כללים לשימוש נכון בפופאפ באתר
קידום אתרים » בלוג » כללים לשימוש נכון בפופאפ באתר
פופאפים באתר עובדים, כאשר משתמשים בהם נכון! אבל מהו המדיום המדויק והחיובי לכך? מה אתם צריכים לעשות ומה אתם ממש לא צריכים לעשות בהקשר לשימוש נכון בפופאפ באתר? האם גוגל מעניש על פופאפים באתר והאם גולשים באמת מקליקים ומבצעים אינטראקציות איתם? בהחלט נושא חשוב ומרתק, אשר עבר אבולוציה מעניינת, משימוש מוגזם ומטריד, דרך טאבו וענישה של גוגל ועד המצב המשופר והמושכל יותר שקיים כיום.
הנה 8 כללים של עשה ואל תעשה לשימוש בפופאפ באתרים, עקבו אחריהם ותוצאות האתר שלכם ישתפרו:
- אל תגזימו ואל תציפו את המבקרים שלכם
- אל תנסו לייצר תחושת אשמה אצל המבקרים באתר שלכם
- אל תשתמשו בפופאפים למובייל שמשתלטים על כל המסך
- תזמנו פופאפים כך שהם מסייעים ותורמים ולא מעצבנים ומפריעים
- שמרו על זה פשוט
- העריכו את חוויית הצ’אט / הבוט באתר שלכם ואת השימוש בהתרעות לכך
- ביחרו בחכמה ובקפידה את מיקום הפופאפ שלכם
- שנו את סוגי הפופאפים שלכם בהתאם לתוצאות
כללי אל תעשה להודעות פופאפ באתר
אל תגזימו ואל תציפו את המבקרים שלכם
מכירים את האתרים האלו שבהם אתם אפילו לא יכולים להגיע לתוכן עצמו לפני שהופגזתם בהודעות אשר חלקית או באופן מלא תופסות לכם את כל המסך? לא חוויית משתמש חיובית או טובה במיוחד. הודעות pop-ups אלו יכולות למשל להיות הודעת קוקיז, צ’אט בוט שקופץ ומצפצף, הודעת רישום לניוזלטר במרכז העמוד או בקשת שימוש במיקום.
כאשר כל זה מציף כך את המשתמשים, זה בהחלט הרבה להתעסק איתו ומשהו שישפיע על הרושם הראשוני מהאתר. יכול להיות שהם יישארו באתר, אך יכול להיות שהם ירגישו מופגזים ויינטשו, תלוי עד כמה הם רוצים לראות את התוכן. לפני הגדרת פופאפ באתר שלכם, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
- האם כל הפופאפים חייבים להיות מוצגות מיד עם כניסת הגולש לאתר? לפעמים התשובה היא כן. אבל דברים רבים יכולים לחכות ואפילו יעיל יותר לחכות איתם לתזמון המדויק או שאפשר לוותר עליהם בכלל בפורמט ההודעה הקופצת.
- איך תהיה החוויה מסמארטפון? נדל”ן המסך בגלישה ממכשירי מובייל קטן יותר, כך שיש סיכוי סביר שהמבקרים שלכם לא רואים הרבה מהאתר אפילו אחרי שסגרו את ההודעה המשפטית שלכם. הגדירו זאת כך שהמבקרים לא יראו הודעות משפטיות או רגולטוריות בכל ביקור באתר שלכם, במיוחד דרך מובייל.
- האם אתם באמת צריכים לדעת את מיקום המבקר מיד? לפעמים המיקום קריטי למה שאתם מציעים ולחוויית המשתמש. אבל לעיתים קרובות אין באמת צורך לדעת מה מיקום המשתמש או שאין צורך מיידי לבקש ממנו את המידע הזה דרך הודעה קופצת ומטרידה.
לסיכום: כחלק מתהליך בניית האמון בין האתר שלכם למבקרים בו, בקשו רק את המידע שאתם באמת צריכים ורק מתי שאתם צריכים אותו.
אל תנסו ליצור אצל המבקרים תחושת אשמה
נתקלתם פעם בפופאפ של אתר שגורמת לכם להרגיש אנשים רעים פשוט כי סירבתם להצעה בהודעה הקופצת? לעיתים מקרים אלו יכולים להיות די פוגעניים וגם לפגוע בתחושה של המבקר כלפי האתר.
