קידום אתר מג'נטו Magento
קידום אתר מג'נטו Magento

מהם החסרונות של מג'נטו?

גם עם כל עדכוני הגרסאות של מג’נטו המערכת עדיין כבדה יחסית הן מבחינת המשאבים שהיא דורשת והן מבחינת עקומת הלימוד והממשק שלה. אי אפשר להנות מכל עושר התכונות שלה אם הממשק עצמו עולה באיטיות…

למרבה הצער, הדבר מתבטא גם במהירות שבה אתרי מג’נטו נטענים ב-Front End (מה שהגולש רואה) מבחינת קידום אתרים מדובר בנקודת תורפה, במיוחד כשחברת גוגל מכניסה לאלגוריתם הדירוג שלה יותר ויותר פקטורים טכניים.

אז איך בעצם אפשר לקדם אתרי מג'נטו?

אם אתם מגיעים ממערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס, סביר להניח שאתם מכירים את תוסף Yoast. Yoast  זמין היום גם ל-WooCommerc בגרסה מיוחדת וגם ל-Shopify, אבל לא למג’נטו.

באופן כללי, העקרונות לקידום אתרי מג’נטו דומים לעקרונות הכללים של קידום אתרי סחר, אך חשוב להכיר את הממשק הייחודי של המערכת מכיוון שכל אחד מהן מתחבאת במקום מעט שונה.

לפני שנתחיל בהסברים – טוב לדעת – התפריטים של מג’נטו בנויים מסרגל כלים קבוע בצד וכל אפשרות בו יכולה להיפתח לתפריט משנה. 

לחיצה על תפריט משנה תפתח דף הגדרות נוסף שגם בו יש לפעמיים סרגל כלים בצד. 

לבסוף, גם בתוך רשימת ההגדרות יש לעיתים כמה סגמנטים.

זה נשמע מעט מסובך, אבל בפועל המערכת עצמה דווקא פשוטה יחסית לניווט.

1.את תגי המטא של עמודים ספציפיים שאינם עמודי מוצרים או קטגוריות (כולל עמוד הבית) משנים ישירות דרך עריכה שלהם בתפריט Content -> Pages. לאחר מכן יש לגשת לטור Action בטבלה ולבחור בעריכה מלאה שלהם או לבחור בשורה המתאימה וללחוץ על סימן העיפרון.

קידום אתר מג'נטו Magento

קידום אתר מג'נטו Magento

2.עריכת מוצרים מתבצעת בצורה דומה דרך תפריט Catalog -> Products (החלק של Search Engine Optimization נמצא קצת למטה).

3.עריכת קטגוריות נעשית בצורה דומה דרך תפריט Catalog -> Categories, ההבדל הוא שאת הקטגוריות בוחרים מהרשימה  בצד ולא דרך טבלה.

הגדרות מתקדמות

רוב הגדרות ה-SEO המתקדמות נמצאות תחת תפריט Stores -> Configuration או Content -> Design -> Configuration, אך לא סביר שתצטרכו לגעת בהן. בין היתר תוכלו לשלוט בהפניות, לבטל את פירורי הלחם, לחסום או לפתוח עמודים בפני גוגל, להגביל את מספר העמודים שנשלחים למפת האתר ולשלוט במספר המוצרים בכל עמוד.

הגדרות אחרות שכן כדאי להכיר נמצאות בתת תפריט Catalog שבתוך Stores -> Configuration או תפריט Marketing

תחת -> Catalog Stores -> Configuration

1.בחלק הראשון (Product Fields Auto-Generation) תוכלו לקבוע תבניות לתגי מטא. לדוגמה, מחרוזת כלשהי + שם המוצר.

קידום אתר מג'נטו Magento

2.תגי קנוניקל כדאי להפעיל דרך הסגמנט של Search Engine Optimization  (יש לדרוס את ברירת המחדל)

3.הפעלת יצירה של מפת אתר: לפני שתוכלו לגשת אל מפת האתר תצטרכו להפעיל את האופציה הזו. היא נמצאת תחת XML Sitemap גם כן תחת Catalog. הסגמנט שאותו אנחנו מחפשים הוא “Generation Settings”. יש לדרוס את הגדרת ברירת המחדל באפשרות הראשונה.

קידום אתר מג'נטו Magento

תחת Marketing ו-SEO & Search:

4.URL Rewrites  (תפריט משנה של Marketing) – מאפשר לקבוע הפניות ספציפיות מכתובת אחת לכתובת שנייה

5.Sitemap (כנ”ל) – מאפשר לכם לראות את מפת האתר ולשלוח אותה לגוגל במקרה הצורך

בוודאי שמתם לב שישנם עוד שתי אופציות שלא הזכרנו: Search Terms ו-Search Synonyms. שתי האפשרויות האלו מיועדות לחיפוש הפנימי בתוך מג’נטו  ובאמצעותן אתם יכולים להציע באופן אוטומטי דפים שיוחזרו כתוצאות לחיפושים פופולאריים. אין לכך השפעה על הקידום האורגני של החנות שלכם.

