על החשיבות של קישורים פנימיים (ואיך בונים אותם נכון)

איך בונים קישורים פנימיים נכון

כבר רמזנו על חלק מהדרכים בהן כדאי לבנות קישורים פנימיים, אבל יש עוד כמה דגשים חשובים.

בדקו שאתם באמת יוצרים קישורים פנימיים!

קישורים פנימיים חייבים להיות מסומנים בצורה הבאה <a href="something">text</a>. Something יכול להיות כתובת מלאה של דף באתר או כתובת יחסית (מוטב יחסית, עבור מקרים של מעבר דומיין).

קישור שלא כולל את הסימון בין המרכאות, לא נחשב לקישור מבחינת גוגל, אפילו אם הוא מעביר את הגולש לדף אחר. לפעמים זה יכול לקרות בעמודים שיוצרים תוכן באמצעות JS.

על החשיבות של קישורים פנימיים (ואיך בונים אותם נכון)

מקור: גוגל

אל תשאירו עמודים יתומים

עמודים יתומים הם עמודים שלא מקושרים משום עמוד אחר באתר.

 מתי יכול לקרות מצב כזה?!

במערכות כמו וורדפרס זה קצת יותר נדיר ובדרך כלל קורא בגלל עמודים סטטים שלא מכניסים לשום תפריט. במערכות אחרות שבהן לא תמיד יש תפריטים דינאמיים (כמו אתרי Wix ישנים), זה נפוץ יותר.

הדרך הכי טובה למצוא את העמודים האלו היא ליצור מפת אתר שעוברת על כל העמודים במסד הנתונים. כמעט בכל מערכת ניהול תוכן מודרנית יש כיום אפשרות כזו.

שימו לב לטקסט הקישור (אנקור טקסט)

טקסט הקישור חשוב לא רק עבור קישורים חיצוניים שנכנסים לאתר, אלא גם עבור הקישורים הפנימיים. רצוי שהטקסט יהיה קצר ויכלול וורסיה של מילת המפתח הרלוונטית לדף המקושר.

אפשר להשתמש מדי פעם בביטוים כמו "כאן" או "פה", אבל מומלץ לעשות את זה רק במקרים בהם אתם רוצים להימנע מטקסט ארוך מדי או כזה שיישמע מלאכותי.

לדוגמה. אם יש לנו אתר שעוסק בקבלת אזרחות גרמנית, המשפט "כדי לקבל עוד מידע לחץ כאן"  יותר קצר מאשר "כדי לקבל עוד מידע קרא על קבלת דרכון גרמני.

בכל מקרה, זו בחירה שלכם, וכל עוד הקישור הלחיץ לא מאוד ארוך, אין נכון או לא נכון.

אל תפזרו את אותו הקישור כמה פעמיים

בדרך כלל אין צורך לקשר פעמיים לאותו עמוד באותו דף, אלא אם התוכן ארוך במיוחד ויש סיכוי שהגולש לא ימצא את הקישור הראשון כשיחפש אותו שוב.

בנו אותם באופן שיטתי על פי המטרות שלכם

בניית קישורים פנימיים היא אומנם לא מדע מדויק על פי נוסחה, אבל עדיף לחשוב מראש על מבנה שיטתי. למבנה הזה אנחנו קוראים Silo.

בדרך כלל Silo לא יהיה מבנה פשוט שבו כל עמוד מקשר לכל העמודים תחתיו, כי אין כאן שום שיטתיות.

אפשר להשתמש בתוכנת Screaming Frog כדי לקבל המחשה ויזואלית של מבנה הקישורים הפנימיים. 

1.ניתוב תנועה לעמודים חלשים – כאן המטרה היא לקשר מעמודים שמקבלים הרבה תנועה לעמודים חלשים יותר. זה רלוונטי בעיקר כשרוצים ליצור המרות למוצרים או שירותים שונים בלי לפגוע בעמודים הקיימים.

2.ניתוב מעמודים עם קישורים חיצונים לעמודים חלשים – כמו שציינו, אחד היתרונות של קישורים פנימיים הוא הזרמת "מיץ קישורים" מעמוד לעמוד.

המבנה הזה רלוונטי בעיקר כאשר יש הרבה עמודים שמקבלים קישורים מעמודים שבעצמם מקושרים מאתרים חיצונים.

3.חיזוק עמוד הבית דרך סירקולציה של הקישורים – כאן מיץ הקישורים זורם גם מעמוד הבית למטה, אבל גם חזרה מהעמודים הפנימיים אל עמוד הבית במטרה לקדם את הביטוי הראשי.

זה מבנה פחות נפוץ, ואם כבר משתמשים בו, רצוי לגוון בטקסט הקישור אל עמוד הבית.

4.מבנה היררכי שמתבסס על מילות מפתח – במבנה הזה מיץ הקישורים זורם מעמודים שמטורגטים על מילות מפתח כלליות יותר לעמודים שמדורגים על מילות מפתח ספציפיות או ארוכות יותר.

על החשיבות של קישורים פנימיים (ואיך בונים אותם נכון)

5.ניתוב על פי נפח חיפוש – דומה לארבע, אך כאן הדגש הוא על נפח החיפושים ולא בהכרח על האורך או המאפיינים הצורניים שלהם.

חשוב לציין שאלו רק מודלים, וחשוב מאוד ליצור גם קישורים פנימיים איפה שיש בכך היגיון פנימי.

אם אתם רוצים להתעמק בכל נושא הסילו, מומלץ לקרוא את המדריך של Diggity Marketing.

אוטומציה של בניית קישורים פנימיים

בעידן שבו אנחנו נמצאים אי אפשר שלא לדבר על תהליכי אוטומציה ב-SEO ובניית קישורים בפרט.

יש שני תוספים פופולאריים עבור וורדפרס למי שקצת מסתבך עם בניית קישורים פנימיים (במיוחד באתרים עם מאות דפים):

  • Link Whisper
  • Yoast Premium (גרסת הפרימיום של יוסט)

שניהם תומכים בעברית. ההבדל המרכזי הוא שבעוד יוסט רק נותן לכם הצעות לקישורים, לינק וויספר יכול לבצע אוטומציה של בניית קישורים על סמך מילת מפתח ועמוד יעד.

 כלומר, הוא ייקח את עמוד היעד וייצור אליו קישורים מכל העמודים בהם הוא מוצא את הביטוי.

בשלב הזה ועל סמך מה שכתבנו בפסקה הקודמת, אתם בטח כבר מנחשים שהאוטומציה עשויה להיות מסוכנת. לכן חשוב להשתמש בה בחוכמה ולקבוע לה מגבלות, כמו למשל מספר הקישורים המקסימלי שהיא יכולה ליצור…

לסיכום

בניית קישורים פנימיים היא חלק אינטגרלי מכל קידום אתרים בריא, לא פחות מהעלאת דפי תוכן על בסיס קבוע ובניית קישורים חיצוניים.

 גם אם לא יצרתם עד עכשיו קישורים פנימיים כדבר שבשגרה, מוטב להתחיל לעשות את זה בהדרגה ולחשוב על האסטרטגיה שתעבוד הכי טוב עבורכם.