קידום אתרים » בלוג » קידום אתר מג’נטו Magento
קידום אתר מג’נטו Magento
מג’נטו היא מערכת מסחר אלקטרוני מהמשוכללות והמתקדמות ביותר שבנמצא, אבל אתם לא צריכים להרגיש רע אם לא שמעתם עליה עד היום. בניגוד למערכות אחרות שמיועדות להפעלה של חנויות וירטואליות כמו למשל Shopify או WooCommerce, מג’נטו נבנתה במיוחד על מנת לספק מענה לחנויות גדולות במיוחד עם נפחי תנועה גדולים וכמויות נרחבות של מוצרים (כלומר, מסדי נתונים גדולים יחסית).
מבחינת נפח השימוש במג’נטו ומספר האתרים שמשתמשים בה, נכון לסוף 2022 היא תופסת כ-7% מכלל אתרי המסחר ברשת האינטרנט (בגרף בצבע צהוב) אחרי Shopify ו-WooCommerce, אבל לפני Wix Stores ו-Shopify Plus (הגרסה של שופיפיי לארגונים גדולים).
בפועל מדובר בקצת יותר מ-8,300 אתרים, בהחלט מספר שאי אפשר להתעלם ממנו.
כמו כן, יש לציין שלמג’נטו בעצמה יש גרסה רגילה בקוד פתוח שמתאימה לרוב החנויות וגרסת פרימיום בקוד סגור שנמצאת בבעלות חברת אדובי ונקראת “Adobe Commerce”. גרסת הקומרס כוללת מלבד תמיכה טכנית עוד מספר פונקציות מתקדמות שמתאימות בעיקר למי שמתכנן להתרחב בעתיד או זקוק לאמצעי אבטחה חזקים במיוחד ומגוון רחב של אפשרויות תשלום נוספות.
אגב, למג’נטו יש בונה עמודים (Page Builder) שהוא פונקציה חדשה יחסית ונמצא בשתי הגרסאות.
מהם היתרונות הספציפיים של מג'נטו לעומת מערכות אחרות?
מלבד השימוש בקוד פתוח והיכולות לתפעל חנויות גדולות במיוחד, יש למג’נטו עוד מספר יתרונות:
ניהול קל של חנויות במטבעות ואזורים שונים – בעוד בפלטפורמות אחרות מדובר בדרך כלל בפיצ’רים מתקדמים שלעיתים דורשים גם שימוש בחבילות היקרות יותר (לדוגמה, ב-Shopify), במג’נטו מדובר בתכונה “Built In”.
שליטה טובה יותר בוורסיות שונות של מוצרים – אם יש לכם מוצרים במספר גדול של וורסיות ולכל וורסיה יש מק”ט שונה במערכת, מג’נטו יכולה לטפל בכך בצורה נוחה וקלה.
תמיכה ב-CRM ו-ERP – התמיכה של מג’נטו במערכות ERP ו-CRM היא טובה יותר משל כל מערכת אחרת אפילו בלי שימוש בתוספים חיצונים. אם אתם רוצים להיות מסוגלים להתממשק למערכת קיימת ולא להסתפק בניהול לקוחות או ניהול מלאי בסיסי, מג’נטו היא כנראה הבחירה הטובה ביותר.
ניהול של חנויות מרובות – דיברנו כבר על הפרדה בין שווקים שונים, אבל מג’נטו היא אולי המערכת היחידה בשוק שמאפשרת לכם לנהל שתי חנויות שונות לחלוטין כלפי חוץ, אך לשלוט בשתיהן דרך אותו הממשק מאחורי הקלעים. זו אופציה מעולה למי שמנהל כמה מותגים שונים. לדוגמה, אחד לשוק הפרטי ואחד לשוק העסקי (B2B).
מהם החסרונות של מג'נטו?
גם עם כל עדכוני הגרסאות של מג’נטו המערכת עדיין כבדה יחסית הן מבחינת המשאבים שהיא דורשת והן מבחינת עקומת הלימוד והממשק שלה. אי אפשר להנות מכל עושר התכונות שלה אם הממשק עצמו עולה באיטיות…
למרבה הצער, הדבר מתבטא גם במהירות שבה אתרי מג’נטו נטענים ב-Front End (מה שהגולש רואה) מבחינת קידום אתרים מדובר בנקודת תורפה, במיוחד כשחברת גוגל מכניסה לאלגוריתם הדירוג שלה יותר ויותר פקטורים טכניים.
אז איך בעצם אפשר לקדם אתרי מג'נטו?
אם אתם מגיעים ממערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס, סביר להניח שאתם מכירים את תוסף Yoast. Yoast זמין היום גם ל-WooCommerc בגרסה מיוחדת וגם ל-Shopify, אבל לא למג’נטו.
באופן כללי, העקרונות לקידום אתרי מג’נטו דומים לעקרונות הכללים של קידום אתרי סחר, אך חשוב להכיר את הממשק הייחודי של המערכת מכיוון שכל אחד מהן מתחבאת במקום מעט שונה.
