קידום אתרים » בלוג » איך מוצאים נושאים לכתיבה באתר שלי?
איך מוצאים נושאים לכתיבה באתר שלי?
מי שמעדכן את הבלוג או האתר שלו בתכנים חדשים לעיתים קרובות עשוי למצוא את עצמו בסוג של “מחסום כתיבה”. וככל שהנישה של האתר מצומצמת יותר, כך המחסום הזה עלול להיות בעייתי יותר (דוגמה קצת קיצונית: כמה אפשר לכתוב על מכונות צילום ומגרסות?).
דרך אחת לכתוב עוד תוכן היא לקחת כמות גדולה של מילות מפתח ולנסות ליצור לכל מילת מפתח כזו עמוד ייחודי או לשלב 3-4 מילות מפתח באותו העמוד. שיטת העבודה הזו אומנם עבדה לא רע עד לפני כמה שנים בגוגל, אבל קשה ליצור באמצעותה תוכן באמת מעניין שיראה טבעי, משהו שגוגל הרבה יותר טוב בלזהות אותו.
לכן השאיפה היא תמיד למצוא נושאים שגם יכללו מילות מפתח רלוונטיות וגם יהיו כמה שיותר מעניינים ומקוריים, אחרת האתר לא יהיה שונה ממאות אתרים שכותבים על אותם הנושאים.
אז איך מוצאים על מה לכתוב?
משתמשים בכלים לניתוח טרנדים והצעות נושאים:
יש לא מעט כלי SEO וגם כלים לניתוח רשתות חברתיות שיודעות “להאזין” למה שאנשים מדברים עליהם או לנתח את הנושאים הכי פופולאריים שכותבים עכשיו עליהם ברשת.
דוגמאות לכלים שמתבססים על ניתוח של גוגל ומילות מפתח:
Ahrefs content explorer
SEMRush Topic Research
Soovle – תומך גם בעברית ומוציא רשימה של מילות מפתח ממגוון של מקורות
ניתוח של רשתות חברתיות
BuzzSumo
Mention
גוגל טרנדס
גוגל טרנדס הוא כלי של גוגל שיכול למצוא נושאים פופולאריים כרגע ולהשוות אותם לנושאים דומים בעבר וגם לחזות מגמות עתידיות. למשל, אם שלשום דיברו בעיקר על ביטקוין, היום התחילו לדבר על NFT…
מצד אחד מדובר בכלי חינמי שעובד מצוין גם בעברית, מצד שני הוא מספק בעיקר נושאים כללים ולכן צריך לחפור בו קצת אם רוצים למצוא כותרות מדויקות יותר.
לשוטט בעצמכם בפייסבוק, אינסטגרם ואתרי חדשות
כמו בסעיף הקודם, נרצה להתמקד במה שאנשים מחפשים כרגע. אבל במקום לתת למערכת AI לעשות את זה, לפעמים מקבלים תוצאות טובות יותר אם פשוט מקדישים כמה דקות לביקור בקבוצות וחשבונות חברתיים שאנחנו כבר מכירים.
אפשרות נוספת היא להקליד נושא בגוגל ולעבור לטאב של “חדשות”. ואם כבר חדשות, טוויטר היא אומנם רשת אזוטרית יותר (לפחות בישראל), אבל היא מציגה תגיות טרנדיות תחת “נושאים חמים” שלעיתים אפשר לשאוב מהן רעיונות מעניינים.
מקבלים השראה מהמתחרים ומובילי דעה
סביר להניח שאתם יודעים מיהם המתחרים הכי חזקים שלכם בתחום או מובילי הדעה. אתם יכולים לקחת רעיונות מהאתר שלהם, מהבלוג שלהם או מערוץ היו-טיוב שלהם (לפעמים זה פשוט יהיה מהיר יותר…). כמובן שאתם צריכים לתת איזשהו טוויסט מעניין ולא רק לשכתב או מה שכבר כתוב, אלא אם כן הרעיון שלהם טוב והביצוע קצת פחות… (הטקסט לא עמוק מספיק, הסברים לא ברורים וכו’).
שימו לב בעיקר לתכנים שמקבלים הכי הרבה צפיות או דירוגים. סימן שאלו גם התכנים שיעניינו את הגולשים שלכם. תוכלו להשתמש ב-Feedly כדי לשאוב עדכונים ישירות מבלוגים דרך הוספה של קובץ ה-RSS שלהם או לראות טרנדים בנושאים מגוונים שגוגל ניוז לא תמיד מכסה.
אתרי שאלות ותשובות או פורומים
האתרים האלו מעט שונים מהאתרים שהזכרנו קודם לכן מכיוון שהם מתבססים ישירות על שאלות ותשובות של תוכן גולשים. בעברית יש לנו את Stips ואת Quora (שהתשובות בו לרוב יותר מפורטות). באנגלית יש מלבד Quora גם את Reddit, שבו לכל נושא או תת נושא מוקדש דף משלו.
אתם יכולים גם להירשם לקבלת שאלות שנוגעות לתחום העניין שלכם, לענות עליהן ובאופן זה למשוך עוד גולשים לאתר שלכם.
פורומים הם עוד מקור נהדר לנושאים שאנשים מחפשים עליהם מידע, אבל כיום הם נמצאים בעיקר באתרים נישתיים כמו אתרים שמוקדשים לרפואה או עריכת דין. אם אתם רוצים לפנות לקהל הצעיר יותר, יש את FXP, שהיא עדיין קהילת פורומים פעילה מאוד.
קחו פנקס!
קומיקאים לא מעטים מספרים על כך שהם מקבלים רעיונות לבדיחות שלהם ורושמים אותם בפנקס קטן כל פעם שהם נתקלים בסיטואציה מצחיקה או מעניינת. אתם יכולים לעשות את אותו הדבר או להחליף את הפנקס באפליקציית הרשימות של הטלפון שלכם אם אתם ממש לא בקטע של לרשום ביד…