API for URL Inspection Tool – מה החידוש כאן ואיך ניתן להשתמש בו?
API for URL Inspection Tool – מה החידוש כאן ואיך ניתן להשתמש בו?

כיצד אפשר ליישם את ה-API החדש?

כאמור, ה-API חדש יחסית, אבל כבר אפשר לחשוב על כמה דרכים יצירתיות להשתמש בו:

לדוגמה, כלי קידום אתרים שיבקש מה-Search Console להוציא מיקומים של מילות מפתח עבור כל העמודים שגוגל מזהה כעמודים איטיים או כאלו שיש איתם בעיות אחרות ולהצליב אותם אחד מול השני. אם אחד מן העמודים האלו ממוקם במקום נמוך מאוד עבור מילת מפתח שהמשתמש בחר, העמוד יוצג בעדיפות גבוהה בראש הבעיות האפשרויות שמונעות קידום אפקטיבי עבור אותן מילות המפתח.

דוגמה אחרת, הרבה יותר פשוטה היא דיווח אוטומטי של תאריך בו עמוד מסוים נכנס לאינדקס במקום שהמשתמש יצטרך לשאול זאת כל פעם את גוגל מחדש דרך הכלי או להכניס את כתובת הדף בגוגל.

בנוסף, לא רק כלי SEO יוכלו להרוויח מה-API, אלא גם תוספים הקשורים לתחזוקה שוטפת של האתר ומתחברים למערכות ניהול תוכן כמו WordPress. למרבה הצער, (ככל הידוע לנו), ה-API עדיין לא מאפשר לשלוף מידע על בעיות אבטחה כמו תוכנות זדוניות או תעודת אבטחה שאינה בתוקף.

האם יש לכלי מגבלות?

כן, לא ניתן לשלוח יותר מ-2,000 שאילתות ליום או 600 בדקה עבור כל חשבון. המשמעות היא שסריקה של אתרים גדולים מאוד על ידי כלים חיצונים שיעשו שימוש ב-API עשויה לקחת כמה ימים טובים. החדשות הטובות הן שלאחר מכן יהיה אפשר לבדוק רק את אותם עמודים שנוספו לאתר או נבחרו ספציפית על ידי המשתמש כעמודים מובילים.

בשורה התחתונה

בתור בעלי אתרים או מקדמי אתרים, ה-API החדש יוכל לשפר את הכלים והתוספים בהם אנחנו משתמשים ומומלץ לעקוב אחרי העדכונים המתאימים בגרסאות החדשות או בבלוג הרשמי. אם אתם מתלבטים בין אלו כלים לבחור וכבר עושים שימוש נרחב ב-Search Console, ייתכן שתרצו לבחור בכלים שהחיבור ל-API מופיע ברשימת הפ’יצרים שלהם.