למשל הקפצת פופאפ המציעה להירשם לעדכוני מייל מאתר מרפאה וטרינרית בו הגולש מבקר, כאשר מצד אחד יש כפתור אישור עם הכיתוב “כן, אני אוהב את חיית המחמד שלי” אך מצד שני יש כפתור עם הכיתוב “לא, לא אכפת לי מחיית המחמד שלי“.
זו כמובן דוגמא קיצונית, אך היא ממחישה תופעה שבהחלט קיימת. אל תגרמו למבקרים באתר שלכם לחוש אשמה ואל תעבירו להם מסר שהם אנשים רעים רק כי סירבו למה שהצעתם להם בפופאפ. תמיד היו אדיבים, ענייניים וזכרו שאתם רוצים להשאיר את הגולש באתר, לא להבריח אותו.
שינוי מיקום וכמות הג'אווה סקריפט
אל תשתמשו ב-pop-ups למובייל שתופסות את כל המסך
גלישה ממכשירי מובייל כבר עברה מזמן את היקפי הגלישה מדסקטופ, כך שתוצאות חיפוש ממובייל הן קריטיות לכולם כיום. גוגל בהחלט משחקת את התפקיד שלה בהבלטת אתרים המספקים חוויה טובה יותר על מסכים קטנים יותר של סמארטפונים. זה משהו שהחברה פעילה בו בצורה משמעותית החל מעדכון אלגוריתם מובייל ב-2017 וביתר שאת בשנים מאז, כאשר עדכון חוויית המשתמש של 2021 והגברת השימוש במדדי Core Web Vitals רק הגבירו את החשיבות של התאמת אתרים לסביבות מובייל ול-UX מעולה במובייל.
המשמעות של כל זה היא שיש דברים שאתם חייבים לשים לב אליהם ביישום פופאפים על מסכי מובייל:
- אסור שהפופאפ יכסה את התוכן העיקרי באתר, לא מיד אחרי שהמשתמש מנווט לעמוד מתוצאות החיפוש ולא בעת שהוא מסתכל בתוכן העמוד.
- הצגת פופאפ בודד שהמשתמש חייב לבטל לפני קבלת גישה לתוכן המרכזי בעמוד.
- שימוש בפריסה בה החלק בעמוד שהוא “Above the Fold” (מה שרואים לפני שצריך לגלול) נראה כמו פופאפ ועם התוכן הממשי שנמצא מתחת בהמשך העמוד, מה שמכריח את המשתמש לעבור את מה שנראה כמו מודעה.
תופעות אסורות אלו נקראות ע”י גוגל התרעות פולשניות (intrusive interstitials), אך עבור רובנו כמשתמשים, הן פשוט נקראות “ממש מעצבנות”! דירוגי ה-SEO של האתר שלכם יכולים לצנוח אם לא תעבדו לפי הנחיות גוגל בהקשר הזה. לפניכם סוגי הודעות הפופאפ שגוגל ממליצה שלא להשתמש בהם:
לחלופין, הנה דוגמא לפורמט פופאפ שגוגל דווקא מסכימה לו עבור חוויית משתמש ממכשירי מובייל:
כללי עשה לשימוש נכון בפופאפ באתר – דרכים שיגרמו לפופאפים באתר שלכם לעבוד טוב יותר
תזמון פופאפים כך שהם עוזרים ולא מפריעים
זוהי אולי הנקודה החשובה ביותר במקום אליו הגיע תחום הפופאפים היום לאחר האבולוציה שעבר. לפני שאתם בוחרים לשים איזושהי הודעה קופצת באתר שלכם, עליכם ראשית כל לחשוב האם היא רלוונטית למבקר. לעיתים יש הודעות משפטיות ורגולטוריות שאתם לא יכולים להימנע מהן וחייבים להציג לגולש מיד, אך לגבי יתר הדברים מאוד יכול להיות שיש תזמון או טריגר ספציפי שיהפכו את הפופאפ להרבה יותר רלוונטי ומתאים מאשר סתם לתקוע אותו בפרצוף של הגולש לאחר הנחיתה באתר שלכם.
