קידום אתרי קונימבו

קונימבו נחשבת לאחת מפלטפורמות המסחר האלקטרוני המתקדמות ביותר שיש כיום בשוק הישראלי. מבחינה טכנית, מדובר בעברות ו”אריזה מחדש” של מערכת מסחר אלקטרונית מוכרת מאוד בשם מג’נטו. 

גם אחרי פישוט המערכת המקורית, קונימבו לא מביישת שום מערכת אחרת, בטח שלא בארץ ואפילו לא בעולם. אך למרבה הצער, כמעט כל חנות אלקטרונית דורשת הסתגלות מבחינת SEO, וקונימבו לא שונה מהבחינה הזו.  

אז איך בכלל להתכונן לקראת קידום של חנות קונימבו?

חנויות קונימבו כוללות שני סטים שונים של יכולות SEO ולכן יש הבדל בין מי שרוצה לקדם חנות קיימת ובין מי שמעוניין לקדם חנות חדשה.

הסט הראשון הוא כל אותן תכונות SEO שקיימות במערכת וניתנות לשליטה דרך התפריטים השונים. מדובר ביכולות בסיסיות יחסית כמו למשל עריכה של תגי המטא, אבל גם בתכונות מתקדמות כמו למשל יצירת תגי קנוניקל, הפניות (301,302) ומפות אתר.

הסט השני הוא תכונות בלעדיות שאותן יש לרכוש בתשלום נוסף מחנות התוספים של קונימבו (יש בחנות גם תוספים בחינם, כולל מספר הגדרות SEO מתקדמות, שאותם אנחנו מחשיבים בסט הקודם).

הקאצ’ הוא שיש 2-3 תכונות שהן כביכול חובה, אבל אין כמעט מקדם אתרים שלא משתמש בהן. לדוגמה, בלוג עם יכולות עיצוב מלא או מעבר ל-HTTPS בכל עמודי האתר. תוספים אחרים בתשלום לא קשורים ישירות ל-SEO, אבל הם יכולים להפוך את החנות לנוחה יותר לשימוש.

במילים אחרות, כדי לקדם את החנות כמו שצריך, צריך לקחת בחשבון גם את התמחור של כל התוספות הרלוונטיות.

אם אתם מקדמים חנות קיימת (כולל כזו שכרגע נפתחה), לא בטוח שהלקוח יאהב את כל תוספות התשלום האלו, ולכן אתם צריכים להוסיף אותם להערכת מחיר הקידום שלכם. 

לעומת זאת, אם אתם לוקחים חלק פעיל בתהליך הפתיחה של החנות וקונימבו משרתת את הלקוח בצורה הטובה ביותר, יהיה לכם (וכמובן לו) כוח מיקוח גדול יותר מכיוון שהחנויות בקונימבו נמכרות על ידי החברה באופן פרטני לכל לקוח ולא על בסיס חנות זהה לכולם (בניגוד למשל לאתרי Shopify).

במדריך זה נשתדל ללכת מן הקל אל הכבד, מהאלמנטים הכי בסיסיים של קידום אתרים ועד לקידום אתרים טכני מתקדם יחסית.

פירוט של התוספים הרלוונטיים ומה שהם בדיוק עושים נביא בסוף.

קידום אתרי קונימבו
קידום אתרי קונימבו

טקסונומיות וסוגי דפים בקונימבו

באופן כללי, יש באתרי קונימבו כמה סוגי עמודים מרכזיים מלבד דף הבית (מקבילים לטקסונומיות בוורדפרס):

  • דף מוצר בודד
  • דף קטגוריה ובה מספר מוצרים
  • דף יצרן
  • דף תג / תגית (חלופה לקטגוריה כשלא רוצים להעמיס יותר מדי על התפריטים)
  • דף סינון – דף שמחזיר תוצאות מסוננות על פי פרמטר כמו למשל מחיר מוצר מקסימלי.

יש לשם לב שדף סינון הוא דף בפני עצמו ולא שינוי תוכן של דף קיים בזמן אמת (AJAX). ניתן גם ליצור עמודים עם מספר סינונים.

