Google my business – GMB – הכירו את שירות “העסק שלי” בגוגל
קידום אתרים » בלוג » Google my business – GMB – הכירו את שירות “העסק שלי” בגוגל
אם חיפשתם לאחרונה עסק פיזי כלשהו דרך גוגל, יש סיכוי שלצד תוצאות החיפוש הרגילות ראיתם גם תוצאה עם מידע עסקי על העסק – כמו מיקום, שעות פתיחה, דרכי התקשרות, תמצית פעילות העסק ועוד מידע רלוונטי ושימושי. ובכן, התוספת “הקטנה” והשימושית הזו היא למעשה שירות Google my Business, הנקרא בעברית “גוגל לעסק שלי”. כאשר אתם בעלי עסק קטן או בינוני, אתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם להתעלם משירות GMB, שירות שיכול לתרום לכם רבות לקידום ושיפור תוצאות עסקיות ולהיות בקשר עם הלקוחות שלכם.
בתור חברת שיווק דיגיטלי ומתקדמת, שכל הזמן מתפתחת ביחד עם התעשייה בה אנו פועלים, אנו ב-SEO-Rush מציעים לעסקים ואתרים העובדים איתנו גם שירות של קידום והכנסת העסק שלכם באופן האופטימאלי לתוך שירות Google my Business.
לפני שניכנס לעובי הקורה, שירות Google my Business גורם לכך שהפרופיל העסקי שלכם יופיע בדיוק היכן שאנשים מחפשים אתכם או עסקים דומים לכם במנוע החיפוש של גוגל או בגוגל מפות. שירות “גוגל לעסק שלי” מפשט מאוד את יצירת ועדכון הפרופיל העסקי שלכם בגוגל – כך אתם יכולים לבלוט ולמשוך לקוחות אליכם לעסק.
במסגרת מאמר זה נשתמש באופן חליפי ומשתנה במונחים Google my Business, GMB או העסק שלי בגוגל – אלו מונחים שונים המדברים על אותו שירות, אחד הוא השם באנגלית, השני הוא ראשי התיבות של השירות באנגלית והשלישי הוא כמובן שם השירות בגרסה העברית של גוגל.
מהותו של שירות Google my Business
שירות GMB הוא פיתוח של ענקית החיפוש והפרסום גוגל. השירות הינו חינמי לגמרי וידידותי למשתמש. במהותו, שירות Google my Business הוא כלי פשוט ויעיל עבור עסקים וארגונים לנהל את הבסיס של הנוכחות האינטרנטית שלהם ברחבי הפלטפורמות של גוגל – כאמור בעיקר חיפוש ומפות. באמצעות אימות ועריכת פרטי העסק שלכם, אתם יכולים גם לסייע ללקוחות קיימים ופוטנציאליים למצוא את המידע השימושי אודותיכם, לספר להם את הסיפור של העסק שלכם ולנהל איתם אינטראקציות חשובות ויעילות.
עמוד עסקי איכותי ומלא במסגרת שירות GMB כולל את שם העסק, טלפונים, מייל ליצירת קשר, כתובת פיזית, שעות פעילות, תיאור קצר של פעילות העסק, ביקורות של גולשים על העסק וגם תמונות המאפשרות לבדל את העסק שלכם ולשווק אותו באמצעים ויזואליים.
השירות הוא מרכיב משמעותי וחשוב בפאזל שהוא קידום אתרים מקומי (Local SEO) תחום מרתק המאפשר לעסקים פיזיים ומקומיים (בעיקר עסקים קטנים ובינוניים) לקדם את עצמם בתוצאות החיפוש למונחים רלוונטיים וכאשר החיפוש מבוצע באזור הגיאוגרפי שהם פועלים בו.
יכולות כלליות של שירות העסק שלי בגוגל
- הצגת פרופיל עסקי עם מידע שימושי לגבי העסק שלכם, לצד תוצאות חיפוש או בממשק המפות של גוגל – לחיפוש ישיר של בית העסק שלכם או לחיפוש כללי של עסק בתחום פעילותכם ובאזור הגיאוגרפי הרלוונטי לכם.
