מדריך שימוש ב Keyword planner (מתכנן מילות המפתח) של גוגל Ads
קידום אתרים » בלוג » מדריך שימוש ב Keyword planner (מתכנן מילות המפתח) של גוגל Ads
כל קמפיין מוצלח בגוגל, גם של קידום ממומן (PPC) אבל גם של קידום אורגני (SEO) עושה שימוש נרחב ועמוק במילות מפתח. מילות וביטויי מפתח עדיין משמשים כבסיס לפעילות קידום אתרים במרחב האינטרנטי – בדגש על חיפוש בגוגל כמובן. לאחרונה, גוגל מיתגה מחדש את שירות הקידום הממומן שלה מ-Google AdWords לשירות מקיף יותר הנקרא Google Ads, כאשר כחלק מהמהלך הנוצץ הזה קיבלנו גם ממשק חדש ומשופר של כלי תכנון מילות המפתח של גוגל – ה-Keyword Planner. נסביר לכם על הכלי החשוב הזה ונספק מדריך שימוש בסיסי.
תצטרכו חשבון Google Ads פעיל
כלי Keyword planner של גוגל ADS הוא חינמי לחלוטין וזמין לכל אחד עם חשבון ג’ימייל, כאשר את המירב אפשר להפיק ממנו מבחינת כמות והיקף נתונים כאשר מחוברים לחשבון Google Ads פעיל. הקמת חשבון בשירות המודעות של גוגל היא עניין פשוט ומהיר הצורך מכם רק כמה דקות רישום ומילוי פרטים. אין כמובן צורך מחייב להריץ קמפיין מודעות ממומנות, רק למלא את פרטי העסק והאתר שלכם ואז אתם בפנים ויכולים ליהנות מכל הנתונים שיש לכלי תכנון מילות המפתח להציע לכם. בהיעדר חשבון גוגל ADS תוכלו בעיקר לבדיקת נפחי חיפוש של ביטויים ומילות מפתח ולא לקבל רעיונות למילות מפתח רלוונטיות ועוד שלל מידע שימושי וחשוב.
כדי להיכנס לכלי Keyword planner, לחצו על סימן מפתח הברגים בחלקו העליון של המסך ובתפריט הנפתח בחרו בכלי תכנון מילות המפתח.
בשלב הבא תוכלו לבחור באחת משתי אפשרויות:
- גילוי מילות מפתח חדשות
- קבלת נפחי חיפוש, תחזיות וסטטיסטיקות לגבי מילות מפתח
שני כלים אלו מספקים לנו כוח אדיר ליצירת אלפי מילות מפתח וביטויי חיפוש רלוונטיים ויעילים לקידום האתר שלך בגוגל. צריך לזכור כי כלי תכנון מילות המפתח מיועד עברו מפרסמי PPC במהותו, לכן יש בו יכולות רבות הקשורות לקמפיינים ממומנים – למשל כלי עזר בתמחור מילות המפתח וכן הלאה. חלקים אלו בממשק אינם רלוונטיים כמובן למהלכי SEO וקידום אורגני. אך בהחלט אפשר ורצוי להיעזר בכלי הזה לדיוק אסטרטגיות קידום אתרים בגוגל וליצירת תהליך יעיל, חכם ומשתלם יותר.
עוד נציין כי משום שגוגל מאוד אגרסיבית בקידום שירות המודעות הפרסומיות שלה, אז באופן התחלתי, חשבון גוגל Ads עם קמפיין PPC פעיל ומשלם יוכל לראות נתונים יותר עשירים ומעמיקים מאשר חשבון פעיל אך חדש ו/או ללא קמפיין ממומן פעיל. אבל בכל מקרה כלי תכנון מילות המפתח מספק מידע מצוין וישנן דרכים לקבל גישה מלאה לדאטה גם בלי להוציא שקל על מודעות. אם אתם מקבלים רק מידע מוגבל ולא יעיל, פנו אלינו ב-SEO-Rush וננסה לסייע לכם או שפשוט תיתנו לנו לבצע את תהליך מחקר מילות מפתח כחלק ממהלך כולל ומנצח של קידום האתר שלכם בגוגל.
