מדריך שימוש ב Keyword planner (מתכנן מילות המפתח) של גוגל Ads
מדריך שימוש ב Keyword planner (מתכנן מילות המפתח) של גוגל Ads

יצירת הצעות מהירות למילות מפתח

הממשק החדש של Keyword planner הפך את כל תהליך העבודה עם הכלי לפשוט וידידותי יותר. לאחר לחיצה על האפשרות “רוצה לגלות מילות מפתח חדשות“, תוכלו לבחור בין הקלדת כתובת אתר שעל בסיסו הכלי ישאב רעיונות והצעות למילות מפתח או בין האפשרות של התחלה עם מילות מפתח הקשורות למוצרים או השירותים שהאתר שלכם מציע, כולל אפשרות להזנת כתובת דומיין לסינון יעיל יותר של התוצאות. 

מדריך שימוש ב Keyword planner (מתכנן מילות המפתח) של גוגל Ads

מדריך שימוש ב Keyword planner (מתכנן מילות המפתח) של גוגל Ads

בהחלט מומלץ לסרוק את האתר שלכם ואת אתרי המתחרים שלכם כדי לקבל רעיונות טובים ורלוונטיים למילות מפתח ולהבין בהמשך מה נפחי החיפוש לאותם ביטויים. זוהי אחת הדרכים הקלות והמהירות לקבל רעיונות טובים למילות מפתח שישמשו אותנו בתהליך ה-SEO ובניית התוכן באתר. 

כאשר אתם מקבלים את כל עושר הנתונים שכלי ה-Keyword planner מציע, תוכלו לראות הצעות למילות מפתח רלוונטיות לאתר שהזנתם או למילות המפתח שאתם בחרתם מלכתחילה, כולל נפחי החיפוש החודשיים לכל ביטוי. 

נעמיק מעט, בשלב הפתיחה של כלי תכנון מילות המפתח נמצאת גם האפשרות “קבלת נפח חיפוש ותחזיות“. בחירה באפשרות הזו מעלה חלונית שבה ניתן להקליד או להדביק רשימת מילות מפתח קיימת ולקבל תחזיות ונפחי חיפוש לאותה רשימה. 

מדריך שימוש ב Keyword planner (מתכנן מילות המפתח) של גוגל Ads

לאחר שהזנתם רשימת מילות מפתח – מרשימה קיימת וישנה יותר או לפי הרעיונות שהתקבלו בחיפוש לפי כתובות אתרים ו/או מילות מפתח מרכזיות לפעילות האתר שלכם – תקבלו סיכום קצר של תחזית החשיפות וכן פירוט לגבי כל ביטוי בנפרד. כמובן שבהקשר של קידום אתרים אורגני (SEO) אין לנתוני המודעות הממומנות ולעלות הקליק משמעות עבורנו.

מדריך שימוש ב Keyword planner (מתכנן מילות המפתח) של גוגל Ads

כאן לא תקבלו הצעות למילות מפתח חדשות כמו בחלק הראשון בכלי ה-Keyword planner, אלא תקבלו מידע לגבי כמות החשיפות והקליקים שאתם צפויים לקבל אם תריצו קמפיין מודעות לפי מילות המפתח שהוזנו – עם פירוט לכל מילה/ביטוי כמובן. אם תיגשו לחלק המציג נתונים היסטוריים, תוכלו לראות ממוצעי חיפוש של 12 החודשים האחרונים לכל ביטוי מפתח שהזנתם. 

סינון התוצאות

אחרי שיצרתם רשימת מילות מפתח פוטנציאליות, כלי תכנון מילות המפתח מאפשר לכם לבצע סינון ברשימה, לפי מגוון פרמטרים. זה יכול לסייע לכם ולנו לצמצם את האפשרויות למילות המפתח הטובות, הרלוונטיות והיעילות ביותר למטרה אליה אנו מכוונים עם האתר שלכם. 

מיקום: סינון לפי מיקום גיאוגרפי מוגדר, לפי מדינה או אזורים מסוימים במדינה.
שפה: כדאי לסנן לפי תוצאות בעברית בלבד אם אתם פועלים רק בישראל, או לחלופין בשפות היעד הרלוונטיות לכם.
מקור המידע: ברירת המחדל היא הצגת נתונים מפלטפורמת החיפוש של גוגל, אך אם זה רלוונטי עבורכם תוכלו לסנן את התוצאות כך שיופיעו מרשת שותפי החיפוש או התוכן של גוגל. 
מילות מפתח שליליות: סינון ביטויי חיפוש שאתם לא רוצים בתוצאות שלכם. למשל הימנעות מתוצאות המכילות את המונחים “זול” או “חינם”. 

כמו כן תוכלו להגביל את החיפוש לטווח תאריכים מסוים ולהתמקד בחשיפות בחיפוש אורגני ופחות בחשיפות של מודעות ממומנות למשל. רצוי לסדר את התוצאות לפי נפחי חיפוש חודשיים, כך תתחילו במילות המפתח עם הכי הרבה חיפושים בכל חודש.