עריכת תגי מטא וכתובות עמודים

תגי מטא וכתובות עמודים כוללים את הסוגים הבאים:

תג Title – כותרת העמוד כפי שתופיע בגוגל 

תג Meta Description – תיאור העמוד כפי שיופיע בגוגל

Slug – כתובת מותאמת אישית לכל עמוד (Permalink)

כמו כן קיימת אפשרות להגדיר את התג Meta Keywords, אך אין לו חשיבות כיום בגוגל.

ניתן לשנות את כל אחד מהתגים האלו באופן ספציפי עבור כל סוג דף:

דף הבית -> דרך הגדרות החנות הכלליות (דורשות הרשאת admin)

דף מוצר – > עריכת מוצר ולשונית גוגל

בשאר סוגי העמודים השדות יופיעו במסך העריכה הראשי

כאשר רוצים לקבוע את השדות הללו עבור מסננים, יש לערוך כל מסנן מתוך דף הקטגוריה המתאים לו. 

אפשר גם להעתיק את ה-URL שנוצר עבור מספר מסננים ולהפוך אותו לעמוד חדש באופן ידני כדי להוסיף לו תגים. (תפריט דפים > דפים נוספים > יצירת דף חדש), אך עמוד זה בכל מקרה יהיה חסום לגוגל.

קידום אתרי קונימבו

קידום אתרי קונימבו

המשתנה היחיד שלא ניתן לשלוט בו לחלוטין הוא ה-Slug  מהסיבה הפשוטה שהוא חייב לכלול מספר מזהה לפני המחרוזת שקובעים. מספר זה מונע הודעות 404 והפניות לא תקינות.

 ה-Slug בכל מקרה לא אמור להיות ארוך מדי. אנחנו ממליצים על 3-4 מילים באנגלית מופרדות במקף (עברית לא מומלצת).

קביעת תבניות לתגי המטא (מתקדם)

אם תבקשו להתקין את מודל ה-SEO המתקדם, תוכלו לשנות את ההגדרות הגורפות לתגי המטא ולמעשה לקבוע הגדרות ברירת מחדל חדשות.

אלו הם הערכים הבסיסיים בהם ניתן לעשות שימוש:

 -שם מוצר {{item.title}} 

תיאור המוצר – {{item.desc}}

מחיר המוצר – {{item.origin_price}}

שם קטגוריה – {{store_category.title}}

שם קטגוריה ראשית – {{store_category.parent_title}}

תיאור קטגוריה – {{store_category.show_desc}}

שם דף – {{page.title}} 

דוגמה להגדרה של עמוד מאמר בבלוג:

קידום אתרי קונימבו

וזו תהיה התוצאה

קידום אתרי קונימבו

כותרות פנימיות (H1,H2 וכו’)

כמו ברוב מערכות ניהול התוכן, הכותרת הראשית של כל סוג דף במערכת היא H1. לכן, אם רוצים להכניס אליה מילות מפתח, צריך לדאוג שלמוצר או הקטגוריה הרלוונטיים יהיו מילות מפתח בשם שלהם.

ל-H3 יש שתי הגדרות קבועות נוספות:

  • ככותרות של מאפייני המוצר
  • שמות המוצרים בדף קטגוריה מסוימת (הגריד)

ניתן לשנות את התנהגות ברירת המחדל הזו באמצעות תוסף מתקדם (ראו בסוף).

הגדרות תגי ALT בתמונות

הגדרת תגי ALT לתמונות יכולה להיעשות בכמה מקומות:

  • למוצרים: דרך עריכת מוצר -> עריכת מפרט תמונות ומסמכים
  • כאשר מוסיפים תמונה בעורך התוכן ברמת העמוד ניתן להוסיף לה “תיאור תמונה” שהוא למעשה ALT
  • כנ”ל לגבי תמונה המגודרת כאלמנט וכמובן לוגו

טיפול בהפניות מסוג 301

הפניות מסוג 301 נעשות באופן אוטומטי מעמודים שכבר לא קיימים באופן הבא:

קידום אתרי קונימבו

יחד עם זאת, ניתן לבצע הפניות ספציפיות מדף ישן לדף חדש בטבלה פשוטה דרך תפריט הגדרות -> הפניות.