הודעות פופאפ מציגות את הביצועים הטובים ביותר והן ממש תורמות לחוויית המשתמש כאשר הן מתוזמנות בצורה מדויקת ופועלות לפי טריגרים חכמים – אל סתם “תירו באפלה” אלא תעבדו חכם ותקבלו תוצאות:
- הציגו את ההודעה רק בעמודים בהם סביר שהגולשים יתעניינו בהצעת תוכן מסוימת.
- הציגו פופאפ לאחר שהמבקרים גללו במורד העמוד בו הם נמצאים או אחרי שהות ממושכת דיה בעמוד כדי לקרוא חלק מהתוכן שלכם.
- הציגו את ההודעה רק פעם אחת, בוודאי לא שהגולש חוזר לעמוד.
- הציגו פופאפ עם הצעת ערך אטרקטיבית בנקודת הזמן המדויקת ביותר בה היא רלוונטית לגולשים – מעולה לאתרי איקומרס, למשל הצעת הנחה עם רישום לניוזלטר ולאחר הכנסת פריט לעגלה.
- בהחלט הקפידו לא להציג את הפופאפ אם הגולשים כבר ביצעו את הפעולה הרצויה מבחינתכם – למשל כבר נרשמו לרשימת הדיוור. יש למשל מערכות אוטומציה חכמות שיכולות להציע את הצעד ההגיוני הבא לאחר שהפעולה הראשונה בוצעה.
שמרו על הפופאפים שלכם פשוטים
בתור משווקים, אנחנו לרוב רוצים שהדברים ייראו יפה. בעוד שזה בהחלט חשוב, בהקשר לשימוש נכון בפופאפ באתר, חשוב גם להשתמש בהודעה שלא מצריכה יותר מדי זמן והשקעה לחשוב על מה מדובר ועל מה ההצעה בהודעה. שמרו על פורמט, עיצוב וניסוח פשוטים, הודעה אלגנטית ואסתטית שמעבירה במהירות ובפשטות מה המסר שלכם ומה הצעת הערך לגולשים.
העריכו את חוויית הצ’אט החי / הבוט באתר
אם אתם משתמשים בצ’אט חי או בצ’אט בוט באתר, תנו למשתמש כמה רגעים באתר לפני שאתם מתחילים להקפיץ לו הודעות מצפצפות המזמינות אותו לצ’אט ותופסות את תשומת הלב וגם את שטח המסך. רוב האנשים רוצים שהות מסוימת להעריך את התוכן באתר ורק אז, אחרי 15-30 שניות של קריאת התוכן, הם אולי ירצו לשאול שאלה בצ’אט. זה בעיקר נכון אם אתם מראש משתמשים בפופאפ לרישום להתרעות במייל או לקבלת קופונים מיד עם הנחיתה באתר. הוסיפו לזה עוד התרעה קופצת וכל העסק הופך למוגזם ומטריד.
ביחרו בחכמה את מיקום הפופאפ
בהמשך מסוים למה שנאמר כבר קודם, מיקום הפופאפ חשוב לביצועים ולחוויית משתמש חיובית. מקמו את ההודעה במקום על המסך שיהיה בולט מספיק אך רצוי מבלי למנוע ממנה לחלוטין גישה לתוכן שהגולשים באמת רוצים. למרות זאת, יש מקרים בהם דווקא הכי יעיל להקפיץ pop-up דווקא במרכז המסך – אבל בתזמון נכון ועל פי טריגר מתאים ולא מיד עם ההגעה לאתר!
שנו את הפופאפים שלכם בהתאם לתוצאות
דברים לרוב אינם מושלמים מיד בניסיון הראשון, כך גם לגבי פופאפים. אם יש לכם הצעת ערך שאתם רוצים להציג למבקרים באתר באמצעות פופאפ, בידקו כמה טוב הוא מתפקד מבחינת המרות, נסו כמה גרסאות וכמה הגדרות להצגת הפופאפ ולבסוף בחרו באפשרות היעילה ביותר מבחינת המרות ומבלי לפגוע בחוויית המשתמש ובהגדרות הפופאפ של גוגל.
