קידום אתרים » בלוג » API for URL Inspection Tool – מה החידוש כאן ואיך ניתן להשתמש בו?
API for URL Inspection Tool – מה החידוש כאן ואיך ניתן להשתמש בו?
Search Console הוא אחד השירותים היותר שימושיים של גוגל. בניגוד לכל כלי SEO שמנסים לחקות את האלגוריתם של גוגל (כולל “גוגלבוט” שסורק אתרים שונים), ב-Search Console אתם מקבלים את המידע ישירות מגוגל.
לדוגמה:
- תוכלו לדעת כמה עמודים באתר שלכם מופיעים באינדקס של גוגל ולמה חלקם לא מופיעים למרות שגוגל סרק אותם
- תוכלו לבדוק אילו עמודים גוגל מחשיב כעמודים איטיים או כאלו שלא מתאימים לתצוגה ב-Mobile
- תוכלו לראות את המיקום הממוצע של מילות מפתח כפי שהגולשים רואים אותן (כל גולש מקבל תוצאות מעט שונות) ולא רק כמיקום אבסולוטי כפי שרואים אותם כלים לבדיקות מיקומים.
האפשרות של כלים חיצונים לשאוב נתונים מ-Search Console קיימת כבר זמן מה באמצעות ממשק למתכנתים (או API). לדוגמה, מידע אודות שאילתות, מצב הסריקה של מפת האתר ששולחים לגוגל והודעות שגיאה מסוימות.
הנה דוגמה לכוח העצום שיש לאינטגרציה הזו:
ב-Google Analytics תוכלו לראות נתונים אודות התנהגות גולשים כמו למשל כמה זמן הם שוהים בדף ספציפי וכמה מהם נוטשים את האתר לאחר דף אחד בלבד (Bounce Rate). אבל עליה וקוץ בה: מכיוון ש-GA לא חושפת את מילות המפתח עקב הצפנה של גוגל, אי אפשר לדעת איך מתנהגים גולשים שחיפשו מילת מפתח ספציפית, אלא רק כל הגולשים שהגיעו מהחיפוש כמקשה אחת.
אם מבצעים את החיבור בין GA ל-Search Console ניתן לראות תובנות הקשורות להרגלי השימוש על פי מילות המפתח מכיוון ששני הכלים מסתמכים על אותן כתובות עמודים. יחד עם זאת, הצלבת המידע עדיין לא מסוגלת לזהות גולשים ספציפיים, כך שהפרטיות שלהם לא נפגעת. כלי זה נקרא Search Console Insights ושווה להעיף בו מבט אם עוד לא עשיתם זאת.
הוספה של URL Inspection Tool משופר ל-API
למרות שה-API של ה- Search Console כבר לא חדש, היכולת המשופרת של הכלי לבדיקת האינדקס (URL Inspection Tool) מעניקה גישה להמון נתונים מעניינים שלא היו זמינים קודם לכן באמצעות בקשת פרמטרים דרך פונקציות שונות. הרשימה המלאה נמצאת בעמוד הפיתוח הרלוונטי, הנה רק רשימה חלקית:
- האם העמוד תומך ב-AMP (תקן מואץ לטלפונים חכמים)?
- מהי רמת השימושיות (Usability) של העמוד?
- האם יש בעמוד מידע עשיר (Rich Snippet) כגון רשימה של שאלות ותשובות?
- סיבות לכך שהעמוד חסום בפני גוגל או שלא ניתן לאחזר אותו (לדוגמה, שגיאת 404).
- העמוד הקנוני (ראשי) שהאלגוריתם החליט עליו והעמוד הקנוני שרשום בתג המטא המתאים (אלו לא בהכרח זהים).
כיצד אפשר ליישם את ה-API החדש?
כאמור, ה-API חדש יחסית, אבל כבר אפשר לחשוב על כמה דרכים יצירתיות להשתמש בו:
לדוגמה, כלי קידום אתרים שיבקש מה-Search Console להוציא מיקומים של מילות מפתח עבור כל העמודים שגוגל מזהה כעמודים איטיים או כאלו שיש איתם בעיות אחרות ולהצליב אותם אחד מול השני. אם אחד מן העמודים האלו ממוקם במקום נמוך מאוד עבור מילת מפתח שהמשתמש בחר, העמוד יוצג בעדיפות גבוהה בראש הבעיות האפשרויות שמונעות קידום אפקטיבי עבור אותן מילות המפתח.
דוגמה אחרת, הרבה יותר פשוטה היא דיווח אוטומטי של תאריך בו עמוד מסוים נכנס לאינדקס במקום שהמשתמש יצטרך לשאול זאת כל פעם את גוגל מחדש דרך הכלי או להכניס את כתובת הדף בגוגל.
בנוסף, לא רק כלי SEO יוכלו להרוויח מה-API, אלא גם תוספים הקשורים לתחזוקה שוטפת של האתר ומתחברים למערכות ניהול תוכן כמו WordPress. למרבה הצער, (ככל הידוע לנו), ה-API עדיין לא מאפשר לשלוף מידע על בעיות אבטחה כמו תוכנות זדוניות או תעודת אבטחה שאינה בתוקף.
האם יש לכלי מגבלות?
כן, לא ניתן לשלוח יותר מ-2,000 שאילתות ליום או 600 בדקה עבור כל חשבון. המשמעות היא שסריקה של אתרים גדולים מאוד על ידי כלים חיצונים שיעשו שימוש ב-API עשויה לקחת כמה ימים טובים. החדשות הטובות הן שלאחר מכן יהיה אפשר לבדוק רק את אותם עמודים שנוספו לאתר או נבחרו ספציפית על ידי המשתמש כעמודים מובילים.
בשורה התחתונה
בתור בעלי אתרים או מקדמי אתרים, ה-API החדש יוכל לשפר את הכלים והתוספים בהם אנחנו משתמשים ומומלץ לעקוב אחרי העדכונים המתאימים בגרסאות החדשות או בבלוג הרשמי. אם אתם מתלבטים בין אלו כלים לבחור וכבר עושים שימוש נרחב ב-Search Console, ייתכן שתרצו לבחור בכלים שהחיבור ל-API מופיע ברשימת הפ’יצרים שלהם.