לפני שנתחיל בהסברים – טוב לדעת – התפריטים של מג’נטו בנויים מסרגל כלים קבוע בצד וכל אפשרות בו יכולה להיפתח לתפריט משנה.
לחיצה על תפריט משנה תפתח דף הגדרות נוסף שגם בו יש לפעמיים סרגל כלים בצד.
לבסוף, גם בתוך רשימת ההגדרות יש לעיתים כמה סגמנטים.
זה נשמע מעט מסובך, אבל בפועל המערכת עצמה דווקא פשוטה יחסית לניווט.
1.את תגי המטא של עמודים ספציפיים שאינם עמודי מוצרים או קטגוריות (כולל עמוד הבית) משנים ישירות דרך עריכה שלהם בתפריט Content -> Pages. לאחר מכן יש לגשת לטור Action בטבלה ולבחור בעריכה מלאה שלהם או לבחור בשורה המתאימה וללחוץ על סימן העיפרון.
2.עריכת מוצרים מתבצעת בצורה דומה דרך תפריט Catalog -> Products (החלק של Search Engine Optimization נמצא קצת למטה).
3.עריכת קטגוריות נעשית בצורה דומה דרך תפריט Catalog -> Categories, ההבדל הוא שאת הקטגוריות בוחרים מהרשימה בצד ולא דרך טבלה.
הגדרות מתקדמות
רוב הגדרות ה-SEO המתקדמות נמצאות תחת תפריט Stores -> Configuration או Content -> Design -> Configuration, אך לא סביר שתצטרכו לגעת בהן. בין היתר תוכלו לשלוט בהפניות, לבטל את פירורי הלחם, לחסום או לפתוח עמודים בפני גוגל, להגביל את מספר העמודים שנשלחים למפת האתר ולשלוט במספר המוצרים בכל עמוד.
הגדרות אחרות שכן כדאי להכיר נמצאות בתת תפריט Catalog שבתוך Stores -> Configuration או תפריט Marketing
תחת -> Catalog Stores -> Configuration
1.בחלק הראשון (Product Fields Auto-Generation) תוכלו לקבוע תבניות לתגי מטא. לדוגמה, מחרוזת כלשהי + שם המוצר.
2.תגי קנוניקל כדאי להפעיל דרך הסגמנט של Search Engine Optimization (יש לדרוס את ברירת המחדל)
3.הפעלת יצירה של מפת אתר: לפני שתוכלו לגשת אל מפת האתר תצטרכו להפעיל את האופציה הזו. היא נמצאת תחת XML Sitemap גם כן תחת Catalog. הסגמנט שאותו אנחנו מחפשים הוא “Generation Settings”. יש לדרוס את הגדרת ברירת המחדל באפשרות הראשונה.
תחת Marketing ו-SEO & Search:
4.URL Rewrites (תפריט משנה של Marketing) – מאפשר לקבוע הפניות ספציפיות מכתובת אחת לכתובת שנייה
5.Sitemap (כנ”ל) – מאפשר לכם לראות את מפת האתר ולשלוח אותה לגוגל במקרה הצורך
בוודאי שמתם לב שישנם עוד שתי אופציות שלא הזכרנו: Search Terms ו-Search Synonyms. שתי האפשרויות האלו מיועדות לחיפוש הפנימי בתוך מג’נטו ובאמצעותן אתם יכולים להציע באופן אוטומטי דפים שיוחזרו כתוצאות לחיפושים פופולאריים. אין לכך השפעה על הקידום האורגני של החנות שלכם.
חיבור עם Analytics ו-Google Search Console
האצה של Magento
תוספי SEO מומלצים: Magento 2 SEO Extension ו – Magento 2 Blog (לחיזוק קישורים)
לסיכום
אם החלטתם שאתם זקוקים לאתר מג’נטו או שהתייעצתם עם חברה לבניית אתרים והיא הציעה לכם את האפשרות הזו, תוכלו בהחלט לבצע את הקידום הבסיסי בעצמכם, אך עדיין היינו ממליצים לכם לעבוד בצמוד עם חברה לקידום אתרים כדי שלא תבזבזו זמן יקר על ביצוע שינויים בדיעבד.
כמו כן, רצוי לבדוק היטב שהשרת שלכם מהיר מספיק ואתם משתמשים במערכת CDN במקרה הצורך, לא כדאי להסתמך רק על אפשרויות הקאש הפנימיות בתוך מג’נטו.
לבסוף, רצוי לבחון היטב את התוספים השונים שאפשר להתקין בתוך המערכת. כאן כיסינו רק את המומלצים ביותר שמצאנו, אך יש עוד מספר גדול למדי שתוכלו לבדוק במקרה ואתם זקוקים לפונקציה ספציפית שלא נמצאת בממשק הרגיל.