לחילופין, אפשר ליצור טבלה זהה באקסל שכוללת שתי עמודות במבנה זהה (ללא שורת כותרת) ולהדביק אותה לתוך שדה שיבצע את כל ההפניות ביחד (Bulk). 

אם מייבאים טבלת אקסל, מומלץ לבדוק קודם כל רק הפניה אחת כדי לראות שלא עושים משהו לא נכון ושההפניה עובדת.

חלוקה לעמודים בתוך הקטגוריות

כברירת מחדל ניתן לקבוע חלוקה מלאה לעמודים עם כתובת שונה לכל עמוד או גלילה אין סופית שבה אין בפועל חלוקה לעמודים (AJAX).

מבחינת גוגל האפשרות הראשונה היא העדיפה. היא גם מונעת מצב בו משתמש לא יודע שלחיצה על Back לא תחזיר אותה לסט הקודם של המוצרים, אלא לעמוד בחירת הקטגוריות.

באמצעות התקנה של “מודל SEO  מתקדם” ניתן לבחור גם במצב שלישי בו תהיה גלילה אינסופית, אך עדיין יופיע קישור קבוע לכל עמוד.

לבחירה שאתם עושים יש גם משמעות אסתטית – בחלק מהחנויות של קונימבו מודל הגלילה האינסופי לא נראה טוב והמוצרים “עולים” על חלקים אחרים בדף. אם זה קורה לכם, פנו לתמיכה הטכנית שתבדוק לכם את התבנית.

יצירת דף Robots.txt מותאם לחנות קונימבו וחסימת עמודים על בסיס פרטני

כברירת מחדל אין קובץ Robots.txt באתר ורצוי להוסיף אחד כזה כדי למנוע הצפה של עמודים לא חשובים מהחנות בתוצאות גוגל. עושים זאת דרך תפריט “יצירת דף חדש” באופן הבא:

קידום אתרי קונימבו

אלא המסננים שיש לחסום (פשוט להעתיק לתוך הקובץ, להתעלם מהדוגמה למעלה)

 Disallow: /*top$

Disallow: /*mid$

Disallow: /*low$

Disallow: /*?q=

Disallow: /*?compare_it=

Disallow: /*?order=

חסימת עמודים על בסיס פרטני

חסימת עמודים על בסיס פרטני יכולה להיעשות באמצעות התקנת מודל ה-SEO המתקדם. תחת עריכת שדות נוספים בתג “משתנים” ניתן יהיה לבחור האם לסמן את העמוד ב-noindex (העמוד לא יופיע באינדקס של גוגל) או nofollow (אל תעקוב אחרי קישורים בעמוד זה).

קידום אתרי קונימבו

מפות אתר

מפות אתר ניתן ליצור על ידי שני קישורים ספציפיים בממשק המשתמש שהם למעשה תוספים. כדי להשתמש בהם תצטרכו קודם כל להיות מחוברים למערכת ואז ללחוץ עליהם מכאן:

מפת XML (המפה המועדפת על גוגל) 

המפה תשב בכתובת: www.my-konimbo-store.co.il/sitemap.xml

מפת HTML (ניתן לשים כקישור באתר כחלופה)

המפה תשב בכתובת:

www.your-doamin.co.il/sitemap.xml (או .html בסוף)

ניתן גם ליצור מפות אתר מותאמות אישית, אך לא לשנות להן את השמות. על מנת לעשות זאת יש לגשת אל לשונית “כללי” ואז אל Sitemap Content

שינוי תגי קנוניקל 

כברירת מחדל קונימבו מציבה תג קנוניקל עצמי לכל עמוד אתר. זו יכולה להיות בעיה במקרים שבהם יש עמודי קטגוריה עם דפדוף דרך קישורים קבועים (ללא גלילה אינסופית).

