדרך הכי מהירה ליצור רצף חיובי של תוצאות חיפוש.
במקרים מסוימים ניתן למשל להסיר כתבות בעייתיות פשוט על ידי פניה למקור שפרסם אותן (במיוחד אם הן לא רלוונטיות או גובלות בלשון הרע). אבל יש אתרים שלא יסכימו לכך ואפילו כאלו שמפרסמים בכוונה תחילה פסקי דין ותביעות ישנות במטרה שמי שמוזכר בהם ישלם להם אם הוא רוצה להסיר את עצמו משם.
לכן הפתרון הוא לא תמיד כל כך פשוט, במיוחד כשצריך לעמוד במגבלות התקציב של הלקוח.
לאחר שפעלנו בכל הדרכים שאנחנו יכולים כדי לבצע הסרה חלקית או מלאה של תכנים שעשויים לפגוע במוניטין, אנחנו מתחילים ליצור מקורות סמכותיים חדשים. אלו יכולים להיות פרופילים ברשתות חברתיות שייפתחו על ידי הלקוח, פרסום כתבות בתשלום באתרים חזקים וסמכותיים, וגם אתרים חדשים או בלוגים מקודמים בגוגל שאנו בונים עבור הלקוח.
כמובן שאנחנו עובדים עם כותבי התכנים האיכותיים ביותר שיש, כאלו שההתמחות שלהם היא כתיבת כתבות שיווקיות או כתבות יחצנות.
עוד מקור מצוין הוא פרסום כתבות תדמית באתרים קיימים, אלו יכולים להיות מקומונים, אתרים המתמחים בתחומים ספציפיים (כמו עריכת דין ומשפט) וגם אתרים גדולים יותר. לכתבה שעולה באתר כזה יש כמה יתרונות משמעותיים:
1.הלקוח מקבל חשיפה מתוך האתר עצמו
2.הכתבה מתוך האתר יכולה להתברג בגוגל על אחד מהביטויים שחשובים לבניית המוניטין
3.בדרך כלל ישנו קישור מתוך הכתבה שמפנה לאתר הרשמי או אחד מהאתרים המשניים שאנחנו מקדמים
גם תכנים מעולים שיצרנו לא יתקדמו בגוגל בלי שהם בעצמם יקבלו קישורים איכותיים, ולכן אנחנו עושים שימוש בתשתית שיש כבר לנו על מנת לקדם את אותם אתרים.
כל זה צריך כמובן להתבצע באופן מדויק ומקצועי מכיוון שבפועל אנחנו מדברים כאן כבר על שני מעגלים שונים, דבר שלעיתים אין בקידום קלאסי.
רשת האינטרנט היא רשת דינאמית ולכן אנחנו ממשיכים ועוקבים אחרי השינויים במיקומים בביטויים החשובים וגם אחרי אתרים אחרים שמאזכרים את הלקוח. במידת הצורך אנחנו מבצעים שינויים באסטרטגיה שלנו או מוסיפים ביטויים חדשים. לדוגמה, אם אנחנו מזהים אזכורים חדשים שיכולים להיות בעייתיים, לא רק בגוגל, אלא גם ברשתות החברתיות.
זקוקים לניהול מוניטין עבור מותג חדש? החברה שלכם? גילתם תוצאות לא מחמיאות בגוגל ואתם רוצים להסיר או לדחוף אותן למטה? פנו אלינו ונשמח להציע לכם את שירות ניהול המוניטין הטוב ביותר בתחום הדיגיטל.
אנחנו מזמינים אותך לדבר איתנו ולשאול – קליק קטן על הטופס ונתחיל לצעוד יחד
רח’ יהלום 30, שערי תקווה
* אין קבלת קהל במקום
גם אני רוצה דו”ח
ראשוני על
האתר שלי בחינם!