יצירת הצעות מהירות למילות מפתח
הממשק החדש של Keyword planner הפך את כל תהליך העבודה עם הכלי לפשוט וידידותי יותר. לאחר לחיצה על האפשרות “רוצה לגלות מילות מפתח חדשות“, תוכלו לבחור בין הקלדת כתובת אתר שעל בסיסו הכלי ישאב רעיונות והצעות למילות מפתח או בין האפשרות של התחלה עם מילות מפתח הקשורות למוצרים או השירותים שהאתר שלכם מציע, כולל אפשרות להזנת כתובת דומיין לסינון יעיל יותר של התוצאות.
בהחלט מומלץ לסרוק את האתר שלכם ואת אתרי המתחרים שלכם כדי לקבל רעיונות טובים ורלוונטיים למילות מפתח ולהבין בהמשך מה נפחי החיפוש לאותם ביטויים. זוהי אחת הדרכים הקלות והמהירות לקבל רעיונות טובים למילות מפתח שישמשו אותנו בתהליך ה-SEO ובניית התוכן באתר.
כאשר אתם מקבלים את כל עושר הנתונים שכלי ה-Keyword planner מציע, תוכלו לראות הצעות למילות מפתח רלוונטיות לאתר שהזנתם או למילות המפתח שאתם בחרתם מלכתחילה, כולל נפחי החיפוש החודשיים לכל ביטוי.
נעמיק מעט, בשלב הפתיחה של כלי תכנון מילות המפתח נמצאת גם האפשרות “קבלת נפח חיפוש ותחזיות“. בחירה באפשרות הזו מעלה חלונית שבה ניתן להקליד או להדביק רשימת מילות מפתח קיימת ולקבל תחזיות ונפחי חיפוש לאותה רשימה.
לאחר שהזנתם רשימת מילות מפתח – מרשימה קיימת וישנה יותר או לפי הרעיונות שהתקבלו בחיפוש לפי כתובות אתרים ו/או מילות מפתח מרכזיות לפעילות האתר שלכם – תקבלו סיכום קצר של תחזית החשיפות וכן פירוט לגבי כל ביטוי בנפרד. כמובן שבהקשר של קידום אתרים אורגני (SEO) אין לנתוני המודעות הממומנות ולעלות הקליק משמעות עבורנו.
כאן לא תקבלו הצעות למילות מפתח חדשות כמו בחלק הראשון בכלי ה-Keyword planner, אלא תקבלו מידע לגבי כמות החשיפות והקליקים שאתם צפויים לקבל אם תריצו קמפיין מודעות לפי מילות המפתח שהוזנו – עם פירוט לכל מילה/ביטוי כמובן. אם תיגשו לחלק המציג נתונים היסטוריים, תוכלו לראות ממוצעי חיפוש של 12 החודשים האחרונים לכל ביטוי מפתח שהזנתם.
סינון התוצאות
אחרי שיצרתם רשימת מילות מפתח פוטנציאליות, כלי תכנון מילות המפתח מאפשר לכם לבצע סינון ברשימה, לפי מגוון פרמטרים. זה יכול לסייע לכם ולנו לצמצם את האפשרויות למילות המפתח הטובות, הרלוונטיות והיעילות ביותר למטרה אליה אנו מכוונים עם האתר שלכם.
מיקום: סינון לפי מיקום גיאוגרפי מוגדר, לפי מדינה או אזורים מסוימים במדינה.
שפה: כדאי לסנן לפי תוצאות בעברית בלבד אם אתם פועלים רק בישראל, או לחלופין בשפות היעד הרלוונטיות לכם.
מקור המידע: ברירת המחדל היא הצגת נתונים מפלטפורמת החיפוש של גוגל, אך אם זה רלוונטי עבורכם תוכלו לסנן את התוצאות כך שיופיעו מרשת שותפי החיפוש או התוכן של גוגל.