- הקמת אתר אינטרנט פשוט באופן מהיר וידידותי. שירות Google my Business יכול למשוך פרטים עסקיים שהזנתם וליצור אוטומטית אתר אינטרנט לעסק שלכם, עם עיצוב גרפי בסיסי והצגה מותאמת לכל מסך ופלטפורמת גלישה. תוכלו גם ליצור לאתר שלכם דומיין ייחודי, להתאים אותו אישית מבחינת עיצוב ונראות כללית ולהציגו על מחשבים ומכשירי מובייל. לאו דווקא תוצאה איכותית ויעילה כמו בנייה מקצועית ומותאמת אישית של אתר, אבל התחלה של משהו…
- משיכת לקוחות באמצעות שיתוף מידע שימושי ורלוונטי – אתם יכולים לדאוג שזה משתלם ויעיל בכל פעם שמישהו מחפש את העסק שלכם ומקבל גם תוצאה של שירות GMB. ניתן להעלות פוסטים עם עדכונים שיווקיים ושימושיים, להעלות תמונות מושכות ושיווקיות, לשנות בזמן אמת את שעות הפתיחה וכיוצא באלו.
- ביקורות גולשים ולקוחות – בתוך שירות “העסק שלי בגוגל” מוצגות גם ביקורות של גולשים ולקוחות בפרופיל העסקי שלכם. יש כאן הזדמנות בשבילכם גם להציג ביקורות טובות לגולשים אחרים המחפשים וגם לתקשר עם גולשים שהשאירו עליכם ביקורת.
- שימור לקוחות עם עדכונים שוטפים – תנו לאנשים תמריץ להיכנס אליכם לעסק, באמצעות פוסטים ייעודיים לשירות Google my Business, מבצעים, חדשות ומידע שיאפשר ללקוחות שלכם לדעת מה קורה בעסק שלכם ומתי זה קורה.
- קבלו נתונים חשובים על האופן בו אנשים מוצאים את העסק שלכם – שירות GMB מספק נתונים שימושיים ובצורה גרפית נוחה כך שאתם יכולים להבין בצורה בסיסית כיצד לקוחות מתקשרים עם העסק שלכם, כיצד לקוחות מוצאים את העסק שלכם בחיפוש ומאיפה הם מגיעים אליכם.
כפי שניתן לראות בדוגמא זו, בחיפוש אחר אולם האירועים גרייס בראשון לציון, קיבלנו את תוצאות החיפוש הרגילות, עם מודעות ממומנות והפנייה לאתר של אולם האירועים. אבל בצד הימני של המסך עולה הפרופיל העסקי דרך Google my Business. זהו פרופיל מלא בפרטים ובאלמנטים שיווקיים: תמונות איכותיות, מיקום במפה, כתובת מדויקת, טלפון, שעות פתיחה ופעילות, שאלות נפוצות ומענה להן, ביקורות של לקוחות, הפנייה לביקורות באתרי חתונות, אירועים ובפייסבוק, גרף המראה את שעות הפעילות הפופולאריות ביותר, תיאור שיווקי של העסק עצמו, פוסט ייעודי לשירות GMB לגבי האוכל באולם האירועים בליווי תמונה מעוררת תאבון וקישור ישיר לפרופיל הפייסבוק של העסק.
כך הגולשים מקבלים במבט מהיר ופשוט המון מידע שימושי על העסק עצמו וגם יש לעסק הזדמנות מיידית למהלכים שיווקיים חזקים.
יתרונות של שימוש בשירות Google my Business
- ניהול פשוט, יעיל ועצמאי של המידע העסקי החשוב והשימושי ביותר שלכם.
- ניהול וביצוע אינטראקציות עם לקוחות – אפשרות לקריאה ותגובה לביקורות, העלאת תמונות וסרטונים כדי “להשוויץ” במה שאתם עושים ולמה אתם הכי טובים.
- שירות המהווה כלי יעיל ואיכותי להבנה מעמיקה יותר של הנוכחות האינטרנטי והעסקית שלכם ולהרחיב את הנוכחות הזו.
- שירות ידידותי ונוח מאוד לתפעול דרך אפליקציית מובייל חדשה ואיכותית.
נשמע מדליק ושימושי -איך מתחילים?
ראשית כל נציין כי שירות Google my Business הוא אכן חינמי לחלוטין, להקמה ולתפעול. אך כן קיימת דרישת חובה אחת והיא שכדי להשתמש בשירות העסק שלכם צריך להיות כזה שיש לו מידה מסוימת של זמן “פנים אל פנים” עם הלקוחות שלכם. קרי, השירות מיועד לעסקים עם נוכחות פיזית ולא עסקים הפעילים 100% רק באינטרנט.