חיבור עם Analytics ו-Google Search Console

נכון להיום אפשר להתחבר יחסית בקלות עם מג’נטו ל-Universal Analytics, אבל אופציה זו פחות מומלצת מכיוון שגוגל תפסיק את התמיכה ב-UA בסוף 2023. אפשרות אחרת ויותר מומלצת היא להתקין את Google Analytics 4 דרך Google Tag Manager. חיבור GTM  ל-Magento באופן מלא יכול להתבצע דרך עריכה ישירה של התבנית או תוספים שונים. רוב התוספים עולים כסף (ואפילו לא מעט), כך שעריכת התבנית היא האופציה היותר זולה. כך תעשו את זה. לאחר שהגדרתם את Google Analytics אתם יכולים להתחבר אוטומטית גם ל-Search Console.

האצה של Magento

כפי שכתבנו בהתחלה, Magento  לא בדיוק מצטיינת במהירות שלה והדבר עשוי לפגוע במידת מה ב-SEO של האתר. בדרך כלל חבילת אחסון משותף (Shared Hosting) לא תספיק עבור מג’נטו ורצוי לכל הפחות לרכוש חבילת אחסון על שרת וירטואלי שלא משתתף במשאבים שלו עם אתרים אחרים. מלבד זאת יש אפשרות להאיץ את המערכת באמצעות הגדרות Cache. אם אתם משרתים גולשים ממדינות שונות רצוי לחבר את השרת עם עם רשת להפצת תוכן (CDN) שמאפשרת לטעון את האתר משרתי מראה הקרובים יותר למיקומו הפיסי של המשתמש.  זה לא מאוד מסובך, אבל מעט חורג מההיקף של המדריך הזה. לכן נפנה אתכם למדריך המצוין של Mageplaza.

תוספי SEO מומלצים: Magento 2 SEO Extension ו – Magento 2 Blog (לחיזוק קישורים)

מבין כל תוספי ה-SEO  שמיועדים לאופטימיזציה קלה יותר עם גוגל, אין ספק ש-Magento 2 SEO הוא זה שמציע הכי הרבה אפשרויות. העניין הוא שהגרסה הרגילה לא מאפשרת לכם הרבה מלבד שליטה טובה יותר במידע המובנה. הגרסה הבינונית כוללת שליטה טובה יותר בתבניות של תגי המטא (נקראות כאן SEO Rules””) וגם כלי ניתוח ודוחות נוספים, אבל עולה כבר 350$ לשנה. אפשרות אחרת למי שזקוק אך ורק לתמיכה במידע מובנה היא שימוש בתוסף חינמי אותו ניתן להוריד מהאתר של אדובי. עוד תוסף שכדאי לאמץ יאפשר לכם ליצור בלוג באופן פשוט בלי להוסיף כל הזמן עמודים חדשים לתוך מג’נטו ודרכו ליצור קישורים פנימיים אל מוצרים או קטגוריות בתוך האתר. את הבלוג תוכלו לאחר מכן לחזק דרך קישורים חיצונים מאתרים אחרים.  התוסף נקרא Magento 2 Blog (בוודאי כבר הבנתם ששמות התוספים לא מאוד מקוריים 😊) ויש לו גרסה חינמית שתספק את רוב מה שאתם צריכים.

לסיכום

אם החלטתם שאתם זקוקים לאתר מג’נטו או שהתייעצתם עם חברה לבניית אתרים והיא הציעה לכם את האפשרות הזו, תוכלו בהחלט לבצע את הקידום הבסיסי בעצמכם, אך עדיין היינו ממליצים לכם לעבוד בצמוד עם חברה לקידום אתרים כדי שלא תבזבזו זמן יקר על ביצוע שינויים בדיעבד.
כמו כן, רצוי לבדוק היטב שהשרת שלכם מהיר מספיק ואתם משתמשים במערכת CDN במקרה הצורך, לא כדאי להסתמך רק על אפשרויות הקאש הפנימיות בתוך מג’נטו.
לבסוף, רצוי לבחון היטב את התוספים השונים שאפשר להתקין בתוך המערכת. כאן כיסינו רק את המומלצים ביותר שמצאנו, אך יש עוד מספר גדול למדי שתוכלו לבדוק במקרה ואתם זקוקים לפונקציה ספציפית שלא נמצאת בממשק הרגיל.