יישום בפועל של פופאפים באתרים
הודעות הפופאפ היום התפתחו משמעותית מאז ראשית ימי האינטרנט, בהם היה בהחלט מדובר על תופעה מעצבנת במיוחד. אמנם גם היום גוגל לא אוהבת במיוחד אתרים המשתמשים בפופאפים בצורה פולשנית המפריעה בצורה מהותית לחוויית המשתמש, אך ענקית החיפוש יותר סלחנית כי היא בעצמה מבינה כי התחום התפתח ומאפשר לאתרים היום לשפר תוצאות ואפילו לתמוך במסע הגולש באתר דווקא באמצעות מודעות פופאפ המיושמות בצורה חכמה, מדויקת ואלגנטית. וזה פותח לכם, כבעלי אתרים ומשווקים דיגיטליים, פתח ליישום חכם ואפקטיבי של הודעות קופצות אלו. הנה כמה דוגמאות וכלים שישדרגו את השימוש שלכם ב-Pop-Up.
פופאפים המעוצבים, מתוזמנים ומופעלים בצורה מדויקת ואשר תואמת את “השפה” באתר ואת השלבים בהם נמצא המבקר, יכולים לתרום רבות למשל להשגת לידים או הגדלת רשימות הדיוור שלכם. אלו הודעות קופצות שצריכות להציע לגולש הצעת ערך אמיתית, כזו שתגרום לו גם לא להתעצבן על ההודעה שפתאום קפצה על המסך וגם אשר תקדם את מטרות ההמרה שאתם מנסים להניע את אותו גולש לקראתן. הנה כמה דוגמאות לתזמון פופאפים והפעלה לפי טריגרים:
- הצעת הנחה מיוחדת למי שנרשם לרשימת דיוור – כאשר ההודעה קופצת אחרי הוספת פריט לעגלת קניות או לפני מעבר לתשלום.
- הצעת קבלת משאב מידע חינמי או כלי חינמי למי שנרשם לרשימת דיוור או משאיר פרטי ליד – למשל ebook בנושא שבו עוסק האתר שלכם.
- פופאפ מעוצב ואינטראקטיבי לגבי השתתפות “בהגרלה” היכולה לזכות את הגולש בהטבות שונות – בתמורה להשארת פרטים או רישום לרשימת דיוור.
- פופאפ המזכיר לגולש למה כדאי לו להישאר באתר – קופץ כאשר הגולש עומד עם הסמן על כפתור ה”חזור” או לפני סגירת הלשונית.
כלי עיצוב פופאפים מעולים
רוצים כלי חדש, יעיל וידידותי למשתמש לעיצוב ובניית פופאפים מעולים ואשר עונים לכל ההגדרות שסקרנו כאן עכשיו? לצד אפשרויות הקיימות למשל בתוך פלטפורמות עיצוב ובניית אתרים כמו אלמנטור לאתרי וורדפרס, חברה ישראלית חדשה מציעה שירות מוצלח ומומלץ בשם Poptin.
כלי בניית הפופאפים של poptin מספק לכם סביבה מאוד נוחה, קלה להבנה ולתפעול ומקיפה מאוד ליצירת הודעות קופצות חכמות ואלגנטיות, טפסים משוכללים ושאר פעולות אוטומטיות באתר. עיצוב הפופאפים ב- poptin נעשה בממשק ויזואלי נוח וללא כל צורך לתכנת, עם כל מה שאתם צריכים החל בכלי עיצוב מצוינים ועד כלים להגדרת טריגרים ותזמונים להפעלת הפופאפ באתר. המערכת מאפשרת אינטגרציה לכל פלטפורמות בניית האתרים וניהול התוכן וכמו כן גם להמון שירותים וכלים דיגיטליים אחרים ופופולאריים מתחומים כמו מערכות דיוור, כלי שיווק, איקומרס וכן הלאה.
רוצים לשמוע עוד וללמוד כיצד צוות SEO-Rush יכול לעזור לכם לשפר דירוגים וביצועים של האתר שלכם? פנו אלינו היום ונשמח להוביל אתכם כך הדרך להצלחה.