קידום אתרים » בלוג » האם גוגל שוב נמצאת במסלול התנגשות מול יוצרי תוכן?
האם גוגל שוב נמצאת במסלול התנגשות מול יוצרי תוכן?
אתר Searchengine Roundtable של ברי שוורץ עוקב אחרי כל פסיק שמשתנה באלגוריתם של גוגל, וזה כולל לא מעט שינויים ופיצ’רים חדשים, שאת חלקם כבר ראינו בסקירת הדליפה בגוגל. לא כולם בהכרח לטובת בעלי האתרים.
לפני כמה ימים דווח באתר כי גוגל השיקה פיצ’ר יוצא דופן נוסף, הפעם מדובר במה שגוגל קוראת לו Page Annotations.
Page Annotations הם קישורים ש”מוזרקים” על ידי גוגל אל תוך אתרי אינטרנט. כרגע הקישורים מופיעים רק אם משתמשים בדפדפן הפנימי של אפליקציית גוגל ב-iOS (מכשירי אפל). לחיצה על הקישור מובילה את הגולשים חזרה לגוגל ומציגה לו תוצאות חיפוש נוספות.
בתמונה למטה ניתן לראות תמונה של קישור עם הטקסט “טירת אוסקה” (שביפן). הקישור מוביל לתוצאת חיפוש על גבי מפות גוגל.
הקישור עצמו מעט שונה מקישור רגיל ובנוי מנקודות מקוטעות (Dotted) במקום דף אחד רציף. קישורים דומים מופיעים לעיתים באתרים שמטמיעים מודעות, כמו בתוכנית AdSense של גוגל.
גוגל מתארת את Page Annotation בדף המוקדש לאופן בו בעלי אתרים יכולים לשלוט במידע שגוגל אוספת על האתר שלהם.
הנה התרגום המדויק (למעט כמה שינויים שביצענו עבור התאמה לעברית):
“מילים, נושאים, מוצרים, מקומות, שמות ידוענים וישויות* אחרות המוזכרים בדף עשויים להיות מסומנים כהערות ניתנות ללחיצה בדפדפן של אפליקציית גוגל עבור iOS. בלחיצה על ההערה, המשתמש יגיע לדף חיפוש המתאים להערה (כשאילתת חיפוש). בעלי אתרים יכולים לבחור לבטל את הסכמתם לשימוש בתכונה הזו על ידי שליחת טופס ביטול (opt out). הביטול יכנס לתוקף תוך 30 יום לאחר שליחת הטופס. אין צורך לעשות זאת שוב.”
*שימו לב שהמילה “ישויות” מקבילה למילה “Entities” באנגלית, אותה מילה שמשמשת את גוגל לניתוח של מושגים שונים בגרף הידע (באמצעותו גוגל מבינה את ההקשרים הלוגים בין המושגים. לדוגמה, רשימה של מדינות).
האם ההיסטוריה חוזרת?
אם מתבוננים על ההיסטוריה של כל מה שקשור לגוגל ושימוש בתכנים של בעלי אתרים, התכונה החדשה נראית בעייתית משהו. ואולי יש סיבה טובה לכך שגוגל לא ממהרת להכריז עליה בריש גלי.
הנה רק שתי תזכורות :
1.בתחילת 2024 גוגל ביטלה את האפשרות לצפות בגרסת המטמון (הגרסה האחרונה) של דף אינטרנט שאותו היא סרקה. אז היא טענה שהאינטרנט התקדם והגיוני יותר להשתמש בכלים ייעודים לכך כמו למשל The Wayback Machine של ארכיון האינטרנט.
Page Annotations מציגה אתרי אינטרנט באופן דומה לשליפה מן המטמון, אך הפעם זה נעשה אוטומטית לאחר מניפולציה מצד גוגל.
2.בעבר גוגל הייתה חשופה לתביעה מצד מו”לים באירופה שהתרעמו על כך שגוגל מציגה תקציר של טקסטים וחומרים מהעיתונים ואתרי האינטרנט שלהם. גוגל נאלצה להגיע איתם לפשרה ולמעשה לקנות את הזכות לעשות זאת.
Page Annotations גם הוא מנצל טקסט באתרי אינטרנט לטובתה של גוגל. אם אי אפשר להיכנס דרך הדלת, ניכנס דרך החלון…
לא ברור האם לבעלי אתרים יש “קייס” לתביעה והאם גם הפעם מדובר בפגיעה בזכויות יוצרים, אבל ההכרזה האחרונה עליה כמונופול כנראה מדאיגה אותה יותר.
כך תוכלו לבטל את Page Annotations באתר שלכם
במידה ואתם לא מעוניינים שגולשים יקפצו חזרה לגוגל מהאתר שלכם, כך תוכלו למלא את הטופס בקלות:
1.היכנסו לטופס הזה. אם הקישור לא עובד, נסו את הקישור בעמוד הזה בחלק התחתון בטבלה.
2.שימו לב שכתובת המייל מתאימה לכתובת המייל הראשית שלכם וסמנו אותה ב-V היכן שרשום “אימייל”.
3.רשמו את כל הנכסים (כתובות) מכלי ה-Search Console שאתם מעוניינים להסיר. כדאי מאוד לבצע אימות ברמת הדומיין ולאחר מכן פשוט להקיש אותו (mydomain.com). אחרת גוגל עשויה להמשיך ולהציג את הקישורים / הערות בגרסאות אחרות. (לדוגמה, בגרסה בלי www).
אפשר גם להקליד N/A עבור כל הנכסים
4.לסיום, סמנו את תיבת הסימון ליד I acknowledge”” (אני מאשר) ושילחו את הטופס.