קידום אתרים » בלוג » גוגל שופינג אורגני
גוגל שופינג אורגני
גוגל שופינג הוא שירות הקיים כבר זמן מה, עם דגש על ארה”ב אך יישום הולך וגובר גם בשוק הישראלי, כאשר השירות מאפשר למצוא מוצרים ממגוון אתרים, ישירות מפונקציית החיפוש כמו גוגל, כמו שאתם מחפשים תוצאות של תמונות, אתם יכולים לחפש תוצאות של שופינג. בגוגל שופינג יש תוצאות ממומנות והיום גם יש תוצאות אורגניות, כאשר האפיק האורגני אפקטיבי מאוד בהבאת גולשים רוכשים לאתר שלכם.
דרך האפשרויות של גוגל שופינג, ענקית האינטרנט שואפת לעשות לעולם השופינג והרכישות אונליין את מה שהיא עשתה בחיפוש, כאשר פתיחת האפשרות לתוצאות אורגניות בגוגל שופינג פותחת הזדמנויות נהדרות עבור חנויות דיגיטליות, עם השקעה איכותית בקידום שיכולה להביא לחנות שלכם זרם איכותי ומתמשך של לקוחות.
בהקשר של שיווק דיגיטלי וקידום אתרים, הפיצ’ר החדש יחסית של גוגל שופינג אורגני מהווה מדיום חדש ונוסף של חיפוש גוגל, כזה המצריך פעולות SEO ספציפיות. זה אומר שגם בתור בעלי חנויות אונליין וגם בתור משווקים דיגיטליים, אתם צריכים להבין איך מערכת גוגל שופינג עובדת ואיך לכלול את Google Shopping במאמצי ה-SEO שלכם.
אודות גוגל שופינג ותוצאות אורגניות
גוגל שופינג הוא שירות הקיים כבר זמן רב, עם אפשרות לחפש תוצאות לפי קטגוריית שופינג (כמו תמונות, חדשות, סרטונים…), אך השירות התמקד בתוצאות ממומנות, כאשר מוצרים וקישורים לאתרים הרלוונטיים הועלו כתוצאות ממומנות לממשק הייחודי של המערכת. כיום, יש גם תוצאות אורגניות בגוגל שופינג, החלטה שהגיעה לאחר 8 שנים של בלעדיות לתוצאות שנקנו ע”י החנויות הדיגיטליות.
לממשק גוגל שופינג אפשר להיכנס ישירות דרך חיפוש השירות בגוגל וגם דרך הגדרת קטגוריית החיפוש לשופינג. לאחר הקלדת המוצר שאתם מחפשים, המערכת מאפשרת לבצע מגוון סינונים כדי לעזור לכם להתמקד ולמצוא מוצרים מתאימים. התוצאות הממומנות מוצגות בראש הדף ומתחתיהן התוצאות האורגניות. לחיצה על תוצאה של מוצר (הכוללת תמונה, מחיר, המוכר וביקורות אם ישנן כאלו), נפתח חלון עם יותר פרטים ואפשרות הקלקה למעבר לחנות לצורך רכישה ישירה. נציין כי בחיפוש כללי, ימשיכו להופיע רק תוצאות ממומנות של גוגל שופינג!
חשוב מאוד להדגיש ולהבין כי בגוגל שופינג, המערכת לא שואבת את הנתונים באופן רגיל כמו בתוצאות החיפוש הכלליות אלא היא משתמשת במידע המועלה באופן יזום ע”י המוכרים למערכת הניהול הנקראת Google Merchant Center. העלאת מוצרים לפיד של גוגל שופינג חייבת לכלול את כל הפרטים שגוגל דורשת ולעמוד בכל הקריטריונים שלה, אחרת המוצרים ייפסלו ולא יוצגו.
היתרונות של גוגל שופינג לאתרי איקומרס
אם אתם מנהלים אתר איקומרס או משווקים אתר כזה, אתם פשוט חייבים לייצר נוכחות מוצלחת ואפקטיבית בגוגל שופינג. היתרון החשוב ביותר לגוגל שופינג הוא חשיפה מוגברת למוצרים של אתרי איקומרס, גם בתוצאות הממומנות בעמוד החיפוש הכללי והיום גם בתוצאות אורגניות בלשונית השופינג הייעודית.