יצירת פרופיל עסקי בשירות Google my Business
- התחבר לחשבון הגוגל שאתה רוצה שיהיה משויך לפרופיל העסקי שלך בשירות “העסק שלי בגוגל”.
- היכנס לקישור הזה, המכניס אותך למערכת GMB. בעמוד זה מופיעים פרטים כלליים על השירות ומשמעותו, לחץ על כפתור “התחילו עכשיו” או “רישום פרטי העסק”
- הזין את שם העסק שלך במסך הראשון בתהליך הרישום.
4. כעת יש להזין את הכתובת הפיזית של העסק שלך:
5. בשלב הבא יש לבחור האם העסק שלך מספק שירות ללקוחותיו גם מחוץ למיקום הפיזי המוגדר בכתובת – למשל ביקורי בית, משלוחי מוצרים וכיוצא באלו. אם התשובה היא כן, תועבר למסך להזנת אזורים ומיקומים רלוונטיים נוספים. אם התשובה היא לא, ממשיכים לשלב הבא ברישום העסק.
6. בשלב זה בוחרים קטגוריה לתיאור כללי של תחום פעילות העסק – מתוך רשימה מוגדרת. חשוב לבחור בקטגוריה הכי מדויקת – כי בעצם כאן אתה אומר לגוגל איזה סוג לקוחות מתאימים לפרופיל העסקי שלך.
7. בשלב הבא יש להזין פרטי קשר – בדגש על מספר טלפון וכתובת אתר. אם אין אתר, השירות מציע כאן פרטים על הקמת אתר בסיסי דרך הכלים של Google my Business.
8. סיום הזנת הפרטים ומעבר לשלב אימות העסק והשייכות שלו אליך. לפני שגוגל מעלים פרופיל בשירות GMB, הם מוודאים בצורה מעשית ואישית שאתם אכן הבעלים של העסק, דרך שיחת טלפון / שליחת קוד אימות בהודעת טקסט או דרך שליחת גלויה פיזית המכילה קוד אימות לאישור ואימות.
9. לאחר קבלת קוד האימות, לטלפון או בגלויה הפיזית, יש להתחבר לחשבון הגוגל הרלוונטי, לבחור את המיקום ופרטי העסק הנכונים ולהזין את הקוד בן 5 הספרות ולשלוח לאישור.
לאחר השלמת מילוי הפרטים הכלליים של העסק בשירות Google my Business ולאחר שלב האימות של העסק, אפשר להתחיל להכניס עוד פרטים ואלמנטים חשובים המחזקים את הפרופיל והופכים אותו לכלי שיווקי אפקטיבי יותר:
- תמונות וסרטונים.
- פוסטים ייעודיים לפרופיל ה-GMB של העסק, כולל תמונות איכותיות ושיווקיות – כל פוסט נמצא בפרופיל הראשי במשך שבוע ולאחר מכן יופיע בתוך רשימת הפוסטים בכניסה לחלק זה בפרופיל. מרגע שהעליתם פוסט הוא יופיע בתוצאות החיפוש יחד עם יתר פרטי הפרופיל העסקי בשירות “העסק שלי בגוגל”.
- לקשר המלצות גולשים ולקוחות לפרופיל Google my Business של העסק.
- לחבר לפרופיל קישורים ישירים לאתר העסקי או לעמודים ספציפיים ורלוונטיים בתוכו.
יש חשיבות לעדכניות בפרופיל העסקי בשירות Google my Business, קרי לשנות את התמונות מדי פעם, להעלות פוסטים חדשים, להוסיף ביקורות וכיוצא באלו. חשוב שיהיה באתר הראשי והמרכזי של העסק עמוד התואם לפרטים בעמוד פרופיל GMB – כדי לייצר אמינות מבחינת גוגל ולקשר בין העמוד באתר הראשי לבין עמוד העסק הלוקאלי המופיע לצד תוצאות החיפוש.
יש עוד אלמנטים חשובים שאפשר ורצוי להכניס לפרופיל העסק שלכם בשירות Google my Business, כולל תהליך אופטימיזציה מקצועי של הפרופיל שלכם כך שיתמוך בפעילות העסקית שלכם, יהווה מקור נוסף לשיווק דיגיטלי ומשיכת לקוחות ואף יתמוך בפעילות קידום האתר שלכם בגוגל. אם אתם רוצים לשמוע עוד ולהצטרף לשירות המצוין והיעיל הזה, פנו אלינו ב SEO-Rush כבר היום.