קידום אתרים » בלוג » Google AI Search – מה זה והאם אנחנו צריכים להיות מודאגים?
Google AI Search – מה זה והאם אנחנו צריכים להיות מודאגים?
תזכורת: מה זה Google AI Overview ולמה מקדמי אתרים מודאגים ממנו?
אז מה זה AI Search?
האם ה-AI Search טוב יותר מהמתחרים?
כיצד מוצרי ה-AI של גוגל ישפיעו על מקדמי אתרים?
טיפים פרקטים לקידום אתרים בתוצאות ה-AI
- כניסה לרכישה באתר אי-קומרס
- כניסה לאתר המלצות
- חיוג לעסק
- נסיעה לעסק (או בקשת הוראת הגעה)
אזכורים ולא רק קישורים
מחקר מילות מפתח
כשאנשים מתקשרים עם AI, הם נוטים לשאול שאלות של ממש ולקבל תשובה, לא להתחיל לסרוק 20 אתרים. אתם יכולים לנצל את זה כדי להטמיע באתר פינה של שאלות ותשובות (בין אם בעמוד נפרד ובין אם בתוך עמודים).
יש כמה מקומות בהם אפשר לחפש נושאים טרנדים ולהבין מה אנשים מחפשים:
1. https://answersocrates.com אתר שבו אפשר לחפש שאלות ותשובות גם בעברית, אבל המנוי החינמי מוגבל מאוד.
2. https://answerthepublic.com אתר יעיל מאוד לאנגלית ושפות אחרות (לא לעברית). יכול גם לחפש בתוך מנועי חיפוש של יו-טיוב ורשתות חברתיות
3.גוגל טרנדס
4. Quora באנגלית (אפשר גם להסתכל ברדדיט) או Stips בעברית
5.מעבר לכך שימו לב מה גוגל מחזיר ב"אנשים שואלים גם" ובתוצאות מתוך דיונים בפורומים (לא נפוץ בגוגל ישראל).
תוכן
כמו שרמזנו, יצירת תוכן שאמור לגרום ל-AI להמליץ על אתר או עסק הוא עניין הרבה יותר מאתגר. גם אם כתבתם מאמר מעולה על טיפים לבחירת נגר, ה-AI לא בהכרח יאזכר אתכם כמקור מכיוון שלא חסרים מאמרים דומים ברשת האינטרנט.
לכן הדגש חייב להיות על מקוריות וסמכות, אבל לא בהכרח במובן המסורתי של "ערך לגולש", אלא במובן של הצגת נתונים, סטטיסטיקות, ניתוחים, ודברים שפשוט לא נמצאים באתרים אחרים.
זה לא חייב להיות משהו בומבסטי. לדוגמה, אתם יכולים לערוך סקר בקרב הלקוחות שלכם מה גרם להם להזמין רהיטים אצל נגר ולא בחנות כמו איקאה, ולא סתם להסתפק ברשימה של יתרונות או חסרונות.
הנה עוד כמה רעיונות:
1.ראיונות עם מספר אנשי מפתח בתחום שלכם במטרה לקבל כמה תשובות לאותה שאלה. לאחר מכן למצוא את המכנה המשותף או להציב זו מול זו תשובות מנוגדות ולמצוא את הרציונל מאחוריהן.
2.מחקרי מחקר (Case Studies) – איך הגדלנו את הרווחים של הלקוח שלנו באמצעות תוכנית עבודה קונקרטית.
3.בדיקת ביצועים לאחר שינוי משמעותי. זה יכול להיות גרסה חדשה של מוצר או תוכנה, או אפילו שינוי מתודה בשיטות העבודה שלכם.
4.שילוב של נתונים מכמה מקורות (לא חסרים מקורות ברשת אם יודעים איפה לחפש ותמיד אפשר לשאול AI…).
5.תרשימי זרימה או אינפוגרפיקות מקוריים שאפשר להציב ליד טקסט נלווה
כמו שאתם רואים, לא חייבים להמציא כאן את הגלגל. פשוט ליצור תוכן באופן מהודק ויסודי יותר.
האם לחסום את האתר לבוטים של AI
אחת השאלות שעלו לאחרונה היא האם כדאי לחסום את האתר שלכם בפני מנועי AI במטרה למנוע ממנו לשאוב מידע.
לדעתנו אין בזה טעם, והחסימה הזו אפילו יכולה לפעול לרעתכם: אם AI Search של גוגל או כל מנוע מבוסס AI אחר יתבקש לספק מידע על נושא מסוים או יקפוץ אצלו טריגר בהתאם לשאילתה מסוימת (כמו במקרה של AI Overviews), הוא כבר ימצא מספיק מקורות ופשוט יתעלם מכם כי חסמתם אותו…
לסיכום
לא נשקר לכם: אין ספק שמנועי חיפוש שמבוססים על AI או חלקית על AI מהווים אתגר משמעותי בפני מקדמי אתרים ובעלי אתרים שיסבלו אפילו יותר מהגחמות והשינויים של גוגל.
מצד שני, אין ספק שמי שלא יתעצל לבצע שינויים ולא יפחד לשנות גישה יוכל למקם את עצמו בעמדת פתיחה הרבה יותר טובה אל מול המתחרים.