קידום אתרים » מחקר מתחרים
תחרות היא חלק בריא וחשוב בכל תעשייה, כאשר באינטרנט התחרות היא קשוחה, רבה ודינמית מאוד עבור מרבית תחומי הפעילות. בכל הנוגע לקידום אתרים בגוגל ותהליכי שיווק דיגיטלי, אנחנו ב- Seo-Rush מאמינים שאפשר וצריך להשתמש במתחרים שלכם – גם בנקודות החוזק שלהם – כדי לשפר את הביצועים והתוצאות של האתר שלכם. ואנו אכן מיישמים זאת בפרויקטים שאנו לוקחים על עצמנו ומבצעים מחקר מתחרים איכותי ומקיף.
מחקר מתחרים הוא היבט מהותי בשלבים הראשוניים יותר של SEO, כאשר אתרים רבים מדי מוותרים על שלב חשוב זה וכך פוגעים בתוצאות הסופיות שלהם ומשאירים יותר טראפיק ויותר הכנסות לאותם מתחרים. ניתוח מתחרים בהקשר לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי אין משמעותו להעתיק מהמתחרים, ממש לא. המשמעות היא לראות מה הם עושים, באלו ביטויי חיפוש הם מתמקדים, מה הם עושים נכון ומה פחות נכון וכיוצא באלו – ואז להשתמש בנתונים האלו כדי להיות טובים יותר, מדויקים יותר, רלוונטיים יותר.
ההבנה מי המתחרים שלנו, מה הם עושים והיכן הם עומדים במרחב הדיגיטלי מסייעת לנו ולכם ליצור הבנה הרבה יותר מעמיקה לגבי המטרות של האתר שלכם והדרך להשיגן, כמו גם הבנה המאירה פערים באסטרטגיה הדיגיטלית של האתר לעומת ומול המתחרים.
Seo-Rush מבצעים מחקר מתחרים איכותי, מדויק ומתקדם טכנולוגית בעזרת כלים רבי עוצמה, חלק מתהליך SEO מנצח שיעיף את האתר שלכם גבוה יותר, רחוק יותר, רווחי יותר!
סביר להניח שאתם יודעים כבר מי המתחרים העיקריים שלכם בזירה העסקית, אבל האם אתם יודעים מיהם מתחרי ה-SEO שלכם? הם לא תמיד זהים. בהחלט יתכן ומתחרי הקידום שלכם הם גם המתחרים העסקיים הישירים שלכם, אך זה ממש לאו דווקא רק הם. יתכן ויהיו לכם מתחרים בקידום האורגני על ביטויי חיפוש רלוונטיים, אך בלי שהם עוסקים באותו תחום עסקי כמוכם. זיהוי המתחרים שלכם הינו חשוב כי כך מזהים הזדמנויות קידום והתקדמות בדירוג בתוצאות גוגל, כמו גם מזהים ביטויים בהם שחקנים חזקים מאוד ממוקמים גבוה בתוצאות אפילו שאינם מתחרים ישירים שלכם ואז אולי יהיה קשה לעקוף אותם מפאת הגודל והחוזק שלהם.
הצעד הבא של מחקר המתחרים שלנו אחרי שזיהינו את מתחרי ה-SEO שלכם יהיה להעריך את רמת הקושי והתחרות של ביטויי חיפוש רלוונטיים – קרי לנתח נתונים לגבי חוזק המתחרים שלכם לביטוי חיפוש מסוים וגיבוש הבנה האם ניתן לעקוף אותם בדירוג התוצאות או האם התהליך יהיה יקר וארוך מדי ואז כדאי להתמקד בביטויי חיפוש פחות תחרותיים.
מחקר מתחרים כולל גם בחינה של מילות המפתח שהמתחרים שלכם משתמשים בהן, בעיקר באמצעות כלים טכנולוגיים כמו Ahrefs, ubersuggest של ניל פאטל, SimilarWeb ואחרים. שילוב של נתונים אלו עם נתונים אחרים של מחקר המתחרים שאנו מבצעים מאפשר לזהות הזדמנויות טובות למילות מפתח שכדאי לקדם בתוכן של האתר שלכם, מילות מפתח שהמתחרים שלכם חלשים בהן וכדומה.