עריכה ידנית של תגי קנוניקל נעשית דרך תוסף ה-SEO המתקדם. כאשר אתם משנים את תג הקנוניקל של קטגוריה, תהיה לכם אפשרות להפנות תמיד לגרסה ללא העימוד.

קידום אתרי קונימבו

הטמעת Google Analytics

מערכת הניהול של החנות, החנות עצמה ומערכת הסליקה עושות שימוש בשלושה דומיינים שונים. לכן אי אפשר להטמיע את קוד המעקב באופן עצמאי, אלא יש לעשות זאת לפי ההוראות המדויקות בעמוד העזרה.


עמוד הסבר לגבי התקנת Analytics

הגדרת המרות ב-Google Analytics:

דפי תודה שניתן להגדיר כהמרות ב- Analytics שמוגדר על דומיין החנות או מערכת הניהול. 

המחרוזת Subdomain זהה לשם החנות:)

קידום אתרי קונימבו

דף תודה כללי –
 https://secure.konimbo.co.il/finished_order?subdomain=subdomain#success

דף תודה לאחר תשלום באשראי –
https://secure.konimbo.co.il/finished_order?store_
subdomain=subdomain

דף תודה לאחר שליחת כרטיס פניה –
http://domain.co.il/tickets

דף תודה לאחר רישום לניוזלטר –
http://domain.co.il/tickets?type=newsletter

ניתן ליצור אירועים מותאמים אישית דרך מידע במבנה JSON בדף התודה. לרשימה המלאה גשו לסעיף 2.7

במדריך הרשמי של קונימבו.

הטמעת קודים אחרים

הטמעת קודים אחרים כמו פיקסלים של גוגל ופייסבוק וגם Search Console יכולה להיעשות דרך מערכת בשם Konimbo Hybrid בתפריט Hybrid -> עריכת קוד

לאחר מכן יש ללחוץ על “קובץ חדש” ולבחור באיזה חלקים מהחנות יוטמע הקוד.

קידום אתרי קונימבו

אופטימיזציה למהירות, אבטחה  וכתובת IP

על מנת לאפשר לחנות להיטען מהר ללא קשר למיקומו של המשתמש, קונימבו עושה שימוש במערכת להפצת תוכן (CDN, Content Delivery Network). כמו כן, התמונות נטענות באופן הדרגתי רק כאשר המשתמש מגיע לחלק בעמוד בו הן נמצאות (Lazy Load).

החיסרון של השיטה הזו הוא שכל אתרי קונימבו יושבים על אותה כתובת IP וזו עשויה להיות בעיה אם רוצים להחליף קישורים בין כמה חנויות. הפתרון לעניין הוא התקנת מערכת הגנה נוספת בשם Konimbo Shield. שילד גם מבצע מעבר לפרוטוקול HTTPS בכל עמודי האתר (למרות שייתכן שהדבר כבר נעשה ופשוט לא מעודכן בעזרה של המערכת)

סריקת החנות על ידי כלים חיצוניים כמו Screaming Frog

לעיתים נרצה לסרוק את עמודי האתר באופן עצמאי כדי למצוא עמודים כפולים וטעויות אחרות. על פי ההוראות הרשמיות של קונימבו, קצב הסריקה לא יכול לעבור את הדף לשנייה (החסימה לא רלוונטית לרובוט של גוגל).

כך למשל מגדירים זאת ב-Screaming Frog (ברירת המחדל היא 2):

קידום אתרי קונימבו

קידום אתרי קונימבו

יצירת בלוג ללא תשלום נוסף

על מנת ליצור בלוג או פינת מאמרים פשוטים מבלי להשתמש בתוספים של קונימבו ניתן ליצור עמודים חדשים ובתוכם עמודי בן, כך שרק עמוד האב ייראו בתפריט הראשי. קישורים לעמודי הבן יופיעו בתוך עמודי האב במבנה הדומה לזה (תלוי בתבנית):

קידום אתרי קונימבו

כמו שאפשר לראות, זו לא האפשרות הכי אסתטית וקשה לקרוא לה ממש בלוג, היא נראית יותר כמו מפת אתר פשוטה. 

