קידום אתרים » בלוג » קידום אתרים מקצועי – איך נדע שאנחנו בידיים טובות?
קידום אתרים מקצועי – איך נדע שאנחנו בידיים טובות?
לא חסרות בשוק חברות קידום אתרים כאלו ואחרות, אך בניגוד למקצועות אחרים שבהם יש קוד אתי וסטנדרטים (או אפילו איגוד מקצועי), שוק קידום האתרים אינו שוק מפוקח. יתרה מזאת, מדובר בתחום שהוא ספקולטיבי, כלומר, אי אפשר באמת להבטיח תוצאות ספציפיות לגבי דירוגים בתוצאות החיפוש.
אם זהו המצב, כיצד בכל זאת נוכל לבחור חברה אמינה ולדעת שלא נפלנו בפח?
הנה הדברים החשובים ביותר שצריך לבדוק לפני ששוכרים חברת קידום אתרים וגם במהלך העבודה איתה:
הבטחה לדירוגים של מילים ספציפיות בגוגל – אור אדום
קידום אתרים נועד להעלות את החשיפה שלכם בגוגל על ידי העלאת הדירוגים שלו, אך חברת קידום אתרים מקצועית מסתכלת על כל הדירוגים האלו כמכלול ולא שואפת לקידום רק של מילת מפתח ספציפית או קבוצת מילים מצומצמת.
אתר שהמיקום הממוצע שלו עולה יזכה גם לחשיפה מוגברת בלאו הכי.
לכן שימו לב שמבטיחים לכם רק יעדים ריאליים מלבד הגברת החשיפה, למשל:
- הגדלת התנועה האורגנית הנכנסת לאתר. לשם זאת יש בין היתר לכתוב תיאורים וכותרות מתאימים לעמודים על מנת שאנשים ירצו להיכנס אליו.
- הגדלת כמות הפניות מהאתר – כיום חווית שימוש וקידום אתרים הולכים ביחד זה עם זה ולכן זהו בהחלט יעד ריאלי. כלומר, חברת הקידום אמורה להגדיל ראש ולא להסתכל רק על המדדים הטכניים.
- סריקה וניפוי של בעיות טכניות אשר עשויות לפגוע בקידום בגוגל וגם בחוויית המשתמש באופן עקיף.
המלצות וניסיון
אומנם לחברות קידום ומקדמים חדשים בשוק יש מוטיבציה גבוהה, אבל בדרך כלל אין להם את התשתית המתאימה והניסיון לקדם אתרים בזירות תחרותיות. לכן אנחנו ממליצים לכם בחום לבחור בחברות קידום עם ניסיון של לפחות כמה שנים בשוק ולא להתפתות למחירים שוברי שוק.
מעבר לכך חפשו המלצות אותנטיות לא רק באתר החברה, אלא שאלו בפייסבוק, פורומים וכו’.
בדיקה מוקדמת של האתר
חברה אמינה חייבת לבצע בדיקה ראשונית של האתר לפני שהיא מרכיבה את החוזה ונותנת לכם הצעת מחיר. זה אולי נשמע כמו דבר מובן מאליו, אבל כבר יצא לנו לראות מקרים שבהם חברות הסתכלו באתר כמה דקות ונתנו הצעת מחיר כמעט שרירותית.
חוזה הוגן
קידום אתרים בגוגל הוא תהליך שיכול לקחת זמן ותלוי בין היתר במצב הנוכחי של האתר (כולל אתרים שצריך להוציא מ”עונש”), הגודל שלו, לאילו מטרות רוצים להגיע וכמות המתחרים בשוק.
לכן לא כל חוזה קידום אתרים שמחייב אתכם למספר חודשים הוא בהכרח חוזה גרוע. יחד עם זאת, חוזים לתקופות ארוכות מאוד (שנה ומעלה) או כאלו עם סנקציות ופיצויים יוצאי דופן לרעתכם בהחלט צריכים לעורר חשד.
עוד דבר שחשוב לשים לב אליו הוא מה בדיוק קורה עם הקישורים לאחר סיום ההתקשרות (לקישורים חלק מרכזי בקידום). לעיתים מקובל להסיר את הקישורים בהדרגה כדי לתת לבעל האתר לעבור בלב שקט לחברה אחרת ולפעמים הקישורים נשארים.
בכל מקרה, זה סעיף שחברה הוגנת חייבת להתייחס אליו.
דוחות שוטפים
דו”ח חודשי הוא המינימום שבמינימום שחברת קידום אמורה לספק לכם בזמן העבודה השוטפת, כדאי לוודא שחברה אכן מוציאה דוח ולא רק פירוט מסודר במייל.
בכל מקרה, הדו”ח הזה חייב לכלול פירוט של כל הפעולות שנעשו ולא רק רשימה של מיקומים או מספר כניסות לאתר. חברה שפועלת בשיטות הוגנות ולגיטימיות בהחלט אמורה לספק לכם דוח כזה ובאופן כללי להיות בעלת רמת שקיפות גבוהה.
התוצאות טובות מדי? זה הזמן לחשוד
תוצאות טובות מדי ומהר מדי יכולות להעיד על שימוש בשיטות מפוקפקות שתפקידן להעלות את הדירוגים במהירות (מה שנקרא גם “קידום שחור” או Blackhat). שיטות אלו אומנם עובדות בטווח הקצר, אך לאחר מכן עלולות להביא לענישה של האתר או ירידה חדה בדירוגים שלעיתים קשה להתאושש מהן.
חברות שעובדות בשיטות כאלו יהיו גם בדרך כלל בעלות שקיפות נמוכה ולכן זהו עוד תמרור אזהרה שכדאי לשים לב אליו.
אם אתם נתקלים במצב כזה, זה לא הזמן להתמהמה, אלא להרים טלפון ולנסות להבין מה בדיוק קרה כאן.
תמיד יש עוד מה לעשות
מעבר לכל מה שרשמנו עד כאן, חשוב לזכור שקידום אתרים הוא לא מסע מנקודה א’ לנקודה ב’, תמיד יהיו שינויים באלגוריתם, פעולות שהמתחרים מבצעים, אבל גם הזדמנויות חדשות לשפר את האתר שלכם (גם הגולשים משנים את הרגלי החיפוש שלהם באופן הדרגתי).
אם חברה מסוימת מאיטה את קצב העבודה או אפילו אומרת לכם ש”אין יותר מה לעשות”, כדאי לנסות ולהבין למה. לפעמים משהו בעבודה המשותפת פשוט לא עובד טוב, ואז הכי טוב לשבת ביחד ו”לפתוח את זה”. במקרה ואתם עדיין מרגישים תקועים, אולי הגיע הזמן לעבור לחברה אחרת שלא תפחד לנסות דברים חדשים.