כללים לשימוש נכון בפופאפ באתר
כללים לשימוש נכון בפופאפ באתר

כללי אל תעשה להודעות פופאפ באתר

אל תגזימו ואל תציפו את המבקרים שלכם

מכירים את האתרים האלו שבהם אתם אפילו לא יכולים להגיע לתוכן עצמו לפני שהופגזתם בהודעות אשר חלקית או באופן מלא תופסות לכם את כל המסך? לא חוויית משתמש חיובית או טובה במיוחד. הודעות pop-ups אלו יכולות למשל להיות הודעת קוקיז, צ’אט בוט שקופץ ומצפצף, הודעת רישום לניוזלטר במרכז העמוד או בקשת שימוש במיקום.

כאשר כל זה מציף כך את המשתמשים, זה בהחלט הרבה להתעסק איתו ומשהו שישפיע על הרושם הראשוני מהאתר. יכול להיות שהם יישארו באתר, אך יכול להיות שהם ירגישו מופגזים ויינטשו, תלוי עד כמה הם רוצים לראות את התוכן. לפני הגדרת פופאפ באתר שלכם, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם כל הפופאפים חייבים להיות מוצגות מיד עם כניסת הגולש לאתר? לפעמים התשובה היא כן. אבל דברים רבים יכולים לחכות ואפילו יעיל יותר לחכות איתם לתזמון המדויק או שאפשר לוותר עליהם בכלל בפורמט ההודעה הקופצת.
  • איך תהיה החוויה מסמארטפון? נדל”ן המסך בגלישה ממכשירי מובייל קטן יותר, כך שיש סיכוי סביר שהמבקרים שלכם לא רואים הרבה מהאתר אפילו אחרי שסגרו את ההודעה המשפטית שלכם. הגדירו זאת כך שהמבקרים לא יראו הודעות משפטיות או רגולטוריות בכל ביקור באתר שלכם, במיוחד דרך מובייל.
  • האם אתם באמת צריכים לדעת את מיקום המבקר מיד? לפעמים המיקום קריטי למה שאתם מציעים ולחוויית המשתמש. אבל לעיתים קרובות אין באמת צורך לדעת מה מיקום המשתמש או שאין צורך מיידי לבקש ממנו את המידע הזה דרך הודעה קופצת ומטרידה.

לסיכום: כחלק מתהליך בניית האמון בין האתר שלכם למבקרים בו, בקשו רק את המידע שאתם באמת צריכים ורק מתי שאתם צריכים אותו.

אל תנסו ליצור אצל המבקרים תחושת אשמה

נתקלתם פעם בפופאפ של אתר שגורמת לכם להרגיש אנשים רעים פשוט כי סירבתם להצעה בהודעה הקופצת? לעיתים מקרים אלו יכולים להיות די פוגעניים וגם לפגוע בתחושה של המבקר כלפי האתר.

למשל הקפצת פופאפ המציעה להירשם לעדכוני מייל מאתר מרפאה וטרינרית בו הגולש מבקר, כאשר מצד אחד יש כפתור אישור עם הכיתוב “כן, אני אוהב את חיית המחמד שלי” אך מצד שני יש כפתור עם הכיתוב “לא, לא אכפת לי מחיית המחמד שלי“.

זו כמובן דוגמא קיצונית, אך היא ממחישה תופעה שבהחלט קיימת. אל תגרמו למבקרים באתר שלכם לחוש אשמה ואל תעבירו להם מסר שהם אנשים רעים רק כי סירבו למה שהצעתם להם בפופאפ. תמיד היו אדיבים, ענייניים וזכרו שאתם רוצים להשאיר את הגולש באתר, לא להבריח אותו.