בלוג מעוצב בתוספת תשלום ייראה כך:

קידום אתרי קונימבו

היתרון של הבלוג המעוצב הוא שלכל פוסט יש גם טקסט מקדים ולכן התוכן של דף הבית של הבלוג הוא עשיר וייחודי.

טבלת תוספים רלוונטיים ל-SEO

מכיוון שלא תמיד ברור האם תוסף הוא בתשלום, סימנו * במקרה ובו המידע בדף היה סותר

שם התוסף כפי שמופיע בחנות

מה הוא עושה / יתרונות

עלות

יצירת בלוג 

יוצר בלוג מעוצב

בתשלום 

Konimbo Shield

1.מעבר ל-HTTPS ברמת האתר

2.מערכת CDN גם למידע דינאמי

יכולת לשנות את כתובת ה-IP

בתשלום

הוספת מוצרים לגוגל שופינג

1.מאפשר להוסיף מודעות גוגל שופינג או תוצאות שופינג רגילות לחיפוש השופינג הייעודי

יש לבדוק*

מפת אתר בפורמט XML

מוסיף מפת XML

חינם

תוסף SEO מתקדם

1.שינוי ברירת המחדל של תגי המטא

2.עריכה ידנית של תגי קנוניקל

3.קביעת תגי Robots ברמת הדף

4.אפשרות ליצור גלילה אינסופית בשילוב קישורים קבועים

חינם

הוספת תוכן מהירה

הוספה מהירה של תוכן דרך סלקטור 

חינם

שינוי ועדכון תגיות ומשתנים במבנה האתר

מאפשר לשנות את ההתנהגות של תגיות ומשתנים

חינם

דף שאלות ותשובות

יוצר דף שאלות ותשובות 

חינם

פתיחת לינק באתר בחלון חדש

שימושי לקישורים חיצונים שלא רוצים שיעלימו את הטאב של החנות בדפדפן

חינם

הפניית מוצר נלווה לדף המוצר

יעיל לבניית קישורים פנימיים

חינם

הפיכת המוצרים הנלווים ללחיצים

יעיל לבניית קישורים פנימיים

חינם

הוספת שם הכותב ותאריך הפרסום למאמרים בבלוג 

הצגת שם הכותב ותאריך הפרסום בגוגל

חינם (תוסף הבלוג עצמו עולה כסף)

הזזת תיאור קטגוריה מתחת למוצרים

כשרוצים להוסיף טקסט לדף קטגוריה בשביל גוגל מבלי לדחוף את כל המוצרים למטה

חינם

ביטול קליק ימיני והעתקה של טקסט באתר

עשוי למנוע העתקה פשוטה של תוכן (למרות שתמיד אפשר להעתיק אותו מקוד המקור…)

חינם



יכולות נוספות של המערכת:

1.יצירת דפי 404 מותאמים אישית ניתן לבצע דרך תפריט דפים ולבחור בדף הקיים בשם “דף 404 (דף לא נמצא)” 2.זיהוי מתקדם של פירורי לחם יכול להיעשות באופן אוטומטי דרך התקנת הקובץ בקישור (לאחר שאתם מחוברים למערכת)

לסיכום

בסופו של דבר, המערכת של קונימבו מספקת 90% מהצרכים של מקדם אתרים מודרני, אבל חשוב לזכור שגם לעיצוב החנות ויצירת מבנה נכון של תפריטים יש חשיבות לא קטנה עבור SEO ובעיקר חווית המשתמש.  אלו הם דברים שנמצאים באחריותם של המעצב ומנהל החנות. מעבר לכך, יהיה לחנות שלכם קשה להתקדם ללא קישורים חיצונים שגם הם לא נמצאים בשליטה של קונימבו, במיוחד כשהתחום של חנויות וירטואליות הוא מאוד תחרותי.
article bottom doodle left
article bottom doodle right
מאמר מעניין ? השיתוף קל, רוצו על זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

חזרה למעלה