כלים טכנולוגיים למחקר מתחרים, דוגמת אלו שהזכרנו קודם או למשל SemRush, מאפשרים לבצע מחקר גם של מהלכי SEO באתר המתחרים שלכם ושל ניהול התוכן באתרים שלהם, מה שנותן לנו מכרה זהב של נתונים שאפשר לעבוד איתו ולהפיק ממנו מסקנות אופרטיביות לגבי תהליכי קידום האתרים האופטימאליים עבורכם. אפשר להבין כך את תדירות פרסום התכנים שלהם, סוגי התוכן שהם מעלים, מילות מפתח עיקריות בתכנים של המתחרים, שימוש ב-Metadata, Schema ואסטרטגיות כותרות. המטרה היא להבין מה המתחרים עושים טוב כדי ללמוד מזה משהו על קידום שחקן בתחום פעילותכם וגם מה הם עושים פחות טוב כדי שאתם תעשו יותר טוב.
אחד החלקים החשובים ביותר במחקר מתחרים יעיל הוא איך ומאיפה המתחרים שלכם מקבלים קישורים נכנסים, כאשר נשתמש בנתונים אלו כדי לבנות פרופיל קישורים חכם ומוצלח יותר עבור האתר שלכם. זו דרך מצוינת לאתר הזדמנויות קישורים חדשות. גם למטרה זו אנו עושים שימוש בכלי מחקר מתחרים עוצמתי, למשל Majestic או בכלי ביקורת האתרים המקיף ScreamingFrog.
גוגל מאוד ממוקדת בשנים האחרונות בשיפור חווית המשתמש באתרים ברחבי הרשת, כולל שינויים משמעותיים לאלגוריתם שלה הנוגעים בדיוק בנושא זה – חווית מובייל משופרת, טעינת דפים מהירה, שיפור בתוצאות החיפוש לפי פלטפורמה ועוד. לכן כחלק ממחקר מתחרים נבדוק את ההיבטים החשובים האלו באתרי המתחרים שלכם ונשווה לאתר שלכם. כך, אם האתר שלכם איטי לעומת המתחרים, אם הוא לא מוצג טוב במובייל לעומת אתרי המתחרים או אם חוויית המשתמש שלו לא טובה – רצוי לתקן ולשדרג זאת בהקדם (כל אלו ועוד אלמנטים הם חלק מתהליך של אופטימיזציית On-Site שאנו עושים במסגרת שירות קידום האתרים שלנו).
מחקר מתחרים מבית Seo-Rush כולל בפועל עוד הרבה היבטים ונושאים שהצוות המקצועי שלנו בוחן בעזרת ניסיון עשיר ושימוש בכלים טכנולוגיים מעולים ומובילים בתעשייה. כל תהליך מחקר מתחרים מותאם אישית לאתר ולתחום הפעילות שלכם. כך למשל לפעמים נחקור לעומק כיצד המתחרים שלכם ממנפים פעילות במדיה חברתית או ננסה לנתח כמה המתחרים שלכם מוציאים על מודעות פרסומיות. הכל מוכוון מטרה לייתר לאתר שלכם אסטרטגיית SEO מנצחת, חכמה ויעילה יותר משל המתחרים שלכם.
לצד יתר המרכיבים של תהליך מוצלח וחכם של קידום אתר בגוגל, מחקר מתחרים מאפשר לנו לדייק ולשפר את המהלכים האסטרטגיים והטקטיים שלנו, שומר על כולנו ערניים ומוכנים לשינויים ולתגובות – כאשר כל צעד ושעל בדרך מוכוונים לעבר המטרה שהיא שיפור בדירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש למונחים רלוונטיים, שיפור התנועה הרלוונטית המגיעה לאתר ושיפור בהמרות מהאתר.
אנחנו מזמינים אותך לדבר איתנו ולשאול – קליק קטן על הטופס ונתחיל לצעוד יחד
רח’ יהלום 30, שערי תקווה
* אין קבלת קהל במקום
גם אני רוצה דו”ח
ראשוני על
האתר שלי בחינם!