קידום אתרים » בלוג » מהם המדדים שהכי חשוב לעקוב אחריהם בקידום אורגני של אתר?
מהם המדדים שהכי חשוב לעקוב אחריהם בקידום אורגני של אתר?
בעבר לא מעט חברות קידום אתרים עבדו לפי “משקל”: נקדם לך 10 מילות מפתח ב-1,000 שקל לחודש ו-20 מילים ב-1,800 שקל לחודש (המספרים הם לשם הדוגמה בלבד).
היום חלו המון שינויים בגוגל ומיקום 3 או אפילו 2 במילת מפתח מסוימת לא בהכרח תבטיח לכם המון כניסות גם אם נפח החיפושים שלה גבוהה. יש לכך כמה סיבות, אבל בעיקר העובדה שגוגל דוחף יותר ויותר תוצאות מגוונות מסוגים שונים ודוחף את התוצאות הקלאסיות (שיותר קל לקדם אותן) למטה.
לכן, הגישה היום היא קצת אחרת וגם הלקוחות מתחילים להבין שקידום אתרים מוצלח מתבטא בכמה מדדים שונים (KPIs או Key Performance Indicators). התרכזות במדדים האלו עוזרים להביא תנועה איכותית לאתר, כזו שגם תגדיל את המכירות ואת ההמרות.
אז מהם המדדים שהכי חשוב לעקוב אחריהם חוץ ממיקומים גרידא?
שימוש במילות זנב ארוך מתאימות – לכל מילת מפתח ראשית יש המון מילות מפתח משניות, אבל כאלו שיכולות להביא לנו המון תנועה. אפשר להסתכל על התופעה הזו כמו “זנב ארוך”:
כלומר, בהתחלה יש מעט ביטויים קצרים ולאחר מכן המון ביטויים ארוכים יותר עם נפח נמוך. הזנב הזה יכול להימשך כמעט עד אין סוף.
למרבה הצער, אין לנו את היכולת לעקוב אחרי כל הביטויים האלו, אבל אפשר “לחפור” בתוך ההשלמה האוטומטית של גוגל כדי למצוא כל מיני רעיונות. לדוגמה, יש כלי בשם “Keyword Shi**er” שעושה בדיוק את זה…
הרעיון הוא שבסופו של דבר יגיעו אלינו דרך הזנב הארוך גם מביטויים שכלל לא חשבנו עליהם!
כוונת רכישה – עדיף לנו להתברג על מילות מפתח שמראות על כוונת רכישה. לכן, גם כאן להתרכז רק במילות מפתח ראשיות היא לא בהכרח הבחירה הכי חכמה.
דוגמה קטנה: אם יש לנו אתר שמבטח רכבים של ניסאן, אז מילת מפתח כמו “ביטוח מקיף לניסאן מיקרה” תהיה יותר ממוקדת מאשר “ניסאן” או אפילו “ביטוח ניסאן”.
הסיבה היא שאין לנו מושג מה הגולש באמת מחפש כשהוא מקליד “ניסאן”: יכול להיות שהוא רוצה לקבל מידע על הדגמים האחרונים של ניסאן או שאולי הוא רוצה לקנות אוטו חדש מהיבואן, אבל ממש לא בטוח שהוא רוצה מחפש ביטוח.
נחיתה לעמוד הנכון – כדאי לוודא שאנחנו גורמים לגולש להגיע לעמוד הנכון כדי לקצר את הדרך שלו למטרה הראשית כמו הכנסת מוצר לעגלת הקניות או אפילו שיחת טלפון.
זה לא בהכרח חייב להיות עמוד המכירה הראשי ותלוי יותר במילת המפתח. למשל, אם הגולש מחפש מידע מקצועי על שמנים לרכב, עדיף להפנות אותו למאמר רלוונטי עם קריאה לפעולה באמצע הטקסט או בסופו.
בזמן קריאת הטקסט, הדעה של הגולש לגבי רמת המקצועיות שלנו הולכת ומתגבשת, ולכן גם אחוזי ההמרה יעלו.
אפשר לראות את המסלולים הנפוצים שהגולשים עברו דרך הדוחות המתאימים ב-Google Analytics.
בדיקת המרות – הטמעת מעקב המרות נכון למוצרים והשירותים שתרצו למכור. בדיקת ההמרות בתהאם ךכמוץ הנועה האורגנית המגיעה לאתר.
טראפיק לאתר – בחינה נכונה ומדוקדקת של מאיפה מגיעה רוב התנועה? האם היא רלוונטית? לוודא שהתנועה האורגנית מגוונת ואינה מבוססת רובוטים. כמובן שיש לבדוק את רמת התנועה האורגנית לאתר בהתאם למאמצים המושקעים בקידום האורגני.
חויית משתמש – לוודא שהאתר נגיש ונעים לשימוש לכל קהלי היעד הרלונטיים שלנו. מומלץ לבקש ממשפחה, חברים וקולגות לגלוש באתר, ולתת לנו הערות מגוונות לחוויית השימוש שלהם. לאחר מכן – לבצע תיקונים במידת הנדרש.
בריאות האתר וחווית השימוש – בסופו של דבר, גם תנועה איכותית לאתר לא תזרים לנו לקוחות אם חווית המשתמש היא לא טובה. למשל, האתר איטי מאוד, לא נראה טוב במובייל או שפשוט אי אפשר לשלוח טופס חשוב בגלל באג (גם זה קורה) או הוראות לא מובנות..
האלגוריתם של גוגל בשנים האחרונות החל להתחשב גם בבריאות אתר וחווית משתמש. אלו ממש לא הפרמטרים הכי חשובים, אבל כשיש לנו מתחרים חזקים, זה בהחלט משנה וכל נקודת יתרון קטנה קובעת.
מידע עשיר או מובנה – איך האתר עצמו נראה בתוצאות? יש הרבה דרכים שבהם גוגל מציג היום אתרים. לדוגמה, אתר מתכונים יכול להציג חלק מהמתכון כבר בתוצאות, אתר עם מאמרים מקצועיים יכול להוסיף את הדירוג שהגולשים נתנו לו, אתר עם שאלות ותשובות יכול להציג את החלק הרלוונטי של התשובה כתקציר בגוגל וכך הלאה.
למרבה הצער, זהו מדד שאנחנו לא ממש שולטים בו ולכן גם אי אפשר למדוד אותו. הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה לראות אם הגיעו אלינו מתמונה, וידאו או ידיעה חדשותית (במקרה ואנחנו מוגדרים כאתר חדשות). המידע הזה מופיע תחת “סוג חיפוש” ב-Search Console.
לסיכום
לפני שממהרים להתרשם ממיקומים של מילות מפתח ותנועה לאתר, חשוב לבחון את הדברים לעומק ולראות אם אנחנו באמת משיגים את המטרות החשובות לנו כמו למשל התאמה של מילות המפתח לדפים השונים (בעיקר הארוכות יותר), חווית שימוש טובה יותר, יצירת אמון אצל הלקוח ובמיוחד הגדלת אחוז ההמרות או נפח המכירות.