מילות מפתח שליליות: סינון ביטויי חיפוש שאתם לא רוצים בתוצאות שלכם. למשל הימנעות מתוצאות המכילות את המונחים “זול” או “חינם”.
כמו כן תוכלו להגביל את החיפוש לטווח תאריכים מסוים ולהתמקד בחשיפות בחיפוש אורגני ופחות בחשיפות של מודעות ממומנות למשל. רצוי לסדר את התוצאות לפי נפחי חיפוש חודשיים, כך תתחילו במילות המפתח עם הכי הרבה חיפושים בכל חודש.
ניתוח התוצאות של Google Keyword Planner
המראה הכללי של Keyword planner מביא אתכם בסופו של דבר לטבלת תוצאות של מילת מפתח, שאותן ניתן לסנן כאמור בסעיף הקודם. התמונה המובאת למטה היא של התצוגה הכללית והפחותה של הנתונים, כאשר אם יש לכם חשבון מודעות פעילות או שהפעלתם את אחת הדרכים לעקוף את מגבלת התצוגה של גוגל, תוכלו לראות נפחי חיפוש מדויקים יותר ולא רק טווח רחב וכללי כפי שמוצג כאן – כמובן שאנחנו ב-SEO-Rush עובדים לפי עומק הנתונים המלא ומבצעים החלטות SEO לפי נתונים מדויקים ומפורטים מאוד ולא פי הערכות או טווחים רחבים בלבד.
ניתוח התוצאות מיועד לסייע לכם לבחור את מילות המפתח שבהן תתמקדו בבניית התוכן באתר שלכם ובאסטרטגיית הקידום הכוללת שלכם למיקומים גבוהים יותר בגוגל. מעניין אותנו בעיקר נתון נפח החיפוש לכל ביטוי. כמו כן יש לשים לב לעונתיות בחיפוש (מונח שמחפשים אותו בעיקר בתקופה מסוימת בשנה ולא לכל אורכה למשל).
נאמר שבחירה איכותית, יעילה ורלוונטית של מילות מפתח לתהליך מוצלח של קידום אתר בגוגל היא שילוב עדין ומרתק בין מדע לאומנות – לכן בפועל דרוש לכך ניסיון מקצועי וידע רב בקידום אתרים ושיווק דיגיטלי.
באופן כללי ניתן להגדיר כי יש שלושה פרמטרים חשובים בבחירת מילות מפתח טובות לתהליך קידום אתר מוצלח:
נפח חיפוש: די פשוט ולעניין למעשה, ככל שיש לביטוי יותר חיפושים בגוגל כך הביטוי יכול להביא לאתר שלכם יותר תנועה.
כוונה מסחרית/צרכנית: זה משוה שבין היתר אנו רואים בעזרת נתון התחרותיות בתוצאות של Keyword planner. ככל שהתחרות והתמחור (BID) על מילת מפתח גבוהים יותר, כך יש יותר כוונה צרכנית מאחורי החיפושים וכך יש יותר סיכוי להמיר גולשים ללקוחות משלמים כאשר הם נוחתים באתר שלכם.
תחרות SEO אורגני: כאן כבר מדובר על טכניקה יותר מתקדמת ואשר דורשת גם חפירה מחוץ לכלי תכנון מילות המפתח של גוגל אלא בם בחינה מעמיקה של עמוד תוצאות החיפוש בגוגל וניתוח המתחרים שלכם וכמה קשה יהיה לעבור אותם בדירוג.
לסיכום: כלי ה- Keyword planner של גוגל הוא יעיל ואיכותי ומאפשר לכם ולנו לקבל הרבה תובנות ומידע לגבי מילות מפתח כדי לקדם את האתר שלכם בגוגל, להגדיל חשיפה ותנועה ולהגדיל המרות. אמנם יש לכלי מגבלות וכל מיני אלמנטים שצריך לעבור כדי לראות את כל הנתונים שהוא מאפשר וישנם גם עוד כלי מחקר מילות מפתח בשוק, אך מדובר על כלי עבודה חשוב ששווה להכיר ולהיעזר בו.