האבולוציה האחרונה של גוגל שופינג, המאפשרת שימוש גם במוצרים ממומנים וגם מוצרים מקודמים המוצגים אורגנית, מאפשרת למשווקים דיגיטליים ואתרי איקומרס למקסם את פעילותם בפלטפורמה. למשל עם מודעות מוצרים ממומנות למוצרים הכי נמכרים ורווחיים ותוצאות אורגניות “חינמיות” ליתר המוצרים בחנות.
שימו לב שמודעות ותוצאות אורגניות עם תמונה ופרטים קריטיים לגבי מוצר מספקות יחסי המרה גבוהים משמעותית לעומת מודעות או תוצאות טקסט, כאשר בנוסף רוב המשתמשים מתחילים חיפוש אחרי מוצר בגוגל ולא באתרי הסחר עצמם – כך שגוגל שופינג הוא בהחלט כלי משמעותי, איכותי ונדרש בארסנל השיווק הדיגיטלי שלכם.
איך עושים אופטימיזציה לגוגל שופינג?
מכיוון שתוצאות אורגניות בגוגל שופינג הן משהו יחסית חדש, למעשה עדיין לא לגמרי ברור אילו גורמי דירוג של SEO ישמשו לדירוג התוצאות האורגניות של השירות. נקודת התחלה טובה למשווקים תהיה לעקוב אחר אותן ההנחיות והפעולות המוכרות והמוצלחות עבור תוצאות ממומנות של מוצרים. בנוסף, זה יותר מסביר שמוצרי שופינג אורגניים יתפקדו טוב יותר עם כותרות On-Page טובות שעברו אופטימיזציה, כמו גם תיאורים ומידע מוצר מפורט.
כמו כן, יש לזכור כי כאמור התוצאות במסגרת גוגל שופינג אורגני אינן נמשכות מהאתר אלא מגיעות דרך המידע הרלוונטי והנדרש המועלה למערכת של Merchant Center, לכן הכנסת כל המידע הנכון ושימוש נכון ב-Schema Markup או Structured Data – גם בהעלאת פרטי המוצרים וגם בדפי הנחיתה עצמם לכל מוצר – יהיו מהותיים גם לקידום אורגני בגוגל שופינג.
גוגל שופינג הוא שירות משלים וקשור לתוצאות החיפוש הכלליות והרגילות של גוגל, לכן באופן טבעי, אתר עם SEO איכותי ויעיל מלכתחילה מגיע לשירות השופינג עם יתרון התחלתי ועם מוצרים היכולים להיות מוצגים במיקומים אורגניים גבוהים יותר.
לצד זאת, הנושאים החשובים עבור אופטימיזציה לגוגל שופינג, במקביל להעלאה נכונה ומדויקת לממשק של Shopping ולפי הדרישות הספציפיות של גוגל, הם:
- שימוש בכותרות נכונות, מדויקות ועם השם הנכון של כל מוצר. מילת מפתח רלוונטית בתחילת הכותרת.
- אם גודל, מותג או מגדר הם פרטים רלוונטיים למוצר שלכם, הקפידו לכלול זאת בכותרת ותיאור המוצר.
- שימוש בתמונות מוצר מעולות, שיווקיות, ברורות ואיכותיות אשר עומדות בדרישות גוגל לממשק השופינג.
- הגדרה נכונה וחכמה של קטגוריית המוצרים וסוג המוצרים – כדי שהמערכת תציג את המוצרים בהקשר לחיפושים ולסינונים המתאימים.
- כתיבת תיאור מוצר חכם, שיווקי ועם כל המידע שהמשתמשים צריכים ומחפשים.
נצלו את ההזדמנויות בגוגל שופינג
למרות שהשימוש הישיר בגוגל שופינג אינו נרחב עדיין בישראל, משתמשים רבים רוכשים מוצרים כאשר למעשה הם הגיעו דרך התוצאות של קטגוריית השופינג. אם אתם עדיין לא פעילים בגוגל שופינג, אל תמשיכו “לישון על האף” והקימו לאתר האיקומרס שלכם מערך יעיל, מקיף ועם אופטימיזציה מתאימה של מוצרים בגוגל שופינג, גם מודעות ממומנות וגם במודעות האורגניות עם קידום חכם ומותאם אישית.